Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: negatyw, zbieznosc

[Ogólny] Negatyw na kołach - ile stopni?
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Gru 2012, 13:48   [Ogólny] Negatyw na kołach - ile stopni?

Krótka piłka - jaki (praktycznie - teoria mnie nie interesuje) można ustawić negatyw, żeby nie zjadało opon, a dało się odczuć poprawę prowadzenia? Względnie: przy jakiej wartości negatywu jeszcze nie trzeba się martwić, że trzeba będzie opony po sezonie kupować?

Ponadto - do niektórych aut dostępne są bolce do korekcji negatywu na mocowaniu kolumny do zwrotnicy. Do padeł z lat 96-02 tego ustrojstwa nie znalazłem. Czy zatem jedyna opcja to wkładanie customowych wahaczy z gwintowanym miejscem na sworzeń czy może istnieje możliwość zmiany/przeróbki sworznia wahacza lub jego mocowania?

Jeśli coś minąłem, wyłuszczcie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez trzeci 26 Gru 2012, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 27 Gru 2012, 01:54   

Pufcio, watpie zeby jesli ktos miał negatyw mierzył do tego kąty no chyba ze ostał mu sie gdzies wykres ze zbieżności..
ja w niebieskiej mialem spory negatyw na gwincie z przodu ale oponek nie zjadało..
albo inaczej. zalezy ile luftu nadymasz do koła bo jesli normalnie (2-2,5 bara) to opona bedzie sie poddawać i bedzie rpzylegać cała powierzchnia do podloza. no chyba ze chcesz robic taki negatyw jak te japońce co na rantach jezdza ;p
moge Ci powiedziec na podstawie mk3 ze jakbys nie zglebił to "bedzie dobrze" z negatywem i bedzie sie dało jezdzic heh
w mk5 niewiem jak wyglada sprawa z geo, czy da sie juz ustawiać kąty... a skoro da sie je ustawiać to już niewiem jaki CI poweidzieć kąt zeby bylo dobrze ;d

yo!

aaa i poprawe odczujesz na łukach a na prostej zacznie się myszkowanie... wiec albo albo ;p
_________________
cyyyklon

Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Gru 2012, 02:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 27 Gru 2012, 10:18   

Ja na jednym kole mam coś lekko ponad -2 stopnie, a na drugim lekko ponad -1 (nieistotne dlaczego :) ) i nie zauważyłem, żeby jakoś bardziej zżerało opony od środka.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Gru 2012, 12:57   

kamilocha1 napisał/a:
zalezy ile luftu nadymasz do koła bo jesli normalnie (2-2,5 bara) to opona bedzie sie poddawać i bedzie rpzylegać cała powierzchnia do podloza

W klekocie przód ciężki, to latem i 2,3 bara się ładuje, z tyłu dwie-trzy dziesiątki mniej - także z pompowaniem problemu nie ma :)

kamilocha1 napisał/a:
chyba ze chcesz robic taki negatyw jak te japońce co na rantach jezdza ;p

Nie rajcuje mnie to ani trochę. Po prostu staram się dociec zależności w "zjadaniu" opon w kontekście negatywu.

kamilocha1 napisał/a:
w mk5 niewiem jak wyglada sprawa z geo, czy da sie juz ustawiać kąty

Rzecz w tym, że się niespecjalnie da. Do niektórych aut są śruby Eibacha, natomiast tutaj regulacja jest (chyba...) tylko przez podmianę wahaczy na customowe - i wtedy masz regulację od sporego plusa do sporego minusa.

kamilocha1 napisał/a:
aaa i poprawe odczujesz na łukach a na prostej zacznie się myszkowanie... wiec albo albo ;p

Przy obecnej wartości nic złego mi się nie dzieje, a z przodu większej gleby (choćbym chciał) nie jestem w stanie dać, bo koła wyszłyby mi przez nadkola przy hamowaniu ;)

blood_brother2 - dzięki za info :) Wychodzi zatem, że aż tak się martwić nie muszę :)


A skąd to całe dociekanie? Cóż, urzeknie Was moja historia ;]

Poprawny zakres dla mojego padła to (jeśli dobrze pamiętam) -1,7° ± 0,3° (przeliczone z m:ss). W tej chwili mam u siebie (L) -2,3° (P) -2,1°.

Różnica niby niewielka, ale blisko stopniowa rozbieżność na kółkach spowodowała, że mam dwie opony do wymiany po 1 sezonie. Przy moim stylu jazdy (no i po tym nieszczęsnym Biłgoraju :P ) zostało circa 3,5mm mięsa - przy czym od wewnętrznej strony praktycznie nie ma bieżnika.

