Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK2] XR2 for fun!!
Autor Wiadomość
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:26   [MK2] XR2 for fun!!

1. NICK: Pyros
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2
5. ROCZNIK: 85
6. SILNIK: 1.6 CVH
7. OPIS AUTA: Auto znane na forum bo poprzedni właściciele należeli do klubu. Obecny stan zawdzięcza koledze Adi08 potem xrke przejął kolega Olivier od którego to dwa lata temu odkupiłem ją i do dnia dzisiejszego jestem dumnym jej właścicielem.
Na dzień dzisiejszy ma u mnie dozywocie. Pomimo 27 lat jej stan ogólny oceniłbym na 4+. Auto blacharsko jest w świetnym stanie jak na swój wiek. Mój blacharz nie dowierzał widząc w jakim jest ona stanie. Przez okres 2 lat nigdy mnie nie zawiodła i bez awaryjnie przejeździła ten okres....a wspomne tylko,że nie służy mi ona do jazdy po bułki tylko do upalania. Rzekłbym samochód ideał. Oprócz bezawaryjnej jazdy Fiesta dostarcza mi mega frajdy z jazdy. Pomimo małej mocy jest bardzo konkurencyjna i pozwala walczyc z samochodami o wiele mocniejszymi od siebie.
Auto jest wybebeszone w środku,posiada tylko 2 kubełki,pasy szelkowe,sportową kierownice z nabą a jedynymi oryginalnymi elementami wnętrza są boczki drzwi oraz oczywiście deska rozdzielacza. Kolega Adi tak sie zagalopował w schodzeniu z masy,że zdemontował nawet daszki przeciwsłoneczne :hahaha:
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: Auto z zewnątz posiada oryginalne ospojlerowanie xr2 z wyjatkiem zderzaków :sad: Przedni zderzak by polepszyc chłodzenie został powycinany i w miejsca te wstawiona została siatka. Przednia maska posiada zapinki. Sposób rozwiązania ukł.dolotowego sprawił,że założyłem wlot powietrza na masce. Po roku go powiekszyłem dwukrotnie. Za mojej kadencji pospawałem jeszcze kielichy bo niestety wymagały reanimacji. Do auta posiadam dwa komplety oryginalnych białych durszlaków na których sa slicki. Na zawody dojeżdżam na krzyżach. Dla bezpieczenstwa Fiesta posiada główny wyłącznik prądu oraz dodatkowy włącznik wentylatora chłodnicy.

b. mechaniczne: Fiesta posiada seryjne amory(tak mi sie wydaje bynajmniej) oraz sprężyny obnizające Jamex. Dodatkowo z xrka posiada przednią oraz tylna rozpórkę.
Układ dolotowy to dedykowany zestaw K&N. Gaźnik myślałem że mam oryginalny ale rok temu na YTP Żółwik mi uzmysłowił ze pochodzi on z Escorta <8> Nie pytajcie z jakiego bo az tak na Fordach sie nie znam :rotfl:
Układ wydechowy to kolektor 4-2-1 Ashley którego niestety ktoś skrzywdził w dolnej części robiąc kwadratowe kolanko 90' :twisted: Dalej jest prosta rura koncząca sie końcowym tłumikiem z Fiesty xr2i mk3. Dźwięk jest przekozacki...a przy odjęciu Fiesta rasowo strzela :jupi:

c. audio: brak

d. inne: nie pamiętam

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE

a. wizualne:Zająć sie miejscami gdzie zaczyna sie szerzyć rdza,połatać w jednym miejscu podłogę,wymienić przednią maske która jest mocno zniszczona. W zależności od funduszy całą ponownie polakierować. Spr. czujnikiem ostatnio Fieste i prawie cała jest w oryginalnym lakierze :cojest: Wisienką na torcie były by oryginalne zderzaki.

