Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:53
[MK4] 1.8D nie odpala po 2 tygodniach postoju.
Autor Wiadomość
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2012, 19:59   

Czyli krótko mówiąc tak jak na tym zdjęciu http://imageshack.us/phot...836/6417hh.jpg/ zwieram najpierw 1 z 2, a potem 1 z 3. O to chodzi? Ja szczerze mówiąc nie wiem gdzie się znajdje ten rozrusznik. Jest normalne dojście do tego od góry? Czy trzeba nura dawać pod samochód? I zwieram to na dłużej, na chwilkę czy jak?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Gru 2012, 00:20   

HP.Baxxter napisał/a:
zwieram najpierw 1 z 2
Tak, jak rozrusznik (w sensie silnik) jest sprawny to będzie słychać wycie,,,
HP.Baxxter napisał/a:
a potem 1 z 3
Tak, i powinien zakręcić silnikiem jak przy normalnym rozruchu,,,
HP.Baxxter napisał/a:
Ja szczerze mówiąc nie wiem gdzie się znajdje ten rozrusznik. Jest normalne dojście do tego od góry?
No raczej nie, zdjęcie jest od dołu auta, z prawej strony masz chłodnicę na fotce,,,
HP.Baxxter napisał/a:
I zwieram to na dłużej, na chwilkę czy jak?
Na chwile 1-2 sekundy,,, zwiera się najlepiej wkrętakiem, uwaga na masę żeby nie zrobić zwarcia (czyli nie wolno dotknąc niczeko poza śrubami), no i na ewentualne iskry jakie się mogą pojawić żeby sobie oka nie spalić,,,

[+]
Dobrze tez jest kluczem odpowiedniej wielkości, tylko nie oczkowym, tylko takim zwykłym płaskim, tak by 2 czubki jakie posiada pasowały dobrze na śrubę, innym wygodnym narzędziem są kombinerki które rozsuwamy tak by szczękami dotknęły obu śrub,,, można tez kawałkiem kabla ale musi być dośc gruby, bo cienkim można się poparzyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Gru 2012, 17:35   

Dzisiaj wsiadłem do tego kapcia i myśle że pierwszy raz mogę coś napisać tu w dobrym nastroju. Skrzynia biegów jest OK oczywiście, ale pomijając to...
Wsadziłem akumulator, przekręcem i kręci jak szalony po prostu (nowu aku zrobił swoje). Za pierwszym nie odpalił, ale za drugim razem po kilkunastu sekudach tak. Cieszy mnie to że odpalił, ale jednak coś jest nie tak, że kręci tak długo i śmierdzi paliwem jakby sie lało normalnie na boki. Głównie w tym siedzi problem na pewno. Jeszcze troche niepokoi mnie to, że ostatnio nie reagował na przekręcenie kluczyka, tylko coś cykło przy ostatecznym przekręceniu, a dzisiaj momentalnie jak szalony. Być może faktycznie coś z elektryką, bo przy wkładaniu akumulatora potargałem przewodami które dochodzą do rozrusznika. Być może był jakiś luz i nie dochodził prąd.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2012, 00:08   

Z ciekawosci, co to za mechanik z naszych okolic tak sie kaleczy z klekotem?

Co do samego odpalania, zapachu paliwa, itd, odpowiedz jest tutaj:
http://www.fiestaklubpols...t=44566&start=0
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2012, 16:22   

kamil wolski napisał/a:
Z ciekawosci, co to za mechanik z naszych okolic tak sie kaleczy z klekotem?

