[MK4] Co przytrafiło się tej świecy? |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 19:45 [MK4] Co przytrafiło się tej świecy?
|
|
|
Co przytrafiło się tej świecy i co złego dzieje się z silnikiem... ?
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 19:53
|
|
|
witam jezdze na nich, tylko że na troszke innym modelu w CVH na gazie mam je ustawione na 0,9mm i chodza jak denso. czy ta jedna swieca ktora na zdjeciu jest ciemniejsza jest zaklejona olejem? tam na tloku to nagar? |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 19:56
|
|
|
tak, byla masakrycznie zaolejona.. i to takie przyschniete sie zrobilo po zekrobaniu, ta elektroda tak "spuchla" i stad moje pytanie czemu, co sie zlego dzieje z silnikiem i jaki koszt naprawy, bo wyglada to powaznie...
zrobilem zdjecie otworów, jeden suchy a drugi mokry (gwint)
oleju mam zawzse na minimum dolane bo sie kapie pod miska dlatego nie przelewam... |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 17 Gru 2012, 19:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 19:57
|
|
|
sprawdz poziom oleju bo moze teraz go juz nie ma tzn odpowiedniego poziomu, kompresje na cylindrze sprawdz. nie wiem moze to pierscien i ssie olej nad tlok, lub uszczelniacz i gorą leci, swiece bede mial z tego modelu o to sie nie martw, sa teraz ciezko dostepne ale mam, sprawdz kompresje na garze czy on wogole jeszcze jest zdrowy, aby kompresja byla reszte sie bedziesz martwil potem, moze to tylko uszczelniacz do roboty lub pierscionek olejowy. 3 pozostale swiece maja wyglad ok po tych 20 tysiacach, sa na 60 tys max, tam sie wypala tylko ta dolna elektroda jak w denso irydowych |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 20:47
|
|
|
zaolejenie. za bardzo dałeś mu w palnik, i ujowy olej, albo ciągnia olej bokami sobie. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 21:45
|
|
|
wsadziłem inna swiece.. ale nie ma zupelnie poprawy, jest to samo co z ta zesmolona swieca, chodzi na 3 gary, a ten zaolejony jakby nieczynny, bo nawet jak odepne przewód to nie ma spadku mocy ani wzrostu jak podepne...
olej fordowski Formula F czy jakos tak.
no dzisiaj samochod zrobil 400km.. i zdechł na 300.. |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 17 Gru 2012, 22:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 21:46
|
|
|
a wg mnie to uszczczelniacz, albo faktycznie olej byl slaby i cos z pierscieniem... ale jest bardzo duzo go. wiec moze jednak pierscien. nie wiem czemu moze dlatego ze na zimnym byl przykatowany na slabym oleju, zapiekly sie pierscienie? i dostaly w ...
jak bede mial czas to pokze jak wyglada swieca po przejechaniu 25 tys km na gazie glownie (w zdrowym silniku ma byc jak nowka z pudeleczka),
i dopisz tu jaki olej stosujesz, to moze cos doradzimy, tanie oleje zwykle nic dobrego nie przynosza...kazdy silnik powinno sie odmulic w jakims tam okresie czasu stopniowo oczywiscie... dajac mu lepszy olej. by miec pewnosc ze pierscionki sa luzno warto przykatowac jezeli juz jakis czas ma sie dobry olej, calkiem inne auto sie potem robi, ta niespodzianka to moze byc skutkiem slabego oleju zimny silnik z zapieczonym pierscieniem i danie w palnik |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 22:13
|
|
|
jak na goracym to raczej pierscien...wlasnie mogl byc zapieczony i strzelil po 300km jazdy. piszac post wyzej nie widzialem Twojej odpowiedzi, jezeli po 300km to raczej strzelil w czasie jazdy pierscien. albo wypalilo tlok |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 17 Gru 2012, 23:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 17 Gru 2012, 23:22
|
|
|
Sprawdz kompresję .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 20:23
|
|
|
oddałem do mechanika. samochód ogromnie zwiększyl spalanie. brak mocy, trzepanie samochodem i miał ciężko odpalić, no i ten olej w komorze. czy to nie są własnie objawy braku kompresji... mechanik nie chcial mi powiedziec nic na temat ceny, ale to nie wyglada za dobrze... jakie moga byc koszty?
