Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:53
[MK4] 1.8D nie odpala po 2 tygodniach postoju.
Autor Wiadomość
Davidstm1 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Sztum
Wysłany: 25 Lis 2012, 13:13   

A posiadam xD Samoróbkę z przed x lat. I zdarzyło mi się przeładować aku. Po prostu zapomniałem o nim. A spuchł nieźle i mieścił prądu na 1 rozruch.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Lis 2012, 13:14   

Mam całkiem nowy prostownik, ładujący prądem 4A i po naładowaniu zapala się dioda LED więc nic sie nie popieprzy raczej.
W tygodniu zajmę się tym klekotem, postaram sie odpalić i zawieźć do mechanika żeby ogarnął wszystko co może być przyczyną. A jak nie odpali to chyba sie zachlastam...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Lis 2012, 13:49   

Davidstm1 napisał/a:
Samoróbkę z przed x lat. I zdarzyło mi się przeładować aku.

To gratuluję. Nie wiem czy bardziej braku rozsądku czy kiepskiej wiedzy technicznej. Tak czy siak, ten problem Autora tematu nie dotyczy i dotyczyć nie będzie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Lis 2012, 14:26   

Bym się skusił na większy akumulator, np 75 albo 80Ah, tylko muszę sprawdzić czy się zmieści na długość bo mają po 27,7cm i wydaje mi się że może być problem z wsadzeniem w tą lukę.
 
 
DZONY 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RS
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: PAWEL
Wiek: 44
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: TRZEBIATÓW/OSLO
Wysłany: 25 Lis 2012, 15:24   

niewiem jak w mk4 jest z miejscem na aku ale jak mi w mk3 74ah się zmieścił to u ciebie też powinien najwyżej coś podrzezbisz troszke :hihihi:
_________________
NO BASS NO FAN ;)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Lis 2012, 19:17   

Odpalił ten kopciuch w końcu?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Lis 2012, 19:33   

HP.Baxxter napisał/a:
Mam całkiem nowy prostownik, ładujący prądem 4A i po naładowaniu zapala się dioda LED więc nic sie nie popieprzy raczej.
Raczej nie naładujesz tym akumulatora od Diesela,,,

Pa dwa można rozwalić akumulator ładując w domi i przez ładowanie w aucie (odnośnie domu to taki prostowniczek 4A prędzej wyzionie ducha przy ładowaniu niż uszkodzi duży akumulator,,,

Po 3 "nie wkładaj większego akumulatora bo będzie niedoładowany" to mit i miejska legenda,,,

Po czwarte, porównując parametry zawsze upewnij się ze są podane według tej samej normy,,, bo jest ich kilka (3 chyba)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Lis 2012, 19:58   

Marcinowaty napisał/a:
Odpalił ten kopciuch w końcu?

Na razie nie trace nerwów na gnojka, bo dopiero w środę będę miał czas żeby z nim jechać i wtedy go postaram się odpalić.
Mam takie pytanie ogólnie do posiadaczy tego pojazdu, czy jeżeli jest wszystko w nim doprowadzone do porządku, to czy także są jakiekolwiek problemy z odpalaniem? W mrozy lub bez mrozów. Oraz ile ten silnik jest w stanie przejechać? Bo mało informacji o tym silniku jest w internecie :/
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Lis 2012, 22:37   

Davidstm1 napisał/a:
Nie mam na myśli ładowania w aucie tylko prostownikiem w domu.


A ja celowo zadałem to pytanie, ponieważ akumulator w aucie ładowany jest stale, w dodatku wydajność prądowa alternatora sporo przewyższa wydajność przeciętnego prostownika.

JoeMix napisał/a:
Raczej nie naładujesz tym akumulatora od Diesela,,,


Bez problemu - będzie ładował dłużej, ale naładuje. Mam taki, i tylko z takiego korzystam, i jeszcze mnie nie zawiódł.

