|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:50 |
[MK5] Mrugająca sprężynka |
Autor |
Wiadomość |
Damian186
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 09:55 [MK5] Mrugająca sprężynka
|
|
|
Witam,
od jakiegoś czasu pojawił się problem z nagłym odcięciem i zgaśnięciem auta. Pojawia się to zazwyczaj jak jadę autostradą z prędkością np: 110km/h. Zaczyna mrugać kontrolka świecy żarowej i muszę zjechać na pobocze. Po przekręceniu kluczyka auto odpala i jadę dalej. Zauważyłem że dzieje się tak przy stałej prędkości i utrzymywaniu stałych obrotów około 2500. W mieście nie zdarzyła mi się taka sytuacja nawet kiedy pociągnąłem chwilkę dłużej na wysokim biegu. Wiem że winny może być czujnik położenia wałka rozrządu ale może ktoś już miał taki problem i podpowie co zadziałać.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 13:53
|
|
|
Z doświadczenia z T5 powiem, że jak mruga w czasie jazdy kontrolka świec to może to oznaczać że przy kolejnym rozruchu mogą nie grzać (lub nie wszystkie grać) lub że grzeją cały czas - tak czy siak oznacza to uwalanie układu podgrzewania komór - myślę że we Fieście będzie podobnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 13:56
|
|
|
To nie ma nic wspólnego ze świecami. Diesel tak pokazuje problemy z komputerem (i rzeczami z nim związanymi), nie tylko z ogólnie pojętym "układem paliwowym".
Wymiana pedału gazu pomoże. Masz wytarte ścieżki. Sterownik silnika, gdy trafisz na obszar, gdzie są wytarte, przestaje dostawać identyczne informacje (są 3 ścieżki, prawdopodobnie rządzi reguła większości), więc po dłużej chwili nie wie co ma robić z silnikiem - kazać pompie przyspieszać, trzymać obroty czy zwalniać. Efekt jest taki, że się "poddaje", notuje błąd z serii "catastrophic failure" i odcina pompę - więc silnik gaśnie.
Sytuacja będzie mieć miejsce głównie na piątym biegu, gdzie utrzymanie stałych obrotów (a więc trzymanie widełek pedału gazu w konkretnym miejscu) nie będzie stanowiło problemu.
A jeśli dobrze rozumiem to:
Damian186 napisał/a: | W mieście nie zdarzyła mi się taka sytuacja nawet kiedy pociągnąłem chwilkę dłużej na wysokim biegu. |
to masz w zasadzie pewnik
Żeby samemu się upewnić, podjedź do kogoś, kto ma mk5 i takich problemów nie ma i pożycz na chwilę pedał. Montaż/demontaż to parę minut.
Swoją drogą - 2,5krpm to na piątce, przy standardowych oponach 175/65/14 to około 100kph. 110 to około 2,8krpm.
Trzy lata temu za pedał dałem 470zł. Obecnie w sklepie Forda jest za ok. 550zł.
Więc masz wybór: szukać używki, za którą dasz część ceny i ryzykować, że kiedyś przy wyprzedzaniu wyłączy się silnik (czy to Tobie czy przyszłemu właścicielowi... A konsekwencje chyba potrafisz sobie wyobrazić ) Albo kupić nowy i mieć spokój. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Damian186
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2013, 19:31
|
|
|
Dziękuję bardzo za pomoc. Muszę sprawdzić rzeczywiście co z tym pedałem gazu będzie się działo. Jak uda mi się naprawić to dam znać co pomogło.
Pzdr |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|