Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Nierównomierne łapanie hamulców przy temperaturze poni
Autor Wiadomość
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Gru 2012, 13:09   [MK3] Nierównomierne łapanie hamulców przy temperaturze poni

Witam!

Przy temperaturze bliskiej 0 stopni i na mrozie przednie hamulce nierównomiernie się zaciskają. Wystarczy, że będzie już 3 stopnie na plusie a problemu nie ma. Przy mocnym wciśnięciu hamulca na ośnieżonej drodze lewo koło blokuje się momentalnie natomiast prawe dopiero po ułamku sekundy. Tak samo jest z odpuszczaniem zacisku. Lewe koło od razu, prawe po chwili. Przy jeździe po asfalcie skutkuje to tym, że przy wciśnięciu hamulca ściąga mnie w lewo a przy odpuszczeniu w prawo. Przy miejskich prędkościach nie jest to jeszcze takie straszne ale >110km/h to jest już fantazja.
Na chłopski rozum to płyn hamulcowy ma problem z szybkim dotarciem do prawego zacisku i analogicznie z powrotem. Osobiście obstawiam elastyczne przewody. (auto mam ponad 2,5 roku, a tych przewodów nie zmieniałem, są już trochę sfatygowane)
...i jeszcze kilka informacji dla jasności. Klocki i tarcze wymieniane pół roku temu, proste bez bicia. Brak luzów w zawieszeniu. Amortyzatory z przodu i z tyłu o takiej samej sprawności.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Gru 2012, 13:42   

... a płyn wymieniany kiedy?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Gru 2012, 23:54   

Pufcio napisał/a:
... a płyn wymieniany kiedy?


1,5 roku temu
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Gru 2012, 11:32   

To niby nie tak dawno...
Ale w pierwszej kolejności wymieniłbym calutki płyn na DOT5.1 - to wyeliminuje podstawową rzecz (lub wręcz problem).
Problem może jeszcze tkwić w tłoczkach - mogą się blokować, bo woda się gdzieś tam dostała - jeden zbiera wcześniej, drugi później, a w warunkach, gdy przyczepność nawierzchni nie jest zbyt duża, takie różnice łatwo wychwycić...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 7 Gru 2012, 11:56   

Ja bym z kolei nie przesadzał i nie wymieniał od razu płynu, tylko bym zdjął zaciski, przeczyściłbym prowadnice, trochę smaru silikonowego na nie, tak samo podważyć uszczelkę tłoczka haczykiem do simmeringów w kilku miejscach i napuścić ciut smaru, obrócić ostrożnie tłoczek żeby smar na uszczelce wszędzie doszedł. Do tego drucianką przelecieć jarzmo i zacisk.

Ot, głupota, ale może pomóc i wszystko możesz zrobić sam za darmo.

Poza tym dot 5.1 do 1.3? Po co, dobry dot 4 starczy, przecież hamulców nie ugotuje, chyba że będzie chciał.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Gru 2012, 13:06   

DOT5.1 ma to do siebie, że nawet jak naciągnie tyle wody co "czwórka" po paru latach, to i tak będzie pracował lepiej niż świeży DOT4. A jak koszt podobny, to czemu nie wsadzić lepszego? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 7 Gru 2012, 13:18   

Akurat DOT 5.1 nie używałem, więc nie mogę się na jego temat wypowiadać. Ale jeśli dobrze pamiętam to nie miesza się on z DOT 4 i wypadałoby przepłukać układ przed zalaniem, ale nie jestem tego pewny. Jeśli to prawda, to generuje to dodatkowe koszty.

Ale przed wymianą płynu ja bym zajrzał w zaciski i upewnił się ze to na pewno przód :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Gru 2012, 14:01   

Używałem. Litr kosztował mnie jakoś 40 czy 50 złociszy, więc jesteś w stanie spuścić całość, zalać nowym i odpowietrzając, wypchnąć resztki zalegającego, starego płynu. Nigdy nie będziesz w stanie wyczyścić układu całkowicie, bo zawsze coś zostanie - grunt, żeby zostało tego jak najmniej :)

A na w/w płynie jeżdżę już 1,5 roku i nigdy nie miałem twardego pedału (inna rzecz, że stary płyn u mnie był w średnim stanie i z poprzednimi hamulcami stanowił niezbyt dobre połączenie, zwłaszcza przy moim stylu jazdy...)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Gru 2012, 14:07   

Nikuś napisał/a:
Ale jeśli dobrze pamiętam to nie miesza się on z DOT 4 i wypadałoby przepłukać układ przed zalaniem, ale nie jestem tego pewny. Jeśli to prawda, to generuje to dodatkowe koszty.



http://www.fiestaklubpols...p=657599#657599

Czyli w skrócie: 5.1 miesza się z 4 i 3. Dot5 się nie miesza, do tego trzeba mieć specjalne przewody elastyczne, bo seryjne mogą spuchnąć.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 7 Gru 2012, 14:11   

przewód elastyczny, wymiana najlepiej obu :)
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Gru 2012, 16:53   

Wymień odrazu w czterech. Koszt to 100 zł za 4 wężyki.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:17   

Sugerujecie zaciski, tłoczki. Zapomniałem napisać w pierwszym poście, że przy wymianie tarcz i klocków prawy zacisk był zapieczony, tłoczek skorodowany nie cofał. Zacisk został oczyszczony tłoczek i wszystkie gumki wymienione. Tłoczek w lewym zacisku chodził jak trzeba. Zacisk został oczyszczony i to tyle. Także ja zaciski i tłoczki bym skreślił z listy podejrzanych.

