Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:05
Zmiana zegarów mk1
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:42   Zmiana zegarów mk1

Zabrałem się za podłączenie zegarów z mk1 w wersji z obrotomierzem.

Sugerując się tematem Krzysia:

http://www.fiestaklubpols...ight=zegary+mk1

Podłądczylem wszystko według rozpiski.
Problem był tylko z 3 i 11 punktem, bo u mnie były odwrotnie.

W każdym razie działają kontrolki ładowania, świateł długich, oleju i podświetlenie.

Wskaźniki wody i poziomu paliwa w miejscu. przełożyłem nawet swój stabilizator wskaźników ze starych zegarów gdzie wszystko chodziło dobrze i dalej stoją w miejscu.

Rozebrałem zegary ale wskazówki są zaczepione prawidłowo - żadnych przerwań nie widać ani we wskaźnikach ani na płytce.

Macie jakiś pomysł??

Drugi problem to obrotomierz -

1- sygnał plusowy
2 plus ze stacyjki
3 - masa

Efekt - brak efektu, bo nie działa w ogóle

Jakieś pomysły??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

Ostatnio zmieniony przez Rkalitka 12 Sty 2013, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:42   

Obcięło? czy co?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:54   

Już jest ok - w pierwszym poście mi komp padł
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:59   

Tam gdzie ja podłączałem obroptek, to jak pamietam normalnie wtykałem wtyczkę w nowe zegary, była tylko 2 rzędy za krótka więc obrotek nie działał i trzeba było go osobno podłączyć,,,

Wskaźnikom podaj na wejście na chwilę masę - powinny polecieć na MAX,,, obrotek po podaniu zasilania powinien lekko drgnąć,,, jak mu sygnałowym będziesz dotykał - nie pamiętam czy to masy czy do zasilania) to jakieś 500 obrotów wyciągniesz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:10   

JoeMix napisał/a:
Tam gdzie ja podłączałem obroptek, to jak pamietam normalnie wtykałem wtyczkę w nowe zegary, była tylko 2 rzędy za krótka więc obrotek nie działał i trzeba było go osobno podłączyć,,,


dokładnie obrotomierz trzeba podłączyć osobno - to znaczy jeden kabel z sygnałem(+) z alternatora - przynajmniej tak zrozumiałem z rozpiski

JoeMix napisał/a:
Wskaźnikom podaj na wejście na chwilę masę - powinny polecieć na MAX,


Tak zrobię

JoeMix napisał/a:
obrotek po podaniu zasilania powinien lekko drgnąć,,, jak mu sygnałowym będziesz dotykał - nie pamiętam czy to masy czy do zasilania) to jakieś 500 obrotów wyciągniesz,,,


Tutaj nie bardzo czaję o co chodzi??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:13   

Rkalitka napisał/a:
dokładnie obrotomierz trzeba podłączyć osobno - to znaczy jeden kabel z sygnałem(+) z alternatora - przynajmniej tak zrozumiałem z rozpiski
Zasilanie i masa, to wiadomo, dostępne na zegarach, natomiast sygnał z jednego z zewnętrznych przewodów NN cewki WN (wewnętrzny to zasilanie +12)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:38   

Sygnał cewki bierze się z pinu "1" na cewce. Czasami jest zielony przewód wchodzący w wiązkę . Jeśli go nie ma trzeba go dorobić.
Zasilanie obrotomierza jest z tego samego obwodu co zasilanie wskaźników i kontrolek. Jeśli obrotomierz długo stał nie używany skazówkę musisz rozruszać ręcznie.
Co do stabilizatora to możesz sprawdzić czy podaje napięcia na wskaźniki. Jest to zwykły scalony stabilizator LM7805 firmy NEC .
+12V to miejsce gdzie ma być zasilanie po stacyjce
+5V to wyjście na zasilanie wskaźników
GND to miejsce gdzie ma być masa.
Pomiarów dokonujesz kolejno
Masa stacyjki punkt GND w liczniku(śrubka) (ma wyjść 0V)
Masa stacyjki punkt 12V w liczniku (ma wyjść napięcie zasilania)
Masa stacyjki punkt 5V w liczniku (ma wyjść 5V)
Wszelkie pomiary dokonujesz na zakresie 20VDC
Po objawach jakie masz jestem praktycznie pewny że nie podłączyłeś masy do licznika (brązowy przewód) jeśli nie działa też podświetlenie.
Chociaż masz diesla a to zmienia postać rzeczy. Wtedy wyprowadza sie sygnał z jednego uzwojenia stojana alternatora ale trzeba przerobić też sam obrotomierz.
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:58   

diodalodz napisał/a:
Sygnał cewki bierze się z pinu "1" na cewce. Czasami jest zielony przewód wchodzący w wiązkę . Jeśli go nie ma trzeba go dorobić.


JoeMix napisał/a:
Zasilanie i masa, to wiadomo, dostępne na zegarach, natomiast sygnał z jednego z zewnętrznych przewodów NN cewki WN (wewnętrzny to zasilanie +12)


Wszystko jasne - dzięki chłopaki

diodalodz napisał/a:
Co do stabilizatora to możesz sprawdzić czy podaje napięcia na wskaźniki. Jest to zwykły scalony stabilizator LM7805 firmy NEC .
+12V to miejsce gdzie ma być zasilanie po stacyjce
+5V to wyjście na zasilanie wskaźników
GND to miejsce gdzie ma być masa.
Pomiarów dokonujesz kolejno
Masa stacyjki punkt GND w liczniku(śrubka) (ma wyjść 0V)
Masa stacyjki punkt 12V w liczniku (ma wyjść napięcie zasilania)
Masa stacyjki punkt 5V w liczniku (ma wyjść 5V)
Wszelkie pomiary dokonujesz na zakresie 20VDC
Po objawach jakie masz jestem praktycznie pewny że nie podłączyłeś masy do licznika (brązowy przewód) jeśli nie działa też podświetlenie.
Chociaż masz diesla a to zmienia postać rzeczy. Wtedy wyprowadza sie sygnał z jednego uzwojenia stojana alternatora ale trzeba przerobić też sam obrotomierz.


