Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
Hamulce wentylowane w mk1/2
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2012, 10:53   Hamulce wentylowane w mk1/2

Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2
od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
Ostatnio zmieniony przez van 27 Lis 2012, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2012, 10:57   

Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lis 2012, 11:52   

Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm
Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Lis 2012, 17:11   

ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2012, 17:20   

wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów
na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo

Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:48   

A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:56   

Laskosz napisał/a:
nic innego mi nie pasowało


przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę :|
_________________
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lis 2012, 19:59   

Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów
http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp

W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były

W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co :)

ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył?
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 27 Lis 2012, 20:11   

Właśnie - po co ci tarcze na tyle?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2012, 21:41   

vegetagt napisał/a:
W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią
ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły

chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej

ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo :fox:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Lis 2012, 22:20   

Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze.
Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający :)
Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Lis 2012, 23:08   

Pyros napisał/a:
A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy.

Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,

Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2012, 21:26   

Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 28 Lis 2012, 22:46   

van napisał/a:
dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią


przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje. :hahaha: a teraz sam określa to błędem :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lis 2012, 08:46   

vegetagt napisał/a:
Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
będziemy wdzięczni

liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia :-)
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Lis 2012, 07:52   

Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane.

Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)

Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.

Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
"używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?" :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:02   

Zaciski z escorta mk6/7:

0:
Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:


1:
Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:


2:
Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:


3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:



Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.

Fotki niestety rozmazane:

Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.


Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto? :-P
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:17   

Czyli zacisk też z mk3 :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.