W najbliższym czasie wymienie przewody elastyczne jak sam podejrzewałem i kilku z was. Może przy okazji wymienie też płyn. Ile go wchodzi do układu. No i jaki płyn mam najlepiej wlać bo widze, że zdania są podzielone.

Pzdr i dzięki za odpowiedzi.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Gru 2012, 12:19   

Rebel napisał/a:
Zacisk został oczyszczony i to tyle. Także ja zaciski i tłoczki bym skreślił z listy podejrzanych.
Skreślić z listy to go będziesz mógł jak rozbierzesz i upewnisz się ze nie pordzewiało na nowo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 11 Gru 2012, 00:41   

No rozumiem ale posłuchaj. Lewy zacisk, który był tylko wyczyszczony łapie od razu i odpuszcza też. Prawy, który był można powiedzieć zregenerowany (czyszczenie, nowy tłoczek, gumki itd) łapie później i później odpuszcza. Więc wg mnie wina leży gdzieś poza zaciskami. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że masz większe doświadczenie i mogę się mylić.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Gru 2012, 01:15   

Sprawa Rafale wygląda tak, że nikt z obecnych tutaj nie wie jak wyglądała regeneracja i czy została zrobiona dobrze. Skoro masz "laga" na jednym z hamulców to znaczy, że coś jest ewidentnie nie tak - czy to w kwestii płynu czy zacisków czy czegokolwiek na linii pompa-klocek.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2012, 01:38   

Rebel, ja bym zrobił tak:
zdjął zaciski prawy i lewy z koła. Sprawdził, czy prowadnice w obu chodzą tak samo. Zakładam, że tu będzie wszystko ok.
Potem nacisnął z wyczuciem pedał hamulca(czyli, żeby tłoczki niepowyskakiwały), wziął ścisk stolarski i sprawdził, jakiej siły musze użyć, by wcisnąć tłoczek.
Jeżeli na zacisku prawym będzie opór, to znów nacisnąłbym hamulec z wyczuciem, następnie poluzowałbym prawy wężyk hamulcowy i spróbowałbym wcisnąć ściskiem tłoczek. Jeżeli opór zmaleje, to w wersji optymistycznej winny jest wężyk elastyczny. Jeżeli opór nie zmaleje, to pewnie trzeba by znów rozebrać zacisk.

Tylko jeszcze jedna sprawa: tłoczek wysuwałbym minimalnie i wciskał do oporu, bo w tym zakresie następuje zacięcie. W innym może go wcale nie być.
Oczywiście ścisk stolarski to moja metoda z szopy, może ktoś ma lepsze sposoby :-)

Skutek uboczny operacji: prawdopodobnie zapowietrzysz sobie hamulce.


Albo w inną stronę, chociaż tego do końca pewien nie jestem:
Może w tylnym kole samoregulator padł i jedna sekcja musi dostać więcej płynu, by ruszyć tłoczkami, niż druga. I stąd bierze się lag przy naciskaniu. No ale to raczej nie wyjaśnia laga przy odpuszczaniu. I jaki związek z tym wszystkim ma temperatura? ;/
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Gru 2012, 15:25   

W sumie może być jeszcze inny powód "złego" brania, ale musiałyby źle łapać zawsze, a rzecz co najwyżej byłaby bardziej widoczna, gdy jest gorsza przyczepność - regulatory w bębnach. Jeśli tył jest źle wyregulowany i np. prawy tył będzie hamował wcześniej niż lewy tył, to z przodu będzie tak, że najpierw zacznie łapać lewy przód, a dopiero potem prawy przód - sytuacja jest "na krzyż" :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Gru 2012, 15:38   

Pufcio, pytanie z mojego posta o tym: ale co z lagiem przy odpuszczaniu? Powinno odpuszczać równo, jeżeli to wina tyłu.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Gru 2012, 20:27   

Nie jestem mechanikiem i nie wysiedziałem przy Fordach setek (a co dopiero tysięcy) godzin, więc Ci nie powiem. Podrzucam możliwe przyczyny, z garstki trzeba coś wybrać i dochodzić "czy to to" :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 16 Gru 2012, 12:04   

Winę tyłu wykluczam. Zeszłej zimy przy dużym mrozie też miałem podobny problem, ale to tylko sporadycznie. kilka razy się tak zdarzyło. We wrześniu wymieniałem kompletną belkę z 2 letnim zestawem bębnów i bebechów. Belka zresztą jest pozostałością bolidu Fazy z motorem R32, więc raczej pewna. Poza tym tył łapie równo. Był sprawdzany u diagnosty ale wtedy było +5 stopni ;) Przód z resztą tak samo wtedy równiutko brał.
Po świętach zmienię przewody elastyczne no i zaciski pójdą pod lupę.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.