skąd w ogole bierze się brak kompresji, bo czytając forum dochodze do wniosku ze trzeba zaraz zmieniac silnik... ? |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 21:22
|
|
|
Może nie trzeba, ale to chyba najbardziej opłacalna opcja przy cenach używanych silników. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 22:10
|
|
|
czytam ze przyczynami zaniku kompresji jest po porstu eksploatacja elementów silnika i jest to koniec konców naturalna rzecza, a naprawa polega na wymianie np uszczelniacza, pierscionka, tloka badz zaworu. wiec co tu tyle kosztuje ze taniej wychodzi kupic obcy silnik? |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 22:22
|
|
|
Np: uszczelniacze, pierścienie, tłoki badź zawory, plus do tego wymiana która wiąże z sobą rozebranie silnika po którym i tak może sie okazać że wręcz nie da sie go naprawić, a tak kupujesz za grosze goły słupek silnika i wymieniasz, nawet u mechanika taka wymiana powinna być sporo tańsza niż remont silnika, jedną ale za to sporą wadą takiego rozwiązania jest to że silnik który sie kupi może być również w złej kondycji. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 22:25
|
|
|
bo wymiana tegożtłoka polega na wymontowaniu silnika rozebraniu na kawałeczki i WYMIANIE wszystkich zużytych elementów. Aby zmienić wypalony zawór trzeba zdjąć głowicę. Tyle kosztuje CZAS poświęcony na doprowadzenie silnika do ładu. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 22:43
|
|
|
no ale skoro swieca zalana olejem to moze tlok jest caly, a po prostu puscily te uszczelniacze czy co to tam jeszcze ma izolowac... i wtedy tez cisnienia nie bedzie. oby. ladny prezent na święta... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Gru 2012, 22:52
|
|
|
DewREW, nawet jeżeli uszczelniacze: trzeba planować głowice ( u mnie liczą 100-120zł ), kupić nową uszczelke (40zł), uszczelniacze ( komplet, więc 8x6zł=48zł). Te 3 rzeczy dają lekko 200zł - do tego robocizna w postaci zdjęcia i założenia głowicy. Za 200zł da rade 1.3 kupić Czasem nawet z osprzętem. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20 Gru 2012, 05:56
|
|
|
gdyby to bylo 300zł to przezyje, nie tyle wpakowałem naprawiając w kołko jedną i ta sama usterkę czyli łozyska z tyłu, inni wymieniają w silnikach rozrzady, więc jak raz w zyciu z bólem serca dam chocby i 5 stow silnikowi to myśle że się to odwdzięczy.. czy moze jednak nie? tego chyba drugi raz za zycia silnika się nie rusza?
a tak to kupie za 200zł 1.3 które bedzie mialo tez 170tys i będę musiał pewnie robic w nim to samo... no chyba ze w tym moim silniku jest totalna katastrofa to ech... dupa zbita.. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 20 Gru 2012, 08:02
|
|
|
1.3 8V nie sa udanymi, 1,25i 16V to co innego juz. musisz poszukac silnika, z nowszego forda |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
limus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010 Posty: 197 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 20 Gru 2012, 09:40
|
|
|
Przecież przekładka na 1,25 nie będzie prosta.
Jak będzie potrzeba , to lepiej poszukać tego co było .
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Wisni@
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 20 Gru 2012, 11:19
|
|
|
ja bym szukał Nowego silnika ,Ktory siedzi w aucie mozna go odpalic posłuchac zawory i ogolnie zmierzyc kompresje , I od razu wymieniłbym rozrząd
Tak ja bym to zrobił |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
|
|
|
|
|
|