Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:47
[MK6] 1.4 TDCI wyciek paliwa i brak mocy na rezerwie
Autor Wiadomość
Morfina 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 22 Gru 2012, 17:21   [MK6] 1.4 TDCI wyciek paliwa i brak mocy na rezerwie

witam, mam pytanie i problem,

1. zauwazylam że jak w aucie mam juz niska rezerwe (pol ostatniej kreski) to wtedy auto traci moc, ciezko sie rozpedza, predkosc max to 50km/h czy to normalna rzecz czy cos z tym jest nietak? zaraz gdy auto zatankuje jezdzi jak nalezy.

2. wczoraj zauwazylam ze bardzo szybko spadl mi poziom paliwa, i zauwazylam ze silnik przy dole jest zalany paliwem. auto probowalam odpalic ale zanim odpali dlugo kreci a jak juz odpali zaraz po chwili zgasnie (pewnie z braku paliwa) co to moze byc? jakis przewod przetarty czy cos innego?

czy moglibyscie mi pomoc?
pozdrawiam
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Gru 2012, 13:14   

W sumie tak.
Wyciek paliwa z opisu to na 90% cieknące albo przelewy wtrysków, albo przewody wysokiego ciśnienia, albo jedno i drugie. U mnie to samo. Do tego oczywiście skoro cieknie to pali sporo za dużo.
Prosta robota- zakupić przewody paliwowe wysokiego ciśnienia i przelewy i wymienić. Robota jedna więc radziłbym od razu jedno i drugie (taki rocznik swoje przejechał więc i tak zaczną cieknąć). Od razu zaznacżę, że NOWE przewody poza ASO ciężko dopaść- Może warto zaryzykować te 50-100zł na używanych. W ASO zapewne policzą sobie 200zł/sztuka jak nie lepiej.
Do odpalania, spalania radzę jeszcze wyczyścić EGR- często gęsto lubi się zabrudzić i pozostać otwarty co skutkować będzie większym spalaniem i mułowatością.
Z tą rezerwą i spadkiem mocy to nie wiem. Nie spotkałem się z czymś takim, że od tak jak rezerwa się zapala to muli, a jak doleje się to fruwa.
 
 
Morfina 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 31 Gru 2012, 10:57   

jesli bys mogl to sprawdz czy auto nieslabnie gdy jest mniej niz pol osatniej kreski.


wracajac do wycieku auto bylo u mechanika, okazalo sie ze byl zsuniety zatrzask z wezyka powrotu przy wtryskiwaczu. odebralam auto przejechalam ok 50km i problem pojawil sie zaraz na drugi dzien, auto znowu zawiezione do mechanika i diagnoza ta sama zsuniety zatrzask tym razem z innego wtryskiwacza, co moze byc przyczyna tego ? i jak skutecznie to usunac? wymiana przewodow czy mozna to jakos naprawic?
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 31 Gru 2012, 18:06   

Łatanie przelewów z wtryskiwaczy mija się z celem. Może ze starości wężyk jest już rozszerzony i stwardniały i temu spada. U mnie są nowe przelewy i leje z doprowadzenia do wtryskiwaczy na złączach- awaria dość pospolita przy leciwym aucie.
Na przelewy- kupić samemu dobry przewód paliwowy podobnej średnicy, kilka opasek zaciskowych. Oczywiście mechanik zacznie truć, a że to tak się nie robi i w ogóle...
Ja tam pozmieniałem sobie część przewodów paliwowych bo jak widzę taki oryginalny przewód co wygląda jak osłonka wiązki elektrycznej to mnie krew zalewa
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sty 2013, 01:08   

Morfina napisał/a:
1. zauwazylam że jak w aucie mam juz niska rezerwe (pol ostatniej kreski) to wtedy auto traci moc, ciezko sie rozpedza, predkosc max to 50km/h czy to normalna rzecz czy cos z tym jest nietak? zaraz gdy auto zatankuje jezdzi jak nalezy.
Rezerwa to rezerwa, nie powinno się na niej jeździć (powinna wystarczyć na przejechanie min. 50km) ani dopuszczać do niskiego stanu paliwa,,, generalnie na rezerwie auto powinno jeździec normalnie póki nie zacznie ciągnąc powietrza razem z paliwem,,, a na rezerwie takie coś może się zdarzyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez Parzych 1 Sty 2013, 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 1 Sty 2013, 08:23   

U mnie przy ręcznej pompce popękał przewód taki karbowany i on zaciągał powietrze jak było mało paliwa,po wymianie jest OK.
_________________

 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Sty 2013, 10:10   

u mnie właśnie kolego od takiej samej usterki zaczęło się zmienianie przewodów paliwowych :D właśnie o takich przewodach mówię:P jak osłonka na wiązkę elektryczną:D
 
 
Ranid 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 43
Skąd: Kudowa Zdr.
Wysłany: 1 Sty 2013, 12:29   

Pompując ręczną pompką paliwo i ta gumowa gruszka z twardnieje to cały układ jest szczelny i nie ma sensu wymieniać rurek paliwowych,jeżeli będzie miękka to wtedy trzeba szukać nieszczelności.
_________________

 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Sty 2013, 17:47   

ale jak leje na głowice to nieszczelność jest. I czy pompka twarda czy nie to nie ma znaczenia. Jeśli ciekną przewody wysokiego ciśnienia to pompką możesz pompować a i tak nie zrobisz ciśnienia jakie występuje tam w czasie pracy (u mnie na jałowych obrotach ok 350 bar)
 
 
Morfina 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2 Sty 2013, 17:51   

auto odebrane od mechanika, podobno jakimis zaciskami scisnal te wezyki zeby sie nierozpinaly, zobaczymy czy to pomoze, mam nadzieje ze tak i bedzie juz dobrze


JoeMix to moze jest tak jak mowisz bo czasem niestety dosc dlugo jezdze od zapalenia rezerwy.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 2 Sty 2013, 22:17   

Rezerwa rezerwą- u mnie się zapala to pod samiutki korek wchodzi 34 litry:D bak 45 to faktycznie rezerwa... 9 litrów. W trasie z 200km... Akurat takimi wskaźnikami poziomu paliwa nie ma co się sugerować
 
 
Morfina 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 22 Sie 2011
Posty: 7
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 3 Sie 2013, 16:34   

przewody poki co nie ciekna, ale ostatni auto znowu stracilo na mocy ;/ i juz nie wazne czy jest rezerwa czy pelny bak ;/

macie moze jakies pomysly co to moze byc?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.