Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Regulacja ręcznego, jak powinno być.
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 31 Gru 2012, 19:13   [MK5] Regulacja ręcznego, jak powinno być.

Jako, że posiadam takie samoregulatory, które dla sporej liczby osób są dziwnym zjawiskiem bo być tam powinny inne (te typowe i ogólnodostępne, tańsze). Zastanawia mnie czy właśnie te z mk4 by tam nie podeszły bo mam w bębnie wszystko wymienione poza tymi samoregulatorami. Może ktoś się spotkał z tym.
Ostatnio zmieniony przez zabka35i 8 Sty 2013, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Gru 2012, 19:42   

zabka35i, Może fordzik coś kombinował pod koniec produkcji MK5. Szczęki są inne w MK4/5 i Mk6. Wymieniałeś niedawno szczęki a do jakiego MK je kupowałeś ?Może to da jakąś podpowiedż .
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 31 Gru 2012, 20:00   

To akurat robił mechanik nie ja :/ Ja teraz ostatnio tylko zaglądałem bo mi przestał ręczny trzymać tak z dnia na dzień. Ale nawet gdybym miał kupić cały zestaw naprawczy TRW to za 210 zł widziałem, tylko czy tak będzie się dało .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2012, 20:11   

Jak szczeki masz standard to za złomie kup kompletne tarcze kotwiczne i zamień,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 31 Gru 2012, 20:47   

I wymieniając tarcze podejdzie już samoregulator ten typowy? Dobrze rozumiem ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Gru 2012, 21:45   

No nie wiadomo co masz, czy ktoś tylko samoregulatory jakoś zmienił, czy właśnie cała tarcze (nie wiem jak otwory i mocowania),,, myślę że otwór centrujący (to lekkie jajo jest) i mocowania to są takie same,,, najlepiej by było dorwać jakąś tarcze i porównać,,, jak zapasujesz tarcze typowa, to i typowy osprzęt na niej zamontujesz,a a nie jakieś wynalazki :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 31 Gru 2012, 23:27   

zabka35i napisał/a:
Jako, że posiadam takie samoregulatory,
Pewnie nie odkryłem hameryki, ale te są od MK6...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 1 Sty 2013, 08:57   

Udało się jednak te samoregulatory doprowadzić do stanu działania i ręczny wrócił do normy :) A z ciekawości podjechałem do ASO Forda i pytam Pana jak to jest z tymi hamulcami, a on mi na to, że jest taka możliwość że Ford zakładał takie samolegulatory do mk5. Ale na to czemu żaden katalog części itp o tym nie mówi to już nie potrafił.
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Sty 2013, 17:32   

Mam pytanie by nie zakładać kolejnego tematu. W tek chwili ręczny zaciągnę tak na 4 ząbki (może dało by się więcej ale trzeba by sporo siły), ale już na pierwszym trzyma bardzo mocno. Czy nie powinienem nie co popuścić linkę? Tak bym mi łapał tak mocno dopiero na 2-3 ząbku ?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Sty 2013, 18:34   

Dobrze zaciągnięty ręczny to taki, który zaczyna łapać na pierwszym. Jeśli jedziesz na jedynce, to po zaciągnięciu na 1. ząbek powinno Ci zablokować koła. Należy pamiętać, że ten hamulec ma pełnić nie tylko funkcję postojową (czytaj: stojąc na sporym wzniesieniu, auto ma z niego nie zjechać po zaciągnięciu hamulca), ale także awaryjną (gdyby zwykłe hamulce padły, to masz być w stanie bezpiecznie wyhamować nawet ze stówki - wiadomo, nie na takim samym dystansie jak zwykłym hamulcem, ale zdecydowanie szybciej niż jakbyś po prostu wrzucił w aucie luz) :)

Jedna uwaga - należy pamiętać, by równo ustawić hamulce z tyłu, bo jak będą brały na krzyż, to przy każdym mocniejszym hamowaniu będziesz darł oponę z jednej strony z przodu. W skrajnym wypadku przy jeździe po mieście, po średnio mocnym naciśnięciu na hamulec, będzie Ci blokowało jedno z tylnych kół - wtedy masz właśnie nie za mocno napiętą linkę (czy ustawione samoregulatory), ale krzywo ustawione "branie" szczęk :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Sty 2013, 21:18   

To w takim układzie niczego nie ruszam, a bierze równo, pozwoliły na to warunki na drodze bo trochę posypało to sprawdziłem :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Sty 2013, 19:08   

