Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:53
[MK4] 1.8D nie odpala po 2 tygodniach postoju.
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Gru 2012, 17:38   

A kręci cały czas pełną parą czy "ledwo-ledwo" ?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 10 Gru 2012, 17:45   

Przez noc po prostu silnik się wychładza. To jest normalne zjawisko.
Odnośnie problemów z układem paliwowym - to sorry, ale jeśli mechanik nie był w stanie sprawdzić tak podstawowej rzeczy jak zapowietrzanie się układu, bądź przesunąć trzpień pompy na fasolkach o milimetr w prawo, to... zmień mechanika...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Gru 2012, 17:58   

Pufcio napisał/a:
A kręci cały czas pełną parą czy "ledwo-ledwo" ?

Z samego mojego akumulatora, to sie chwile podławi i kapeć. Nie ma siły. Po podłączeniu drugiego samochodu, odczekaniu chwilki aż się troszkę mój podładuje zaczął tak średnio kręcić. Nie najlepiej. Ale przy drugim czy trzecim razie, się rozbujał i kręcił porządnie i po dłuższym kręceniu odpalił. Tylko to jest właśnie to, że był cały czas prąd z drugiego samochodu. Jakby go nie było, to pewnie każdy akumulator po tych pierwszych dwóch lichych kręceniach by był padnięty.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Gru 2012, 18:07   

Za 5 stron tematu okaże się, że jednak aku jest do kitu :-P

Ja bym proponował jednak zrobić test z poprzedniej strony - czyli jak silnik nie będzie miał ochoty kręcić, to bezpośrednio z aku na rozrusznik dać prąd. Jak nie zakręci, to aku do wywalenia. Jak zakręci, to gdzieś są spore straty prądu..
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Gru 2012, 18:08   

HP.Baxxter napisał/a:
pewnie każdy akumulator po tych pierwszych dwóch lichych kręceniach by był padnięty.

No nie przesadzaj :) Aku 70-80Ah (pełny) ma tyle energii, żeby kręcić silnikiem ładnych kilka minut. 10 czy 20 sekund to jest nic.
Podłącz porządny aku, bo dalej będziemy tu z fusów wróżyć.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10 Gru 2012, 18:30   

Odbieram dopiero w środę go, dla tego zadzwoniłem do gościa i mówie żeby jutro wsadził porządny akumulator i kombinował. Jeżeli odpali to dobrze, bo wszystko będize jasne. Jak nie, to dalej nic. Niby super firma, warsztat wielki, przeglądy, geometria kół, elektryka i inne ch*je muje a gościu mi gada że takie odpalanie z dobrego akumulatora, to jest to samo co po kablach z innego samochodu. Zgarnął 250zł i ma wszystko w dupie. Tyle do powiedzenia:/
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Gru 2012, 18:59   

Zmień mechanika, naprawdę :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Gru 2012, 20:30   

Z Bydgoszczy do Trzcianki daleko nie jest..

MARPO DIESEL. RUNGE P.

UL. WIELEŃSKA 2
64-980 TRZCIANKA, WIELKOPOLSKIE

GEO: 53.036117, 16.450516
Telefon: 602 84 84 99
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Gru 2012, 18:33   

Sprawa za ciekawa nie jest. Gadałem z "mechanikami" i powiedzieli że wsadzili inny akumulator i po jakiejś walce odpalił, ale beznadzieja ogólnie bo po takim oraniu rozrusznik znowu się rozwali po jakimś czasie albo co innego:/ Nie wiadomo co oni tam wsadzili, ala niby po męczarni odpalił. Jutro odbieram go, kupuje nowy akumulator (74aH/680A) zostawie na noc na mrozie i w czwartek zobacze sam jak to wygląda. Jeżeli będzie w miarę odpalał, to ok, a jak nie, to już sobie podaruję dalszą zabawę z tym złomem i poczekam do wiosny.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Gru 2012, 18:46   

Tylko nie zostawiaj akumulatora bo będzie do d^^%^&y
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Gru 2012, 22:39   

Dokładnie,,, szkoda akumulatora, przenocuj akusa w domu i rano idź do auta, wkładaj i pal,,, będzie wtedy pewność ze masz zapas mocy i jak będzie ledwo kręcił to będzie już wiadomo ze albo rozrusznik albo jego zasilanie,,, wtedy trzeba sprawdzić na krótko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Gru 2012, 08:36   

HP.Baxxter napisał/a:
ala niby po męczarni odpalił.