HP.Baxxter napisał/a:
czy jeżeli jest wszystko w nim doprowadzone do porządku, to czy także są jakiekolwiek problemy z odpalaniem?


Niestety tak - nawet gdy średnio kumaty właściciel ogarnie sobie podstawy, tzn. sprawdzi ciśnienie sprężania (co najmniej 29 bar na cylinder, im więcej tym lepiej) świece, akumulator, zapowietrzanie, kontakty i styki - to może się zdarzyć że przy większym mrozie auto nie odpali.
Powody zwykle są trzy:
1) słaby rozrusznik - w tych dieslach rozruszniki są zdecydowanie za słabe już fabrycznie. Dlatego warto zainwestować w wersję 2.2kW z Focusa,
2) olej który pływa wewnątrz - ludzie zwykle zalewają te silniki minerałami, ostatecznie kiepskimi półsyntetykami - a to jest błąd. Bo im większy mróz, tym większy problem z takim olejem...
3) kąt wtrysku na pompie wtryskowej: co najmniej równie ważny co prawidłowe ciśnienie sprężania w cylindrach. Mechanicy wymieniając rozrząd rzadko kiedy się tym bawią i ustawiają poprawnie, a tymczasem milimetr zmiany kąta na kółku pompy wtryskowej może spowodować że silnik nie odpali przy -1, albo że będzie palił bezproblemowo przy -20...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lis 2012, 06:35   

Jaszczur napisał/a:
Bez problemu - będzie ładował dłużej, ale naładuje.
Akumulator powinno się lądować prądem 1/10 pojemności jak pamiętam,,, a nie ściekiem 2A bo więcej ten prostownik nie daje,,, wiec ile lądować akumulator 2 dni?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 26 Lis 2012, 08:06   

JoeMix napisał/a:
Jaszczur napisał/a:
Bez problemu - będzie ładował dłużej, ale naładuje.
Akumulator powinno się lądować prądem 1/10 pojemności jak pamiętam,,, a nie ściekiem 2A bo więcej ten prostownik nie daje,,, wiec ile lądować akumulator 2 dni?


Nigdy nie ładowałem dłużej niż 24h... W praktyce zawsze krócej... A kilka razy zdarzało mi się aku wyładować niemal do zera.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Lis 2012, 13:02   

Więc tak. Próbowałem dzisiaj odpalić. Chyba na wszystkie sposoby i kupa:(
Naładowałem akumulator przez noc na prostowniku, wsadziłem do grata, podłączyłem poprzez te cieniutkie sznurki do wcześniej odpalonego fiata brava z akumulatorem 45Ah, chwile odczekałem żeby sie może jeszcze doładował mój aku z drugiego pojazdu, podgrzewam 3 razy świece i odpalam...
Rezultaty: troszkę kręci, ale nie na tyle żeby rozbujać ten złom pod maską. Izolacja na kablach się miękka zrobiła i gorąca. Po paru podejściach zrezygnowałem bo kręcenie było coraz słabsze i na nic dobrego sie nie zanosiło. Odłączyłem Brave i jeszcze raz podszedłem do odpalenia z jednego akumulatora. Nie kręciło prawie wcale, co można wywnioskować że mój akumulator jest do śmietnika, a kable są zbyt cieniutkie żeby odpalić pojazd z drugiego. Pobiegłem potem do sklepu motoryzacyjnego po autostart. Dostałem jakiś ruski badziew za 14zł. Napsikałem zgodnie z instrukcją 5 sekund w tą rurę która idzie od filtra w stronę silnika, szybko ją podłączyłem do filtra i wskoczyłem do samochodu żeby go odpalić (także był w tym czasie podpięty pod brave). Nic. Kiepskie kręcenie jak na początku, a samostartu jakby nie było. Psikanie ponowiłem 3 razy. NIC. Nie da sie gnoja ruszyć. Nie wiem, ale chyba będzie trzeba go holować do warsztatu, bo nim raczej nie pojade. Chyba że ktoś użyczy mi grubszych kabli. Jakieś pomysły? Już mam na prawdę dosyć tego :sad:
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Lis 2012, 13:13   