Ból tym większy, że przy zawiasie nic nie było grzebane... może jazda torowa nieco nadwyrężyła to i owo, nie wiem. Zresztą to już nieistotne :)

Rozbijało się o to czy np. 1 stopień dodatkowego negatywu daje tak samo przykre skutki po jednym sezonie jak stopień na zbieżności/rozbieżności.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2012, 13:22   

Pufcio, nie da sie odpowiedziec na Twoje pytanie.
Gdyby to bylo takie proste to zespoly rajdowe czy wyscigowe nie musialby by robic setek kilometrow testow przed kazda impreza.
Tak samo rzecz ma sie w codziennosci. To jaki wplyw bedzie mial jaki negatyw na Twoje auto i opony zalezy od miliona czynnikow.
Jedno jest pewne - rozbieznosc szybciej zjada opony niz negatyw. Jednak to jaki wplyw ma negatyw na prowadzenie i zuzywanie opon jest zalezne chociazby od: twardosci zawieszenia i charakterystyki jego pracy przy ugieciu (jak sie zmienia kat przy pracy zawieszenia), wysokosci profilu opon, twardosci bokow opon, zbieznosci, stylu jazdy, nawierzchni itd itd itd
Nawet jakie rzeczy jak elastycznosc elementow zawieszenia maja wplyw.
Na ostatnim rajdzie ktory w tym roku serwisowalismy dowiedzialem sie np ze w CItroenie C2R2 kat pochylenia przednich kol w zaleznosci od rodzaju opon (michelin czy Bfgoodrich) moze roznic sie nawet o 0,5 stopnia :)
WIec albo testuj jesli chcesz praktyke albo odpusc i jezdzij na fabrycznych ustawieniach :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Gru 2012, 16:34   

Qzyn - fabryka to w moim przypadku podniesienie przodu o 3 cm i jazda "kozą".
Negatyw odrobinę większy niż dopuszczalny mnie boleć nie będzie, pod warunkiem, że nie zeżre mi to opon :)
A że jesteś kolejną osobą, której słowa potwierdzają "ważność" zbieżności nad kątem pochyłu koła, to na pewno nie będzie mnie to tak gryzło :)

Info ciekawe, bo nie sądziłem (fakt, to ekstrema, ale jednak), że nawet rodzaj opony może mieć takie odzwierciedlenie w kątach... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2012, 16:48   

Pufcio napisał/a:
Info ciekawe, bo nie sądziłem (fakt, to ekstrema, ale jednak), że nawet rodzaj opony może mieć takie odzwierciedlenie w kątach...

ALez oczywiscie ze moze. A to dlatego ze pokonujac jakis zakret powedzmy 50km/h tym samym samochodem, jednak raz na oponach 175/65 a potem np 195/50 opony zachowaja sie calkiem roznie. Inaczej sie poddaja tej samej sile odsrowkodej, inaczej sie ugna scianki boczne itd.
Stad taka slawa okryly sie np toyo R888 wsrod osob startujacych w imprezach sportowych. Bo to jedna zniewielu opon ktora ma wzmoznione porzadnie boki dzieki czemu w zakretach mniej plywa i nie potrzebuje tak duzego cisnienia zeby byc stabilna...
Pufcio, zmiana kata o pol stopnia jak zrobisz fabryczna zbieznosc nie powinna drastycznie wplynac na zywotnosc opon
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Gru 2012, 18:16   

Miałem różnice w okolicach 50' - jeśli mam to od dawna (a podejrzewam, że tak, bo zimówki są ok, a letnie są wygryzione), tj. od marca, to wyjeździłem tak 6-7 miesięcy - i oponę mam do wywalenia :)

Weź jeszcze pod uwagę, że ja mam klekota - ciężkie to cholerstwo jest z przodu, a jak emeryt nim nie jeździłem, co wcale laćkom nie pomagało...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2012, 18:24   

Pufcio, nie jestem w stanie wiecej ci powiedziec :) Wiesz ile miales ale miales tez zrabana zbieznosc. Podejrzewazm ze jakbys mial na "0" czy ile tam przewiduje sie dla fiesty to opony wytrzyma;lyby duzo dluzej :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 27 Gru 2012, 20:58   

Kiedyś w starych golfach żeby przestawić kąty robiło się fasolki na łączeniu kolumny ze zwrotnicą. Ale to były lata 90' :hahaha:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Gru 2012, 15:19   

Qzyn - dzięki jestem za wszelakie info, trzeba się zacząć trochę uświadamiać :)
A kąty jakie powinny być, podałem wyżej - te, które mam dużo nie odbiegają od książkowych :)

Marcinowaty - żeby wszyscy stosowali patenty "uniwersalne", to by się kupowało śruby Eibacha i byłby spokój, a tak... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ile płacimy za ubezpieczenie auta
Miejsce na podawanie swoich składek za ubezpieczenia auta
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 330 4 Mar 2023, 13:12
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 04:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 20:55
trzeci
Brak nowych postów [MK7] Negatyw na kołach
Jawor Tuning stylistyczny 8 31 Paź 2015, 09:00
MisiekT
Brak nowych postów [Ogólny] dokładny miernik cyfrowy -ile kosztuje?
scorpion69 Przed zakupem 5 24 Gru 2013, 12:03
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.