Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 12:42
[MK1] Silnik 1.6 Kent
Autor Wiadomość
pulp 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Chotomów
Wysłany: 15 Sty 2013, 12:42   [MK1] Silnik 1.6 Kent

Witam.Zbieram informacje na temat silnika kent 1.6 do fiesty mk1.Chodzi mi o dostepnosc i koszta.Czy wogule w Polsce jest szansa na taki motor??Czy konwersja rwd na fwd jest problematyczna??Na szrotach pytac tylko o fieste,escorta mk1,2 i capri czy wystepowały gdzies jeszcze.Będę wdzieczny za info.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Sty 2013, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 15 Sty 2013, 16:35   

Podobnoś ktoś, kiedyś kupił w PL kenta..



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Sty 2013, 17:17   

http://fsi.fm.interia.pl/kent.html
Nie rozumiem o co tyle zachodu?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Sty 2013, 17:58   

Marcinowaty, bo jacyś szaleńcy tam wałki kupują do tego i gaźniki, a potem pali im to 30/100 i sie cieszą :rotfl:
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Sty 2013, 18:29   

Ja wszystko rozumiem, ale co jest w tym silniku mitycznego? :rotfl:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 15 Sty 2013, 20:20   

Marcinowaty, Wpisz sobie na ebay.co.uk w wyszukiwarce Kent. Do tego jest od groma różnych pierdół, po prostu stara dobra konstrukcja do dłubania dodatkowych koników.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sty 2013, 20:42   

po pierwsze w PL kentów jest tylko kilkanaścieset
do tego tych które są do zakupu jest kilkanaście
do tego tych które pasują do fiesty czyli do FWD nie ma wcale
nie da się zastosować kenta przykłądowo z escorta czy capcia do fiesty(temat przegrzebał Maćko a dość poważne różnice opisał w moim temacie Smerfetki)

Oczywiście możesz szukać i znaleźć(mi się udało ale to tylko 1,5 roku zajęło)

Do kenta jest dużo fajnych zabawek ale wszystko na wyspach i w cenach trzy cyfrowych w funtach.
Twój wybór rzeźbić w klasyku czy bawić się coś co można kupić na każdym szrocie za nie duże pieniądze a efekty będą lepsze(np. zetec na gaźnikach z motocykla)

Moda proszę o przerzucenie tematu do działu mk1/mk2
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Sty 2013, 21:04   

Czyli nie ważne w jakim stanie kent jest warty kupe forsy? Jak szybko poznać kenta?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sty 2013, 22:18   

Marcinowaty napisał/a:
Czyli nie ważne w jakim stanie kent jest warty kupe forsy? Jak szybko poznać kenta?
towar jest wart tyle ile klient jest w stanie za niego dać, w Pl tych klientów może było by kilku a tych którzy jak przyjdzie co do czego mają zapłacić jeszcze mniej
W Anglii można kenta kupić kompletnego za 100funtów
Kent ma świece ustawione tak patrząc od przodu auta \ / \ /
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
pulp 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Chotomów
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:16   

Wielkie dzięki Van!Właśnie takiej informacji potrzebowałem <oki> Bo juz zaczynała sie robić atmosfera jak na ''bmw syndykat" albo ''password jdm''gdzie ''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac.... :sad: Jestem doswiadczoną motoryzacyjnie osobą wiem czego sie można spodziewać po silniku 1.6 z wałkiem w bloku i na gazniku.Nie szukam mocnych wrażeń bo miałem i mam czym ''pojechac''....Teraz wracam do dawnych pasji czyli starych samochodów,kupiłem mk1 xr2 z nieoryginalnym silnikiem i ciekawi mnie ile zachodu i pieniedzy kosztowałoby przywrócenie stanu oryginalnego.Jak dojde do wniosku że gra nie warta świeczki to zostanie to co jest,ogarnę wygląg i będę jezdził na spoty youngtimerów w tepie 0.95cm lpg :) Jeszcze raz dziękuję za info i jak ktoś będzie wiedział o ofercie sprzedaży proszę o wiadomość.Pozdrawiam i do zobaczenia
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:34   

Czyli już większość wie które auto kupiłeś :ok: silnik ciężko znaleźć ale pewno są tylko trzeba intensywnie szukać, i nie chodzi tu o przeglądanie allegro. Powodzenia w realizacji planów :ok:
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 15 Sty 2013, 23:39   

pulp, równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
pulp 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 0.9/35KM
Imię: Tomek
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: Chotomów
Wysłany: 16 Sty 2013, 00:16   