Żenujące to jest. Jeśli coś takiego bym usłyszał, to własnoręcznie bym wytłumaczył takiemu mechanikowi błąd w jego postępowaniu.
A Ty zachowujesz się jakbyś prowadził bloga w tym wątku, bo rozwiązania zostały Ci podane:

1) akumulator
2) świece
3) kąt wtrysku na pompie
4) sprawdzenie podłączenia rozrusznika, skoro jest po "regeneracji"

Jak to wszystko zostanie sprawdzone, i dalej będzie lipa, to od razu remont silnika albo szrot.

I tyle w temacie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:03   

Jaszczur napisał/a:
HP.Baxxter napisał/a:
ala niby po męczarni odpalił.


Żenujące to jest. Jeśli coś takiego bym usłyszał, to własnoręcznie bym wytłumaczył takiemu mechanikowi błąd w jego postępowaniu.
A Ty zachowujesz się jakbyś prowadził bloga w tym wątku, bo rozwiązania zostały Ci podane:

1) akumulator
2) świece
3) kąt wtrysku na pompie
4) sprawdzenie podłączenia rozrusznika, skoro jest po "regeneracji"

Jak to wszystko zostanie sprawdzone, i dalej będzie lipa, to od razu remont silnika albo szrot.

I tyle w temacie.


Dzisiaj odebrałem go. Odpalanie znowu trwało kilka minut z drugim samochodem. Najpierw kręcił słabo, a potem po 2 - 3 razach ładnie, ale baaardzo długo. Czyli wszystko bez zmian. ad. 2) Świece sprawdzone i niby dobre. ad. 4) Rozrusznik i jego podłączenie niby też. ad. 3) Wtrysków nie sprawdzili bo nie umieli krótko mówiąc. ad. 1) Kupiłem dzisiaj nowy akumulator. 74aH/680A FireBall. Pojeździłem na nowym akumulatorze, więc się raczej naładował. Jutro testów ciąg dalszy.
Jeszcze mam takie pytanie. Przejechałem parenaście kilometrów dzisiaj. Podniosłem maskę i dotknąłem z ciekawości silnik od góry. Poparzyłem się normalnie. To jest tak normalnie, że on taki strasznie nagrzany? Czy coś nie tak?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Gru 2012, 20:43   

Przecież silnik ma circa 90°C, spodziewasz się, że rączki sobie odgrzejesz jak je na nim położysz? :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2012, 16:18   

Wsiadłem dzisiaj i coś jeszcze dziwniejszego niż zawsze. Podgrzałem świece chcę odpalić, a samochód nie reaguje na przekręcenie kluczyka. Tylko jakieś ciche cyknięcie pod maską słychać. Jeszcze raz, diody się zapalają ładnie, ta od świec gaśnie, kręcę i nic. Tylko cyknięcie. Czekam do wiosny i albo będzie jeździł, albo nie. Jeszcze coś dziwnego się ze skrzynią biegów stało. Zostawiłem na noc na wstecznym, przed odpaleniem dałem na luz. Przy wyjściu chciałem dać spowrotem na wsteczny i nic! Gałka sztywna normalnie:/ Rusza się jedynie na trójkę i czwórkę. Na boki jest sztywna. To możliwe że coś zamarzło?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Gru 2012, 16:20   

HP.Baxxter, a przy cyknięciu kontrolki nie przygasły? Jak nie przygasły, to wg mnie masz zonka z instalacją elektryczną.
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2012, 16:37   

Nie przygasały. Zgasła od świec, pozostałe od oleju itp się paliły i jak kręcę to tylko cyk pod maską i nic dalej. Nadal się paliły. A co może być z elektryką? Bezpieczniki czy coś poważniejszego? Bo bezpieczniki tam pod kierownicą bym sobie sam sprawdził, tylko dotychczas tam nie zaglądałem i nie mam pojęcia jak powinno być OK.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 13 Gru 2012, 18:26   

To "regenerowany" rozrusznik się poddał od piłowania. Za którymś razem być może zaskoczy.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Gru 2012, 18:32   

Jaszczur napisał/a:
To "regenerowany" rozrusznik się poddał od piłowania. Za którymś razem być może zaskoczy.

Właśnie czytam w internecie że to wina rozrusznika prawdopodobnie, a dokładnie jakiś tam szczotek które mogły się spalić. Są jakieś szanse na to że jeszcze odpali? Czy znowu holowanie :twisted: Jak sprawdzić czy to wina rozrusznika. W necie znalazłem że go wyciągnąć i pod aku podłączyć, ale ja się bawić w wyciąganie nie będę bo bardziej namotam tam. Jest jakaś opcja żeby go sprawdzić nie wyciągając?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Gru 2012, 18:34   

HP.Baxxter, sprawdź rozruch wg instrukcji z tego posta:
http://www.fiestaklubpols...p=638611#638611
wyeliminujesz w ten sposób uszkodzenie kostki stacyjki, bądź czegoś po drodze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.