Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 7 Gru 2012, 00:00   [MK3] Problem z odpalaniem

Witam Fiesta 1.4 CLX mianowicie problem z odpalaniem na zimno. Po dobie ciężkie odpalenie ciężko niemożliwe nawet po ponownym ładowaniu aku, rozrusznik kręci i albo załapie albo kręci i nie załapie bez kaszlu jakby żadna świeca prądu nie dostawała. Jaka może być przyczyna tego. Kable zeszłoroczne, świece też, cewka zapłonowa wg. wzorca (moja motorcraft) Czy przyczyną może być cewka czy może impulsator i może ktoś podpowie jakie koszta naprawy by wyszły. No diesle pyrkają a benzyniak stoi nawet przy temp 0 stopni

Dodam jeszcze typu termedie jakie mnie spotykają w lato przy prędkości 100 km obrotomierz pokazuje 2,5 obrotów, zimą 3,5 obrotów a włączenie świateł i innych odbiorów prądu obrotomież podskakuje mi nawet do pół obrotów a praca silnika nie przyspieszyła. Ładowanie sprawdzone było bez niczego 14 v ładowania na światłach i wentylatorze jakie 13 v miernik mi pokazywał. nie wiem o co chodzi bo jak kupiłem to poklepana była czy może przeroby z elektryką były
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2012, 00:48   

Trzeba zdjąć przewód ze świecy, założyć na inną świece (albo wykręcić z silnika - tylko żeby nic do dziury nie wpadło!) zamocować świece do masy zakręcić silnikiem i sprawdzić czy jest iskra,,, - dobrze by było tak wszystkie 4 po kolei lub na raz sprawdzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 7 Gru 2012, 13:39   

Sprawdzałem, nie ma iskry po dłuższym kręceniu dopiero coś zaczyna pojawiać się
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Gru 2012, 20:42   

Zdejmij przewód NN z cewki i zobacz cy na środkowym przewodzie pojawia się napięcie (12V względem masy) w chwili kręcenia rozrusznikiem,,, jak będzie to sprawdź jak się ma względem jednego (a potem drugiego) skrajnego przewodu na wtyczce - nie wiem czy miernik Ci to wyłapie ale przy kręceniu rozrusznikiem co chwilę (wtedy kiedy ma być iskra) powinno znikać napięcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 9 Gru 2012, 00:10   

JoeMix napisał/a:
Zdejmij przewód NN z cewki i zobacz cy na środkowym przewodzie pojawia się napięcie (12V względem masy) w chwili kręcenia rozrusznikiem,,, jak będzie to sprawdź jak się ma względem jednego (a potem drugiego) skrajnego przewodu na wtyczce - nie wiem czy miernik Ci to wyłapie ale przy kręceniu rozrusznikiem co chwilę (wtedy kiedy ma być iskra) powinno znikać napięcie,,,

mÓWISZ O TYM NA TEJ WSUWCE Z TRZEMA WYJŚCIAMI TEN ŚRODKOWY? Jutro będę miał miernik aku podładuję i zerknę
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2012, 10:27   

JoeMix to właśnie kazał Tobie sprawdzić. Najlepszy byłby miernik analogowy - wskazówkowy albo oscyloskop ale spróbuj cyfrowym na zakresie 20V DC .Cyfrowe dość wolno reagują więc może być ciężko zauważyć te skoki napięcia.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Gru 2012, 09:10   

Mario C, A sprawdzałeś czujnik położenia wału?
Miałem kiedyś dość podobny przypadek-był zasyfiony czymś-po przeczyszczeniu grało i buczało :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 28 Gru 2012, 16:39   

ten czujnik gdzie tam usadowiony jest kolego?
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 28 Gru 2012, 18:09   

Jak ustaniesz przodem do silnika, to znajdziesz go pod kolektorem wylotowym, gdzieś na środkowej wysokości silnika, przy łączeniu z skrzynią biegów. Idzie do niego przewód, idzie tam praktycznie jeden przewód więc powinieneś znaleźć
 
 
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 29 Gru 2012, 16:40   

Ostatni miałem szybki wyjazd a padnięte aku miałem, i chciałem ją z pycha odpalić, i nie zapaliła, kręci nawet przy + temp nie chce zapalić, tylko coś tam czasami strzeli spod filtra (nawet po podłączeniu drugiej, pożyczonej cewki).

JoeMix, zrobiłem jak mówiłeś, napięcie podczas kręcenia delikatnie spadało do 9V
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 29 Gru 2012, 18:58   

Ja bym stawiał na ten czujnik o którym mówi drjanusz
 
 
Mario C 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Grajewo
Wysłany: 1 Sty 2013, 19:07   

berek napisał/a:
Ja bym stawiał na ten czujnik o którym mówi drjanusz

Wyczyściłem, w prawdzie czysty był, to albo całkiem wysiadł, po drugie pisałem że na szarpaka była brana to zastanawiam się teraz czy rozrząd nie przeskoczył (na pasku)
_________________
Ford Fiesta Mk3 1.4i CLX '91r
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 1 Sty 2013, 21:02   

gdyby rozrząd przeskoczył to by iskra była
 
 
berek 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Ostrów Maz
Wysłany: 1 Sty 2013, 21:26   

to być może właśnie ten czujnik jest całkiem walnięty jak nie masz iskry, ja miałem podobnie tyle że u mnie iskrę gubiło dopiero po rozgrzaniu samochodu. Miernik gdy czujnik był zimny wskazywał dobre parametry ( nie pamiętam jakie dokładnie, przeczytałem gdzieś tu na forum) a gdy tylko złapał temperatury już wartość była sporo niższa.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 2 Sty 2013, 01:34   

Ceny Czujników położenia wału:
Link 1 - 1.4
Link 2 - 1.4KAT

Ceny cewek:
Link 1 - 1.4
Link 2 - 1.4KAT

Używane cewki powinny kosztować koło 50-60 zł na szrocie
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.