Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 15:02
[MK3] Silnik sie grzeje i dziwnie chodzi
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2013, 22:25   

Jak bym zmierzył faktyczna temperaturę płynu,,, mam termometr,,, ale co Tobie polecić,,, przyjmując że masz to złożone bez termostatu, to odkręcił bym termowłacznik z obudowy - czyli by była dziura, albo śrubę która tam da rade wkręcić, albo zatkać jakimś drewnianym korkiem, cokolwiek z dziura i miejscem na czujnik najlepiej elektronicznego termometru który ogarnia temperaturę do 120 stopni,,, (możesz zakosić mamie czy zonie termometr do ciasta/kurczaka czy tez kupić elektroniczny (u mnie takie ogarniające -20/+150 były swego czasu po kilkanaście złotych),,, nie musi być idealnie szczelne, jak nie zakręcisz korka na zbiorniczku to układzie nie powstanie ciśnienie i co najwyżej przy nieszczelności będzie delikatnie kapać,,, no i niepokoi mnie to przybywanie oleju,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:26   

JoeMix, A mnie się zdaje że jednak uszczelka pod głowicą poszła ;-( Jak wygląda olej -nie robi się szary? :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:30   

drjanusz, nie sadzisz że co by się nie stało to czerwone pole i możliwość dotknięcia ręka to się gryzie nie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:36   

JoeMix, No masz racje że to wyklucza raczej jedno -drugie.
Ale popatrz z innej strony Zamrożenie silnika=>przybywanie oleju=>wariowanie temperatury to się trzyma kupy,no i ten gejzer płynu niby z pompy a może z przedmuchu?
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:46   

drjanusz napisał/a:
a może z przedmuchu
Jak by miał przedmuch to albo by gdzieś rozerwało układ chłodzenia albo by w zbiorniczku bulgotało bo tylko tam jest legalne ujście ciśnienia (przez zawór w korku),,, chociaż przez te lata to już nie jedno jak to się mówi niemożliwe widziałem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Sty 2013, 23:52   

JoeMix, No właśnie,ja jestem wzrokowcem i tak na opis nie bardzo potrafie pomóc ;-(
A na dodatek nie bardzo pisze o innych objawach-może je pomija i nie powiązuje z tym(albo nie zauważa).
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Sty 2013, 13:21   

z sąsiadem będe sie brał za uszczelke pod głowicą, tylko właśnie mnie nie pokoi ta temperatura skoro to wcale nie jest gorące
 
 
mika 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2013, 00:41   silnik kontrolka oleju

Witam mam taki problem Posiadam Forda fiestę 1.3 z roku 2006 obecnie jest u mechanika bo zaświeciłam mi się kontrolka oleju wiec natychmiast samochodem przestałam jeździć i trafił do warsztatu. Obecnie jest po wymianie kontrolki pompy oleju i przeczyszczeniu ssaka jednak kontrolka dalej się pali. Mechanik twierdzi że silnik jest zatarty i należy wymienić Choć po zapaleniu kontrolki nie w było jeżdżone nawet do mechanika pojechał na lawecie. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być i czy realne jest aby silnik tak szybko się zatarł. Samochód ma przejechane zaledwie 05345
_________________
Mika
 
 
mika 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2013, 00:42   

a i mechanik twierdzi że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach dlatego się pali kontrolka
_________________
Mika
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2013, 06:53   

A skąd on wie że nie ma ciśnienia przy 80 stopniach,,, pomimo palącej się kontrolki rozgrzał silnik do tej temperatury?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mika 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2013, 12:24   

nie jak silnik był zimny to kontrolka się nie zapalała dopiero jak nabrał temperatury do 80 stopi to kontrolka się pojawiała
_________________
Mika
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:24   

Takie coś świadczy o kiepskim oleju, jak się rozgrzeje się wodnisty staje,,, trzeba by było sprawdzić ciśnienie, spróbować wymienić olej i wtedy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mika 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:36   

Olej był wymieniany i filtr też a poprzedni olej nie miał nawet pół roku a kontrolka jak się pali tak się pali kontrolka też była wymieniana
_________________
Mika
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:40   

może pompe oleju szlag trafił
 
 
mika 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: FX Silver
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Sty 2013, 13:43   

tak jak u góry napisane pompa jest wymieniona ssak przeczyszczony olej wymieniony
_________________
Mika
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sty 2013, 14:55   

witam ponownie wracam do mojego problemu, dziś zrobiłem test czujnika do kubka z wrzątkiem wrzuciłem czujnik i odpalilem zapłon i wskazówka poleciała prawie na pole z poziomem paliwa ( bardzo daleko za czerwone swoje pole) z upływem czasu czekałem podpinałem i odpinałem mase aż wkońcu wskazówka pokazała temperature taką jaka powinna (orientacyjnie)

wszystko ładnie pięknie podpinam wtedy czujnik do auta i odpalam, mija z 5 minut spokojnie se jeżdze wkółko patrze wskazówka stoi lekko za minimum mówie -WKOŃCU !!! także skoczyłem do domu po portfel z zamiarem zatankowania swojej puszki odpalam auto i i wskazówka na samą góre poza skale.... :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: błagam o co chodzi ?????? ???????
Ostatnio zmieniony przez Adzi22 30 Sty 2013, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2013, 14:59   

Nie widzę możliwości sprawdzenie czujnika w kubku,,,

Jak z zdjętym przewodzie z czujnika wskazówka leży poniżej skali, i jazda autem ją nie rusza, to trzeba wstawić nowy czujnik (w prawidłowym kolorze), bo może tamten ma zwarcie do masy (czasami)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Sty 2013, 15:03   

robiłem ten test na starym czujniku co miałem wcześniej a potem na tym nowym obydwa zielony kolor

dlaczego nie widzisz możliwosci testu w kubku?
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Sty 2013, 18:03   

doczytałem sie gdzieś że może byc to stabilizator napięcia na zegarach, wie ktoś więcej cos na ten temat, i czy jest takie coś we fiescie ?

dziś zlałem płyn i wlałem bo myślałem że może zapowietrzone było, wlałem płyn i zostawiłem odpalone auto wskazówka była poza skalą, ale zostawiłem odpalony dalej , dolałem płynu troche patrze do auta a tam wskazówka w połowie skali, wsiadłem i zacząłem jeździć skala
Podczas jazdy wskazówka powoli podchodziła na N ale zaraz wracała na (O-R) tak jakby sie termostat otwierał akurat .
Oczywiscie jak na złosć 3 godziny pozniej odpalam, 2 minuty i poza skalą
Troche męcze ten temat, pytanie czy mechanicznie wynika że jest wporzadku ? skoro dzieje się raz tak a raz tak
Bo jedyne co według mnie mogę wymienić to jeszcze raz czujnik może na jakiś droższy( jak ktos zna firme to bylbym wdzieczny) albo nie wiem zegary sprobowac
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Sty 2013, 20:06   

Adzi22, A właśnie może to zegar ma jakieś kuku i spróbuj go podmienić.
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.