Mogę to sprawdzic jednak nie sądzę aby ten stabiliztor by l uszkodzony(w nowych zegarach byłbym w stanie w to uwierzy ale przełożyłem ze swoich które pracowały poprawnie jeszcze dzisiaj w południe).

diodalodz napisał/a:
Po objawach jakie masz jestem praktycznie pewny że nie podłączyłeś masy do licznika (brązowy przewód) jeśli nie działa też podświetlenie.



Podświetlenie działa.

diodalodz napisał/a:
Chociaż masz diesla a to zmienia postać rzeczy. Wtedy wyprowadza sie sygnał z jednego uzwojenia stojana alternatora ale trzeba przerobić też sam obrotomierz.


Muszę zmieni w profilu, bo diesla już nie mam kilka miesięcy - zajrzyj tutaj :yes:

http://www.fiestaklubpols...p=691471#691471
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:08   

Rkalitka napisał/a:

Muszę zmieni w profilu, bo diesla już nie mam kilka miesięcy - zajrzyj tutaj

hehe w między czasie zaprojektowałem już konwerter sygnału z alternatora na zegary z mk1 :) Było to ciekawe doznanie :)
Pomiarów masz dokonać by się upewnić że wszystkie napięcia są gdzie maja być ! A to czy w coś wierzysz czy nie to już inna kwestia :)
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:16   

żeby nie ciągnąc tematu przez dwa tygodnie ruszyłem cztery litery do piwnicy.
Przeczyściłem delikatnie wskaźniki wody i paliwa - jakieś usyfione były od oleju czy czegoś, podczepiłem jeszcze raz wskazówki i poszedłem założyc zegary do auta - wskaźniki działają, kontrolki działają, podświetlenie działa :)
obrotomierz - nie działa :|

Podłączałem sygnał zarówno z 1 jak i 3 pinu i ani drgnął.
Gdy miałem rozłożone zegary godzinę temu to sprawdziłem wskazówkę i chodziła ok - bez żadnych oporów i wracając do zera.

przy podłączonych zegarach sprawdziłem 3 wyjścia obrotomierza - pod 1 dawalem sygnał z cewek, pod dwójką jest 12v pod 3 masa(sprawdzone żarówką wszystko)

jak sprawdzi czy obrotomierz działa?? Może mam jakiś inny żeby sprawdziczy dsziała ale dzisiaj po ciemku już nie znajdę, bo mam straszny śmietnik na zapleczu
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:43   

możesz go wykręcić z z auta, wyjąć z zegarów a następnie podać +12V i masę z jakiegoś źródła (np zasilacz). A między masę a sygnałowy wpiąć transformator sieciowy np 230v-12V ale zamiast takiego może być nawet i 30V albo 50.
Po takim podłączeniu i wpięciu transformatora do gniazdka 230V obrotomierz powinien pokazać 3,5 tyś obr/min.
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:55   

No to idę sprawdzic :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 21:31   

Podłączyłem plus i minus z akumulatora.
Między minus a sygnałowy dałem transformator - z laptopa miałem - ogólnie ani drgnął :|

Można naprawi obrotomierz czy mam szuka innego??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 21:47   

Transformator a zasilacz z lapa to 2 różne rzeczy,,, chodzi o transformator bo tam jest prąd przemienny i na niego zareaguje obrotek jakimś wskazaniem,,, w zasilaczu do lapa na 99% jest prąd stały już,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 22:08   

a może byc taki jak do lampek led 12v sufitowych??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2013, 04:44   

nie, musi być zwykły transforamtor np ze starego radia domowego, radiobudzika, domofonu . nie może być mostka prostowniczego i nie może być to impulsowy zasilacz LED .
Chodzi o to że gdy następuje wyzwolenie iskry po stronie pierwotnej pojawia się siła elektromotoryczna o przeciwnym znaku niż była podczas zamkniętych styków . Więc obrotomierz widzi impuls ok +50V Impuls jest rozładowywany przez kondensator w aparacie.
A obrotomierz da się naprawić , czasami zmienia się całą płytę elektroniki bo w tej wersji jest ona napylona na ceramicznym waflu a nie na tradycyjnym laminacie.
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 13 Sty 2013, 15:33   

Wszystko jasne - obrotomierz padł - muszę oddać komuś kto ogarnie temat jego naprawy i żeby od razu dał takie rezystory czy jak to się tam nazywa żeby działało poprawanie z silnikiem 1.1 hcs-a.... :|
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sty 2013, 16:39   

Cytat:
Wszystko jasne - obrotomierz padł - muszę oddać komuś kto ogarnie temat jego naprawy i żeby od razu dał takie rezystory czy jak to się tam nazywa żeby działało poprawanie z silnikiem 1.1 hcs-a....

jak nikogo nie znajdziesz to daj znać. Myślę, że poradzę sobie z naprawą takiego cudu.
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 14 Sty 2013, 20:43   

Mój kumpel z pracy mówi, że może mi zajrzeć do tego obrotka.

Jaki tam dać rezystor - tak jak wszędzie piszą 324kiloomy??

Czy jakiś potencjometr wlutowywać??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2013, 22:06   

Czy tam jest RC? Może wystarczy dolutować drugi taki sam kondensator?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.