Jakbym miał bliżej, to ta fiesta by już latała...
Tak czy siak, bez nowego/większego aku się nie obejdzie.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Lis 2012, 13:32   

Tylko boje się jednego, że jak kupie nowy dobry akumulator, a samochód nie odpala także z innego powodu, to go wypier**le do zera przez te nieudane odpalanie tak jak ten stary i będzie też do śmietnika a pięniądze w błoto.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Lis 2012, 14:03   

No niestety jest taka możliwość.
Mogą być popalone świece, a wtedy nawet z nowym aku nie odpalisz w obecnych temperaturach... Aczkolwiek samostart z większym aku zwiększa szanse...
A na pych/linkę - istnieje możliwość że przestawisz rozrząd, i wtedy to już w ogóle będzie kaplica...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2012, 14:08   

Nie wiem czy śmiać się z tego czy płakać,,, wsadź swój akumulator do tej bravi, albo ten z bravi do siebie i nie baw się w kable i jakieś grzanie po 3 razy,,, po co pieniądze w jakiś auto start wyrzuciłeś tez nie wiem,,, jak auto będzie kręcić jak oszalałe rozrusznikiem to wtedy będziemy myśleli,,, żeby silnik zaskoczył to rozrusznik przynajmniej te 400 obrotów na minute musi silnik rozpędzić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Lis 2012, 14:15   

JoeMix napisał/a:
jak auto będzie kręcić jak oszalałe rozrusznikiem


:hahaha:
Oryginalne rozruszniki w tych dieslach, nawet po regeneracji, na dobrym aku nigdy nie kręcą jak oszalałe :D A im zimniej tym gorzej.
400 obrotów to pobożne życzenia są...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28 Lis 2012, 14:48   

JoeMix napisał/a:
Nie wiem czy śmiać się z tego czy płakać,,, wsadź swój akumulator do tej bravi, albo ten z bravi do siebie i nie baw się w kable i jakieś grzanie po 3 razy,,, po co pieniądze w jakiś auto start wyrzuciłeś tez nie wiem,,, jak auto będzie kręcić jak oszalałe rozrusznikiem to wtedy będziemy myśleli,,, żeby silnik zaskoczył to rozrusznik przynajmniej te 400 obrotów na minute musi silnik rozpędzić,,,

Nie wiem jaki jest sens wsadzania akumulatora z tego fiata do fiesty, skoro jak pisałem wcześniej jest on 45Ah i małym prądzie rozruchu. Rozwale akumulator a samochód nie drgnie nawet.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Lis 2012, 17:17   

Cytat:
Oryginalne rozruszniki w tych dieslach, nawet po regeneracji, na dobrym aku nigdy nie kręcą jak oszalałe :D A im zimniej tym gorzej.
No dobra, może jak oszalały kręcić nie będzie, ale będzie że tak powiem kręcić normalnie a nie ledwo, ledwo,,, z obrotami to konkretnie chodzi (chyba) o moment obrotowy,,, bo żeby silnik zaskoczył nieraz wystarczy jeden obrót wału (no może nie przy ponad 10 letnim Dieslu, ale tek ogólnie)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 29 Lis 2012, 11:13   

JoeMix napisał/a:
bo żeby silnik zaskoczył nieraz wystarczy jeden obrót wału (no może nie przy ponad 10 letnim Dieslu, ale tek ogólnie)


I przy 10 letnim dieslu jest to możliwe, ale musi być spełnione kilka warunków, które w tym przypadku na pewno nie są.
Żeby rozrusznik kręcił troszkę lepiej od "ledwo ledwo" ta fiesta musi mieć najpierw akumulator - porządny, od diesla.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.