Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
Skrzynia biegów z diesla w mk1
Autor Wiadomość
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 17 Lis 2012, 19:32   

Skrzynię z Mk2 diesla 5 biegową chętnie nabędę ........... albo Xr2 Mk2 .... z długimi przełożeniami w każdym razie.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 18 Lis 2012, 01:16   

Wyslać to nie problem - do 30 kg 16 zł kurierem .... i wielkie nie jest ... Ale koniecznie musi być z diesla (chodzi o przełożenia).

http://otomoto.pl/ford-fi...-C20869880.html

Jest też coś takiego , ale troszkę daleko odemnie.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 01:27   

Tego nigdy nie wiesz -- ale one były na obudowie oznaczane typ i jakis numer fabryczny czesci itp... Przełożenie niestety nie jest bezpośrednio wypisane...
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:34   

Mike - poszukaj skrzyni od mk3 diesel - łatwiej dostępna.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Lis 2012, 19:44   

Żółwik Tuptuś, ale mk3 diesel ma przełożenia nie wiele lepsze niż mk3 xr2i

Opierając się na arkuszu od Pufcia:
Prędkości przy 7000rpm:

Kod:
mk2 diesel
Bieg    Przełożenie    Vmax
1    3,15               71,88
2    1,91               118,55
3    1,28               176,89
4    0,95               238,34
5    0,76               297,93
Przełożenie główne:    3,33

mk3 diesel:
1    3,58    55,13
2    1,91    103,34
3    1,28    154,20
4    0,95    207,77
5    0,76    259,71
Przełożenie główne:    3,82

mk3 xr2i:
1    3,15    58,83
2    1,91    97,02
3    1,28    144,77
4    0,95    195,05
5    0,76    243,82
Przełożenie główne:    4,069
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2012, 20:09   

vegetagt, Mk2 1,6D w stosunku do tego co dałeś to mam różnice tylko na I biegu 3,58, czyli wychodzi że taka sama jak w 1,8D tyle że przełożenie główne jest inne,,,

MikeB4, przekopałem steki prospektów, w żadnym ford nie chwali się przełożeniami,,, a szukałem specjalnie takich które są tylko o dieslu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 19 Lis 2012, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2012, 20:20   

A że zadam mocno laickie pytanie więc proszę się nie smiać :ups:
Im mniejsze przełożenie główne tym krótsza/dłuższa skrzynia? Chodzi mi o to jak przekłada sie na jazdę przełożenie główne 3,33 a 4,069?
Kwestie krótka skrzynia /długa ogarniam..ale nie kumam tych przełożeń. Jak chciałbym założyc krótszą skrzynie to powinienem szukać skrzynki z jakim głównym?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lis 2012, 20:28   

Pyros, zobacz sobie w tych tabelkach co dał vegetagt, popatrz na biegi które wszędzie mają takie samo przełożenie np. wszystkie 2 biegi maja 1,91 i tylko rożne przełożenia główne, porównaj sobie prędkości,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Lis 2012, 20:49   

vegetagt, ale w mk3 1.8 D jest koło talerzowe na osiem śrub i łatwiej przełożyć szpere z S1 :)

Poza tym 250 km/h we fieście to (moim zdaniem) wystarczy.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lis 2012, 21:14   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Poza tym 250 km/h we fieście to (moim zdaniem) wystarczy.


ja dobijając sie o 200 na gps byłem obsrany :) w mk1 to już naprawde dużo :P

tki se offfotop
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Lis 2012, 21:22   

Pal licho te prędkości, bo one na prawdę w tych autach są straszne - wolałbym mieć 2-2.3tys obrotów przy 90km/h.
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:39   

Skrzynia 3.82 to porażka -- nic to nie daje i niczego nie zmienia w stosunku do długiej 4 - dalej przy wyzszej predkosci jest hałas. Zresztą miałem taką Fieste diesla i biegi były kijowo zestopniowane. Takie same skrzynie jak Mk3 diesel miały silniki 1.3 benzynowe i późniejsza Xr2mk2 i sporo Escortów Mk3/4/5. Gdzie to się ma do 2.0 w lekkiej Fieście Mk1 ?
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:47   

[quote="MikeB4"]Gdzie to się ma do 2.0 w lekkiej Fieście Mk1 ?[/quote

kładź skrzynie z mk3 futury 1.6 16v :)
taką mam ale od roku nie jeździłem mk1 więc nie powiem Ci już jak to sie jeździło ale napędza sie bardzo dobrze i trasa była ok, jakby nie kółeczka od betoniarki 175/50/13 :)

z tego co mi coś świta to 100km/h było chyba przy 2300-2500 obr/min na 5 biegu ale to mi sie może zdawać
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Lis 2012, 00:23   

Fiesta Futura 1.6 16v ma skrzynię 3.82 - to taka sama jak w zwykłej Mk3 1.3 litra czy slabawym dieslu 1.8 - a przy tym waży 990 kg a nie 250 kg mniej. Ma długi pierwszy bieg i krótką piątkę : 0,88 zamiast 0,76 jak w innych skrzyniach. Dlatego te obroty które podałeś są niemożliwe.

4b Xr2 = 3.40 na ostatnim biegu (3,58 główne x 0,95 czwórka)
5b futura = 3,36 na ostatnim biegu (3,82 główne x 0,88 piątka)

1000 obr/min ~~ 30 kmh 3000 obr/min ~~ 90 kmh

Jak widzisz taka skrzynia działałaby jak czwórka z fabrycznej Xr2 Mk1 -- z dodatkową niepotrzebną jedynką.


Najbardziej porównywalnym samochodem do Fiesty Mk1 2.0 będzie chyba Peugeot 205 GTi 1.9 (waga 836kg) -- owy ma skrzynie o przełozeniu głównym 3.58 , większy i cięższy 405 GR z tym samym 1.9 ma skrzynie 3.94 tak samo jak i 405 T16. Natomiast mniejsze silniki mają krótszą skrzynię.
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Czyli co po co i dla czego.
Fordon Tuning mechaniczny 43 5 Maj 2012, 22:31
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.