Pufcio napisał/a:
Dobrze zaciągnięty ręczny to taki, który zaczyna łapać na pierwszym.
:9: Na 3 jeszcze powinno się dać koło obrócić,,,
Pufcio napisał/a:
Należy pamiętać, że ten hamulec ma pełnić nie tylko funkcję postojową (czytaj: stojąc na sporym wzniesieniu, auto ma z niego nie zjechać po zaciągnięciu hamulca), ale także awaryjną (gdyby zwykłe hamulce padły, to masz być w stanie bezpiecznie wyhamować nawet ze stówki - wiadomo, nie na takim samym dystansie jak zwykłym hamulcem, ale zdecydowanie szybciej niż jakbyś po prostu wrzucił w aucie luz)
I Ty piszesz że na pierwszym ząbku powinno koła blokować?
Pufcio napisał/a:
Jeśli jedziesz na jedynce, to po zaciągnięciu na 1. ząbek powinno Ci zablokować koła.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sty 2013, 19:58   

JoeMix napisał/a:
:9: Na 3 jeszcze powinno się dać koło obrócić,,,

Może najlepiej w rękach? Życzę powodzenia na większej górce z takim ręcznym :)

Cytat:
I Ty piszesz że na pierwszym ząbku powinno koła blokować?

Owszem, przy niskich prędkościach jak najbardziej. Wyreguluj sobie hamulec w rowerze tak, żebyś był w stanie, tocząc się, zablokować tylne koło dopiero po dociśnięciu klamki do kierownicy. Jadąc 20kph nie będziesz w stanie skutecznie zahamować, a chcąc nagle zahamować przy 40kph stwierdzisz, że nie masz hamulców. Dokładnie taka sama fizyka działa tutaj.

Nie wierzysz - jedź na porządną stację diagnostyczną na sprawdzenie siły hamowania ręcznego na rolkach. Będzie ledwo łapać na trzecim, to fachowy diagnosta Ci powie, że o kant dupy możesz sobie ten ręczny rozbić, bo na większej górce jak auta na biegu nie zostawisz, to Ci z niej zjedzie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 8 Sty 2013, 16:34   

To w końcu jak ma to wyglądać?
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Sty 2013, 17:11   

zabka35i napisał/a:
To w końcu jak ma to wyglądać?

Jak nie masz pewności na co się zdecydować, jedź do dobrego mechanika, a potem na stację diagno.

Albo po prostu weź w dłoń klucz 10, skręć w jednej pozycji śrubę regulacyjną i zobacz jak auto zachowuje się na wzniesieniu i jako hamulec awaryjny przy miejskiej prędkości 50kph.

Ze swojej strony mogę zapewnić, że jak na 3 ząbku będzie można kołem zakręcić, to dopiero podciągając wajchę do brody będzie można zostawić auto na większej górce, a o ew. hamowaniu awaryjnym będziesz mógł zapomnieć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 8 Sty 2013, 18:06   

Co do ręcznego ta akurat dobry i zaufany mechanik mi tak ustawił go. Poprzednio było nie co "luźniej" ale dlatego, że miały się dotrzeć szczeki itp. Ogólnie nie przeszkadza mi że łapie on już tak mocno na 1 ząbku, tylko chciałem się dowiedzieć jak ma to być "książkowo" zrobione.

W książce Sam napraw dla mk4 piszą o zaciągnięciu dźwigni ręcznego na 6 ząbek i dokręcenie śruby 4Nm.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sty 2013, 21:33   

Cytat:
To w końcu jak ma to wyglądać?
1 Ząbek ma być wyczuwalny lekki opór, 3 ząbek koło przy użyciu siły powinno się obrócić, 5 ząbek koło powinno być zablokowane - max ząbek na jaki powinno się dać zaciągnąć ręczny 6-7... końcówka linki (przy kole) jest ruchoma, przy dźwignie stała - jeśli koło pracuje to i długość linki się zmienia, ja będzie za mocno napięta to może być tak ze jak dupa auta pobujasz góra dół to Ci koła będą przyhamowywać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 9 Sty 2013, 20:04   

Dobra zrobiłem tak, że maksymalnie mogę na 6 ząbek zaciągnąć ręczny. Ale nadal już na pierwszym trzyma mi bardzo mocno ręczny. Pytanie czy dalej popuszczać linkę ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2013, 20:58   

Nie wiem, dzisiaj z ciekawości w Loganie czy jak mu tam sprawdziłem 1-2 ząbek w ogóle bez reakcji, 3-4 czuć ze tył przyhamowuje, od 5 już hamuje zdecydowanie, maksymalnie dało się dociągnąć do 8,,, na początku testu miałem około 60km/h
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 9 Sty 2013, 23:25   

A ja "gupi" myślałem że mi słabo łapie ręczny, bo dopiero na trzecim ząbku na wzniesieniu mi jako tako trzymał... Na szczęście teraz (po regulacji) na pierwszym już mi trzyma na niewielkiej pochyłości... :2xf: Z ciekawości sprawdzę jutro, na który maksymalnie zaciągnę...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 17:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.