Co do samego odpalania, zapachu paliwa, itd, odpowiedz jest tutaj:
http://www.fiestaklubpols...t=44566&start=0

PZ Mot przy Nakielskiej. Wielka firma, wszystko ładnie pięknie a okazuje sie że g*wno wielkie i złodziejstwo.
Zawiozłem graciora do porządnego mechanika wczoraj w Fordonie, gościu na prawdę super. Przed chwilą z nim rozmawiałem. Świece grzeją idealnie, ciśnienie mówi że idealne (wszędzie równo po 30) i silnik w super stanie, powiedział że wtryski idealne jak nominał. Jest tylko jeden jedyny problem, mówi że prawdopodobnie w zapłonie czy gdzieś, który uniemożliwia należyte odpalanie. Jutro się dowiem w czym problem.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 18 Gru 2012, 17:56   

Może rozrząd przestawiony, czy coś.. :devil:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Gru 2012, 18:28   

Coś się szykuje wynik:
"zapaleniec" 1:0 "fachowcy" :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Gru 2012, 20:26   

HP.Baxxter napisał/a:
Jest tylko jeden jedyny problem, mówi że prawdopodobnie w zapłonie czy gdzieś, który uniemożliwia należyte odpalanie.
;/ Na pewno mówimy o silniku Diesla?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2012, 21:48   

JoeMix napisał/a:
HP.Baxxter napisał/a:
Jest tylko jeden jedyny problem, mówi że prawdopodobnie w zapłonie czy gdzieś, który uniemożliwia należyte odpalanie.
;/ Na pewno mówimy o silniku Diesla?

Tak sie wyraził pan mechanik;) Może się zakręcił, ale najważniejsze że to raczej nic poważnego i silnik jest gites.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 18 Gru 2012, 22:40   

No mówiłem od samego początku że to kąt wtrysku na pompie... Bo gość mówiąc "zapłon" miał to najprawdopodobniej na myśli...
Przestawi o milimetr na kole pasowym pompy i auto się zmieni nie do poznania...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 18 Gru 2012, 22:45   

Kurka tylko jak tu o milimetr ruszyć coś co pewnie nigdy nie było odkręcane ?
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Gru 2012, 22:50   

Pewnie kluczem.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 18 Gru 2012, 22:55   

Grax napisał/a:
Kurka tylko jak tu o milimetr ruszyć coś co pewnie nigdy nie było odkręcane ?


Jeśli chociaż raz był rozrząd zmieniany, to musiało być i odkręcane, i ruszane.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 18 Gru 2012, 23:09   

kamil wolski napisał/a:
Pewnie kluczem.


Dzięki to mi ułatwi dalszy plan na życie :hahaha:

GENERALNE to po prostu milimetr to jest w ch... dokładnie biorąc pod uwagę dostęp...
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Gru 2012, 23:28   

przeca koło zębate na pompie jest na fasolkach.... 3 śruby 8. zaznaczasz jak było żeby mieć punkt odniesienia, popuszczasz śruby, przesuwasz kluczem centralną nakręktę koła ( chyba klucz 24) kontujesz śruby 8, próbujesz odpalić. ot i cała filozofia :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 18 Gru 2012, 23:36   

a kręce zgodnie z ruchem wskazówek ?? W moim Courierze sądze że nigdy nikt nic nie wymieniał dopiero ja sie nad nim zlitowałem i teraz czas na pompę :) A wymieniłem w nim już prawie wszystko. Następnie wygłusze go matami..


A co do tematu to mi akurat dobrze odpala silnik tylko tak z ciekawości pytam i dzięki za odp

Do autora postu do elektryka go może zaprowadz albo nakręć film z odpalania tzn próby :/ bo mam nadzieję że już odpala :)
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
bryszek9 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: L
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 2
Skąd: wągrowiec
Wysłany: 23 Gru 2012, 13:28   

kolego Grax czym chcesz wygłuszyć Couriera? też sie do tego przymierzam i myśle nad płytami pliśniowymi a w środku wypsikać pianką montażową :)

odnośnie odpalania przez długie kręcenie zamęczyłęm rozrusznik i pewnie aku też swoje dostało ale kto by pomyślał że między remontem silnika a mrozami (około 3tyg czasu) spaliła sie jedna ze świec :) . Rękę dałbym sobie odciąć że sprawne są :D
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Gru 2012, 13:48   

bryszek9 napisał/a:
a w środku wypsikać pianką montażową :)

