Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Wymiana osłon przegubu zewnętrznego
Autor Wiadomość
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 2 Sty 2013, 11:41   [MK4] Wymiana osłon przegubu zewnętrznego

czy dużo jest roboty z Wymianą osłony przegubu zewnętrznego w MK4?
ma ktoś jakiś opis ?jak to wymienić ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Sty 2013, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:01   

Jeżeli jest tak jak w mk3 to tak.
Luzujesz koło i łożysko koła (nasadka 32 i rurka na pokrętło), podnosisz auto po zablokowaniu kół. Zdejmujesz koło, tarcze hamulcową, rozpinasz sworzeń od wahacza i końcówkę kierowniczą. Wypychasz półoś z piasty. Ostrożnie zdejmujesz osłonę z przegubu. Czyścisz wszystko z grubsza, i teraz uwaga, nic na siłę.. Musisz wymacać zabezpieczenie żeby zdjąć przegub z półosi. Jak jużobie z tym poradzisz to zdejmujesz strą osłone i czyścisz wszystko. Wpychasz spowrotem przegub na półoś z zabezpieczeniem Dajesz nowy smar z zestawu po zamontowaniu nowej osłony. I montujesz przy okazji sprawdzając czy nie trzeba czegoś jeszcze wymienić. Robote ocenił bym jako łatwą. Szkoda że nie mieszkasz bliżej bo za 50 zł bym ci to wymienił :twisted:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:47   

Marcinowaty, Jest dokładnie tak samo :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Sty 2013, 18:05   

Czyli prosta robota pod warunkiem posiadania kilku kluczy i podstawowej wiedzy mechanicznej. Bez tego można sie zabić, tzn bez wiedzy..
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 5 Sty 2013, 16:20   

@Marcinowaty dziękuje bardzo zrobione :) ale za 50 zeta bym tego chyba nikomu nie zrobił przynajmniej 100 zł. ale ok najważniejsze że zrobione :jupi: ale i tak niewiem po co mi kazali to jak najszybciej wymienić skoro ta osłona nie była dziurawa ? tylko była popękana w parę miejscach ?? może mi ktoś odpowie po co mi kazali wymienić ją gdy byłem na ustawieniu zbieżności ? i druga sprawa czy po raz kolejny po tej operacji muszę jechać do zbieżnosci ?? robiłem dakładnie z opisu @Marcinowaty :|
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2013, 22:28   

jacula napisał/a:
tylko była popękana w parę miejscach ?
Wystarczy ze do przegubu dostanie się szczypta piasku czy trochę błota,,, albo przegub zmieli piasek i rozetrze go na pył, albo piasek rozwali przegub - loteria.
jacula napisał/a:
druga sprawa czy po raz kolejny po tej operacji muszę jechać do zbieżnosci
Teoretycznie nie, ale kultura nakazuje kontrole zbieżności po każdej ingerencji w przedni zawias,,, dobrze mieć stały warsztat gdzie sama kontrole zrobią nam od reki za przysłowiowe piwo (czy tez całkiem gratis)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Sty 2013, 16:03   

Nie potrzeba robić zbieżności skoro nie ruszałeś końcówek kierowniczych i kultura tu nie ma nic wspólnego z tym. W niektórych autach faktycznie można kąty rozregulować, ale we fieście są one nie ustawialne.
Osłony muszą być całe i nie popękane!
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 8 Sty 2013, 17:48   

robiłem według twojego opisu i jest tam takie coś
Kod:
 Zdejmujesz koło, tarcze hamulcową, rozpinasz sworzeń od wahacza i końcówkę kierowniczą.


:|
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Sty 2013, 19:35   

Chodzi o to żeby odkręcić nakrętki od sworznia i od końcówki kierowniczej i wybić je ze swoich gniazd w zwrotnicy. Nie ma potrzeby ruszania końcówki kierowniczej na drążku kierowniczym. A sworzeń ma tylko jedno "położenie".
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 8 Sty 2013, 20:37   

@Marcinowaty ty jesteś super :2xf: bo Ci inni to to od razu KUP SOBIE NOWE AUTO ... albo ..
Kod:
kultura nakazuje kontrole zbieżności po każdej ingerencji
jesteś prawdziwim Fachowcem i bardzo proszę abyś pomagał tutaj na forum nam :ok: :ok: :ok:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 12:56   

Marcinowaty napisał/a:
A sworzeń ma tylko jedno "położenie".
Niestety nie, przynajmniej u mnie sworzeń w gnieździe ma pewien luz, a milimetr przesunięcia w punkcie zawieszenia to sporo... żeby nie było ze tylko ja, to luz jest i u mnie na aucie i w wahaczach co kupiłem,,,

Jak zawsze pisze taka kontrola zawiechy jest mile widziana, nikt nikogo do niczego nie zmusza, niech każdy sobie przekalkuluje koszt kontroli w stosunku do wymiany pary opon przykładowo i sam podejmie decyzje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Sty 2013, 19:33   

Jeżeli sworzeń wsadzi się w gniazdo i skręci śrubą to powinno być na ciasno. Uwaga moje rady dotyczą zawieszenia we fieści 1,3, w innych może jest troche inaczej.


A po zatym bez przesady z tym fachowcem, są tu na forum lepsi Fachmeni :ok:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 20:00   

Marcinowaty napisał/a:
Jeżeli sworzeń wsadzi się w gniazdo i skręci śrubą to powinno być na ciasno
No masz racje, ale ja u siebie jak wsadzę i przykręcę, ale tak aby nie był skręcony, tylko aby nie wypadł (mówimy o gnieździe we wahaczu) to sworzeń ma możliwość ruchu i w takiej pozycji jak go ustawisz i dokręcisz, to tak będzie siedział, to nie jest dużo, może milimetr, ale jednak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 9 Sty 2013, 20:57   

Może masz jakiś miks w zawieszeniu, np wachacze od mk3 a zwrotnice od mk3,5
Sworzeń od mk3 ma średnice 17 mm a ten od mk3,5 ma 16,5 mm
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 21:54   

cały czas mówię i mocowaniu sworznia we wahaczu (w moim przypadku na 2 śruby)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:26   

Oryginalnie było na nity. Ale podczas rozpinania zawieszenia nie ma potrzeby odkręcania sworznia od wahacza. Wyciąga się go tylko z gniazda zwrotnicy.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sty 2013, 00:05   

Ano,,, oryginalnie było na nity, jak ktoś wymieniał to ma na śruby,,, się rozeszliśmy stąd że (przynajmniej u mnie) żeby odpiąć sworzeń od zwrotnicy trzeba wahacz bardzo nisko w dół opuścić, co nie jest proste i trzeba "naciągnąć" mocno tuleje, o wiele łatwiej jest odkręcić sworzeń od wahacza i odciągnąć na bok,,, faktycznie swo0rzeń w zwrotnicy ma dość precyzyjnie ustalona pozycje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Sty 2013, 21:02   

Tuleje wahaczy mi nie przeszkadzają. Trochę siły trzeba użyć i po sprawie. W życiu nie wpadłbym na pomysł rozkręcania sworznia od wahacza w celu rozpięcia zawieszenia :fajka:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Sty 2013, 21:14   

Marcinowaty, Ludziska w naszym kraju są pomysłowe gy
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sty 2013, 23:40   

Marcinowaty napisał/a:
W życiu nie wpadłbym na pomysł rozkręcania sworznia od wahacza w celu rozpięcia zawieszenia
Jak w lewym kole się naszarpałem żeby to odpiąć ze tak powiem tradycyjnie to w prawym rozkręciłem i rozpoiłem jednym szarpnięciem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.