Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ?
Autor Wiadomość
Dzień_Dobry 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Krosno
Wysłany: 8 Gru 2012, 13:56   [MK3] 1.1i - jak zrobić ręczne ssanie ?

Witam jestem tu nowy i mam problem z swoim mk3 ponieważ przemieszczam się po nie dużych odległościach a jest zima to fiestunia pali więcej ode mnie :P i dlatego chcę zrobić ręczne ssanie, czy ktoś już takie rzeczy robił jak tak to jak i co trzeba zrobić :) z góry dziękuje z pomoc.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 8 Gru 2012, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maci3j18 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: Inny
Imię: Macias
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 115
Skąd: Chojnów/S.Ł.
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:01   

Przerobic monowtrysk na gaznik
_________________
Było: Ford Fiesta 1.1 Ghia 91r. Ford Fiesta 1.4 Futura 94r.
Jest: Skoda Octavia 1.8T RS 2002r.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:26   

Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Dzień_Dobry 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Krosno
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:36   

ale ja myślałem zęby się może wpiąć z przełącznikiem załącz/rozłącz aby ją palić na ssaniu a po przejechaniu paru kilometrów jej to ssanie wyłączyć
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:44   

A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.

JoeMix napisał/a:
Ale jak silnik jest zimny to musi chodzić na ssaniu (btw, silnik 1,1i ssania nie posiada) bo bez niego nie pojedzie, a jeśli to będziesz musiał depnąć mocniej gazu i w efekcie w sumie może spalić więcej,,,


A to święta prawda, ale z chęcią bym się dowiedział, ile w praktyce można ugrać i czy człowiek będzie mądrzejszy od komputera :P
 
 
Dzień_Dobry 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Krosno
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:48   

czyli nie ma opcji ja ogarnięcie takiego patentu
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:53   

vegetagt napisał/a:
A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.

Nie, sygnał do komputera pochodzi z kilku czujników na raz. Nie tylko temp. cieczy ale i powietrza, czujnik przepustnicy, sonda lambda itd.

Poza tym zupełnie nie rozumiem sensu tego tematu. Ludzie z silnikami 1.1 na gaźniku marzą o wersji z wtryskiem, bo tutaj ssanie jest automatyczne i nie trzeba o tym myśleć.

Myślisz że przy ręcznym ssaniu silnik spali mniej? Jak będzie zbyt uboga mieszanka to zimny silnik po prostu zgaśnie, i tyle będzie z oszczędnego jeżdżenia. Oszczędne jest przemieszczanie się z buta albo na rowerze, ale nigdy autem i to w mroźne dni.
_________________
była sobie RS`ka...
Ostatnio zmieniony przez madek 8 Gru 2012, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:55   

Gdy silnik jest zimny i za szybko chowam ssanie, to auto strasznie muli, spalanie jest tez wiekrze, sprawdzone:]. bardzoej przydało by się ogrzewanie postojowe i to powinno byc standardem u nas:]
Ostatnio zmieniony przez pablon 8 Gru 2012, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Gru 2012, 14:56   

madek, ale 1.1 posiada czujnik temp powietrza? Bo, że zetec ma, to wiem. Poza tym, chyba najbardziej mieszanką steruję temp cieczy + lambda, ale to trzeba by forum przejrzeć.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2012, 15:18   

Cytat:
A skąd silnik wie, że ma jechać na ssaniu? Nie jest to decyzja na podstawie danych z czujnika temp cieczy? Gdyby podawać własny sygnał na przewody idące do czujnika, to można by pewnie sterować ssaniem.
Przy temperaturze -10st, po odpaleniu, jakieś 2min postoju, aż z nawiewu zacznie lecieć temperatura dodatnia, następnie 3min jazdy z prędkością około 60/70 km/h i na kratce wylotowej mamy 40 stopni a wskaźnik na początku pola normal - sprawny silnik 1,1 już na pewno nie jedzie na wzbogacanej mieszance,,, wiec szkoda zachody w bawienie się przełącznikami, bo komputer od razu złapie błęda,,, jest opcja ogarnięcia tematu, ale nie spowoduje ona zmniejszenia spalania, a prawie na pewno zwiększenie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Gru 2012, 16:47   

Zatkaj wlot zimnego powietrza do filtra, niech dostaje powietrze od dołu, ogrzane. Tylko wcześniej wywal te ustrojstwo ze środka dolotu.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2012, 18:08   

Tylko że praca na ciepłym powietrzu jest dość niekomfortowa dla silnika, nawet zimą, dlatego zastąpiono stałe przełączanie w układzie zasilania, automatyką, która podaje ciepłe powietrze jedynie na wolnych (bo wtedy tylko jest to korzystne)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Gru 2012, 18:43   

Ja bym chcial sie podlaczyc z tym powietrzem cieplym z dolu, bo rozumiem ze jest wazne, tym bardziej po miescie gdzie jezdze duzo. Problem polega na tym ze nie mam tej rurki od oslony kolektora do patelni i jest tam luka na ok 4 cm. Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie? Co mozna tam wsadzic, co wy tam macie wsadzone? Bo ja mialem tam taka rurke z folii alu ale mi to odpadlo i nie moge takiej waskiej nigdzie kupic.
_________________
:) MojitoProject :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Gru 2012, 19:09   

Pontoniento napisał/a:
Pytanie: jaki to moze miec wplyw na jazde/ spalanie?
Żaden,,, ale jak masz z tym problem to taką rurkę kupisz w każdym motoryzacyjnym,,, trzeba tylko podać średnice,,, a z zakupionego kawałka i tak Ci jakieś 3/4 zostanie, koszt ok. 20pln
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Gru 2012, 21:29   

Ja mam zrobione że na zimę ciągnie powietrze od spodu, ale rurki nie mam. W starszych autach był przełącznik eksploatacyjny między zimą a latem.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Pontoniento 


Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Szymon
Wiek: 32
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Gru 2012, 00:49   

Nie ma na to jakiejs bardziej domowej metody? Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki, tymbardziej ze mowisz ze nie jest to takie istotne, a moze na szrocie gdzies dorwe takie cos... Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego.
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 9 Gru 2012, 08:53   

Pontoniento napisał/a:
Nie chce wydawac tyle pieniedzy na kawalek rurki,


:hahaha: :cojest: to nie zakładaj wcale i jeździj jak do tej pory?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2012, 11:51   

Pontoniento napisał/a:
Ciekawy jestem czy to jest oryginalny patent forda czy nie bylo tam czegos innego.
Tak, oryginalnie jest tam kawałek karbowanej (tak jak wąż od odkurzacza) aluminiowej rurki,,,

A jak Ci za drogo to zostaw jak jest, albo się na rower z marketu przerzuć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:45   

Pontoniento, ale to nie jest wydawanie pienieidzy, to jest inwestycja! Jak będzie przez to mniej palił, to te 20zł się zwróci! ;-)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:55   

Pisałem jakie ta rurka (tylko rurka) ma wpływ na spalanie,,, myślę ze ten litr czy dwa w skali roku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 14:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Co zrobić w razie wypadku w krajach UE
Warto wiedzieć jak dochodzić swoich praw w razie wypadku lub kolizji za granicą.
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 0 29 Sie 2008, 07:44
BLADE
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.