Tak to ta biała z okolic Torunia.Aż dziw bierze że nikt jej nie wylicytował...Nowy przegląd,nowy akumulator,15 kół w tym alu,oc na 4 miesiące i zabytkowe radio Bavaria w bagażniku :-P .Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sty 2013, 06:06   

pulp napisał/a:
''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac...
Wystarczy w wyszukiwarkę na forum wpisać "kent" - tak pospolite hasło, że wyrzuca jakieś 50 wpisów,,, to kolejny temat gdy ktoś pyta o kenta, a inni nagle zaskoczeni co to za silnik że taki mityczny,,,
kuba87 napisał/a:
równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie.
nie w mk1
pulp napisał/a:
Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko?
Tak,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sty 2013, 12:52   

no to już wiemy gdzie pojechała biała xrka. Nikt jej nie chciał bo Ci co chcieli to nawet jak mieli by na zakup i ogólne naprawy to nie mieli by na remont blacharsko-lakierniczy który temu auto widać mocno by się przydał.
CVH było w mk2 i to nie będzie oryginalne w mk1, już lepiej wtedy Zetecka wsadzić.
Jak się uprzesz to szukaj na wyspach, problem jest tylko z transportem takiej zabawki do polski. Są firmy które się tym zajmują ale też trochę kosztują.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 16 Sty 2013, 13:08   

No chyba że rodzinka ew znajomi w UK :-P
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Sty 2013, 15:14   

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kent_engine
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sty 2013, 21:25   

Edycja i zbędne OT w koszu.

Panowie bez emocji bo zaraz polecą wyzwiska a walka na słowa przerodzi się w iście dramatyczną epopeję. Będę musiał pójść po dodatkowe piwo, chipsy a na końcu każdemu dać wafla.

Kent tak jak w linku od Joe-go nie ma nic wspólnego z późniejszymi hcs, durateckami itd.
Owszem z tej rodziny się wywodzi i zastąpił kenta ale ma z nim mało wspólnego no chyba żeby porównywać że ma cztery cylindry, jest chłodzony cieczą itp.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Sty 2013, 22:38   

Marcinowaty napisał/a:
Ja wszystko rozumiem, ale co jest w tym silniku mitycznego? :rotfl:


Otóż silnik kent - powstał zasadniczo w latach 50tych , miał oba kolektory (ssący i wydechowy) po tej samej stronie i napędzał Anglie , Cortiny i sporo modeli brytyjskiego oddziału Forda. Później zmodyfikowano głowicę i kolektor ssący znalazł sie po drugiej stronie (Cortina Mk2, Escort Mk1, Capri)- zachowano natomiast przepływ X (crossflow) ... Na bazie tego silnika powstały wersje Lotus Twincam - 2 wałki rozrządu 8v, rozrząd na łańcuchu - stosowane Lotus Cortina oraz Escort Mk1 Twincam - i rozpoczęły sportową karierę Forda oraz wersje bardzo szybkich drogowych edycji Fordów dostępnych w salonie.

Na bazie kenta powstało również słynne rajdowe BDA (współpraca z firmą Cosworth) z paskiem rozrzadu i głowicą 16v do rajdowych mistrzów świata Fordów Escortów (moc miedzy 220 a 270 KM - wolnossący) , które to Escorty na długie lata zdominowały klasyfikacje generalną rajdów. Ostatnim autem w którym Ford zastosował ten silnik był RS 1700 T - tylnonapędowa wersja Escorta Mk3 z przeznaczeniem sportowym oraz Ford RS200 -- w którym wersja Turbo osiągała nawet 560 KM (fabrycznie 456 KM ?).

Oprócz tego silnik kent napędzał również przez długie lata bolidy Formuły Ford - coś jakby przedszkole Formuły 1 (zaczęto cykl w 1967 roku - pózniej - bodaj w 1993 roku zastąpił go Zetec) http://media.ford.com/art...rticle_id=31216

Oprócz tego modyfikowany silnik Kent napędzał również Zakspeed Capri na początku lat 80tych - w mistrzostwach samochodów turystycznych - silniki 1.4 Turbo - 380 KM i 1.7 Turbo (moce nawet mocno ponad 500 KM)

To chyba daje prawo nazywać go legendarnym ozor Ale ja sie tam nie znam ....
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Sty 2013, 23:06   

Aha -- co do dostępności tego silnika ..... to jest z nią słabo --- w zeszłym roku dwóm szczęśliwcom udało się zakupić takie silniki po długich poszukiwaniach... i to tylko dlatego, że przytomnie skupiłem jak była okazja i stały sobie u mnie w garażu - no , ale stwierdziłem , że muszą iść w świat. Oprócz tego przewinęły mi się jeszcze inne 2 kenty 1600 pare lat temu - jednego sprzedałem do Escorta Mk2 , drugi zostal kupiony przez kolegę i pojechał do Warszawy - a dalszy jego los jest mi nieznany. Oczywiście mowa o Fiestowych kentach -- te w konfiguracji z tylnonapędówek są nieco lepiej dostępne -- ale do Fiesty się ich nie wciśnie...

Podsumowując - szansa kupienia tego na złomie jest znikoma, a jeśli będzie -- należy NATYCHMIAST zabrać z całym autem - bo różnic jest więcej. Przepytałbym też poprzedniego właściciela Fiesty co zrobił z tym oryginalnym silnikiem który sie uszkodził i czy wymienił ten w Twojej z półosiami, belką i skrzynią czy nie .... Największa i najbardziej realna szansa to ściągnąć taki silnik z Anglii -- ale to dopiero połowa sukcesu bo musi mieć kompletny osprzęt , mocowania i belkę pod silnik a najlepiej i skrzynię :-) I wtedy jest sens to przekładać.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.