Odradzam :) Zabierz się za to porządnie. Masz albo maty wygłuszające albo (jak traktujesz "żelazko" jako campera) wełnę mineralną. Gdyby trzeba było dojść gdzieś do czegoś (bo np. na parkingu ktoś Ci w bok wjedzie i trzeba będzie blachę naprostować) to blacharze zedrą z Ciebie ostatni grosz za to, że będą musieli piankę dłubać i szlifować. Poza tym może Ci to skrzypieć [tarcie pianka-metal] jak tego nie zalejesz (dosłownie). Nadwozie to nie dom - pracuje i przemieszcza się non-stop podczas jazdy, więc mógłbyś szału dostać podczas pierwszej dłuższej przejażdżki :)

Co do świec - jak masz nawet wszystkie spalone, a silnik jest zdrowy (no i aku z rozrusznikiem nie dokonują żywota), to w końcu odpali. Miałem tak przy minus... dużo :D Z 15 albo 20. Kręciłem z minutę jak nie lepiej. I zapalił - bo poza świecami wszystko było ok :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23 Gru 2012, 19:34   

Grax napisał/a:
Do autora postu do elektryka go może zaprowadz albo nakręć film z odpalania tzn próby :/ bo mam nadzieję że już odpala

Na razie nic nie nakręcę, bo auto nadal jest u doktora :-P Zaprowadziłem go do typowego dieslowca, który całe życie zajmuje się pojazdami tego typu niczym innym. Na dzień dobry powiedział mi, że przy odpalaniu ginie gdzieś prąd. Jest duży pobór prądu na niewiadomo co, przez co nie ma porządnego strzała na rozrusznik i kręci bardzo długo. Jak rozwiąże problem z elektryką, pobawi się dalej w to czemu tak długo kręci. Jutro się na pewno sporo dowiem, ale czy będzie zrobione to nie wiadomo, bo teraz przez te święta może się wszystko poprzeciągać:/
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Sty 2013, 22:11   

Po ponad tygodniu dostałem auto. Problem z elektryką rozwiązany. Oczyszczone wszystkie styki itp. Ale problem z odpalaniem nie rozwiązany do końca. Gościu przeleciał wszystko. Nastawił kąt wtrysku, wsadził na próbę dłuższe świece, odpalał bez tłumika czy może gdzieś coś nie blokuje, sprawdzał zapowietrzanie się, założył zaworek zwrotny mimo że się nie zapowietrza kompletnie wszystko. I nic. Auto minimalnie lepiej pali niż przedtem. Potrzebuje mniejwięcej trzy 10-sekundowe próby żeby zaskoczył. Nie oram dłużej bo nie chcę zamęczyć rozrusznika. Facet jeszcze raz ciśnienia sprawdził tłoków i wszystko ładnie. Równo po 30, tylko że właśnie wg niego problem jest z silnikiem. Pompa też niby OK. Mówi że to że pokazuje całkiem przyzwoite ciśnienie, może być wynikiem tego, że gdzieś tam silnik się sam jakoś sztucznie uszczelnia poprzez smar który się na czymś osadza. Dokładnie nie pamiętam jak tłumaczył. Więc jest przekonany że to silnik, co się zakończyło tym że samochód zabrałem bo koszty naprawy przekroczyłyby cenę samochodu... Generalnie nie jestem pocieszony. Mam nadzieję że na wiosnę już będzie normalnie odpalał, a teraz w zime moge odpalać tak jak odpalam. Tylko nie wiem czy nie skopie rozrusznika. Czy takie kręcenie kilka razy po 10sek. z przerwami oczywiście, jest bardzo szkodliwe dla rozrusznika. Ile może pociągnąć z takim odpalaniem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.