Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 20:16
[Układ Kierowniczy] drobny wieloklin mk1 vs sześciokąt mk2
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2012, 19:50   [Układ Kierowniczy] drobny wieloklin mk1 vs sześciokąt mk2

Mam pytanie i może ktoś coś podobnego zrobił.
W fieście mk1 kierownica jest obsadzona na drobnym wieloklinie.
W Fieście mk2 kierownica jest obsadzona na sześciokącie.
Czy ktoś próbował albo zmienił te rodzaje mocowania na odwrót? W sensie czy kolumna z mk2 podjedzie do mk1(i na odwrót) ? Co trzeba by było ewentualnie zmienić ? Domyślam się że całą kolumnę kierowniczą tylko czy podchodzi bez rzeźbienia?
Pytam bo ogólnie jest problem z dostaniem naby na drobny wieloklin a te na sześciokąt nie tylko są do dostania ale także taką posiadam i ewentualne dokupienie kolumny z mk2 było by proste.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
Ostatnio zmieniony przez van 28 Lis 2012, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2012, 19:54   

Pyros ma mk2 z wieloklinem. Musiałby zrobić rozeznanie, które elementy są kombinowane.

http://img21.otofotki.pl/ek615_IMG_5484.JPG.html
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2012, 20:05   

Przekładnia z mk2 do mk1 wejdzie, ale skręt będzie kijowy, trzeba trochę rzeźby - Dioda chyba ma opracowane, co do kierownicy, to kolumna w mk1 jak i w mk2 jest łamana, nie ma krzyżaka, ale jest to rozwiązane że się przy kolizji składa - i to rozwiązanie jest w obu takie samo jak się orientuję wiec nie ruszasz w ogóle kierownicy i stacyjki, tylko wymieniasz od przegubu w dół,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2012, 20:25   

vegetagt napisał/a:
Pyros ma mk2 z wieloklinem. Musiałby zrobić rozeznanie, które elementy są kombinowane.

http://img21.otofotki.pl/ek615_IMG_5484.JPG.html

no właśnie pamiętam że pyros ma wieloklin co ogólnie kłóci się z tym że w mk2 powinno go nie być, ale przez te wszystkie lata mogła kolumna być zmieniona
Joe co ma kolumna do skrętu ? Ja nie pytam o maglownicę tylko o kolumnę, ją chyba powinno się obracać na tyle obrotów na ile pozwala maglownica która odpowiada za ogólnie wychylenie kół a nie sama kolumna, kolumna to w gruncie rzeczy w dużym uproszczeniu pręt pomiędzy kierownicą a maglownicą
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2012, 20:37   

van napisał/a:
Ja nie pytam o maglownicę tylko o kolumnę
Napisałeś przekładnia,,, wiec dla mnie to odpowiednik maglownicy a nie kolumny,,,

Co do pręta, czyli od przegubu w górę, to na rysunkach to dość podobnie wygląda,,, ale nie miałem w rekach mk1/2 obok siebie i nie porównywałem tego,,, choć przypadek Pyros'a może wskazywać że są takie same / podobne dość
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2012, 21:12   

ok rzeczywiście wkradł mi się błąd słowny, już poprawiłem
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2012, 21:28   

Spoko, po prostu ja wykombinowałem że chcesz zmienić przekładnie zostawiając to w kolumnie, a Ty raczej odwrotnie kombinujesz,,, niech ktoś z mk2 pod ręką zdejmie osłonę kolumny i obcyka co i jak tam jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Sty 2013, 20:14   

up ! nadal nic na pewniaka nie wiem ?
jestem w stanie chyba jednak zaryzykować i kupić taką przekładnię, ma ktoś ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.