b. mechaniczne: Jest wiele rzeczy które chciałbym zmienić/poprawić. Po dwóch latach upalania nastał czas poprawy paru rzeczy. Przede wszystkim chciałbym wrócić do fabrycznej mocy a nawet osiągnięcia trzycyfrowej wartości...100/101ph. Przez dwa lata upalania nie dowierzałem jak ta fiesta zapieprza. Po cichu sądziłem,że mocowo jest nawet lepiej niz w serii. Średnie przyspieszenie mierzone na G-techu wychodziło w okolicach 8,1/8,2 do 100km/h. W tym tygodniu postanowiłem zweryfikować moje przypuszczenia i udałem się xrką na hamownie - wynik 86,7ph :sad: Normalnie pewnie bym sie wkurzył troche ale pamietając jak Fiesta jeździ,jakie czasy robi na imprezach i na jakich miejscach mnie dowozi to jestem tylko w szoku :9: Nie chce mysleć jak ona może zapieprzać mając moc w granicy 100ph :-P Dodam,że Fiesta w wakacje został zwarzona i z 1/3 baku, zapasem waży 790kg.
Dlatego plany na zime to poszukanie zagubionych koników oraz ewentualne dołożenie paru gratis. Mam nadziej,że fachowcy z forum pomoga mi w tym bo srednio kojarze tematyke fordów.
Według mnie winne za taki wynik sa dwa układy: wydechowy i dolotowy.
Musze naprawić 4-2-1 uszczelnić reszte i nie wiem czy brak koncówki(w mk2 jest dośc długa)tez nie wpływa negatywnie na charakterystkę silnika. Mocno sie zastanawiam nad kompletnym wydechem dedykowanym do xr2 Ashleya który mozna wyrwac na ebayu.
Co do dolotu to niby co druga xrka w UK lata z tym zestawem K&N ale jakoś mi się nie widzi centralnie umieszczony filtr na gaźniku. Łapie on gorace powietrze z komory.
Obecnie mam seryjna skrzynie biegów. W piwnicy leży 5'tka z 1.1. Mocno tez zastanawiam się nad skrzynia z Escorta RST która fabrycznie miała 30% szpere.
Co do zawieszenia to chciałbym wstawic powerflexa plus jak kasa pozwoli gwint. Z tego co sie orientuje to zostaje tylko do wyboru Gaz Ghia Gold. No chyba,że jest coś jeszcze godnego do polecenia za mniejszą kase.
Silnikowo nie mam pojecia co mozna polepszyc? Tu licze na wasze porady? Czy głowica od innej CVH'ki pasuje? Moze sa jakies sportowe wałki?
Hmm....pewnie coś jeszcze ale to wyjdzie w trakcie :jupi:


c. audio: nie potrzebne

d. inne: Na kupować na zapas pare kompletów slicków <8>
Fiesta do tej pory zaliczyła parenaście KJS'ów, dwa razy była na torze Poznań,brała udział w Classic Auto Cup,YTP i wielu innych track day'ach. Plan na przyszły sezon to napewno cały sezon w CA Cup.

A teraz pare fotek:
Tu Fiesta za czasów Adi08


Tu za czasów kolegi Olivier

Tu juz u mnie:








A tu jakieś filmik z Fiestą <8>


 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:35   

pamietam to auto jak jeszcze adi to miał :) ehhhh :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 20 Lis 2012, 08:00   

Wreszcie coś naskrobałeś o swoim autku :ok: Świetnie że spełnia swoją rolę w twoich rękach :) mam nadzieję że będziesz częściej opisywał swoje występy w KJS'ach :) Powodzenia !!!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3191
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lis 2012, 08:25   

fajnie że ta fiesta jeszcze żyje i ma się dobrze. Adi pewnie by się ucieszył.

co do planów zmian mechanicznych. mk2 xr2 ma długą skrzynie ale te które podałeś nie są najlepszym wyborem. 1,1 to zalezy co ci się w niej trafi bo były dwa rodzaje (mam na myśli mk3), a Escort turbo bedzie tak samo długi tylko ma tą szpere. Jeśli masz możliwość kupić tą skrzynie z escorta to warto dla szpery ale ją samą wsadzaj w skrzynie z mk3 xr2i 8v lub z escorta xr3 na mechanicznym wtrysku. w pierwszym wypadku bedziesz miał dyfer 4,06 a w drugim 4,27. Obecnie masz 3,82.

co do wydechu to jak najbardziej dobry plan. a w dolocie to pomyśl nad przejściem na 4 mordy. Kolektor i gażniki da się kupić za rozsądne pieniądze.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Lis 2012, 09:11   

Milo widziec ta FIeste spowrotem w klubie - dbaj o nia :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:21   

PumaRST napisał/a:
Jeśli masz możliwość kupić tą skrzynie z escorta to warto dla szpery ale ją samą wsadzaj w skrzynie z mk3 xr2i 8v lub z escorta xr3 na mechanicznym wtrysku. w pierwszym wypadku bedziesz miał dyfer 4,06 a w drugim 4,27.

Czyli najlepiej kupic dwie skrzynie z escorteza o zbudowac jedna. Rozumiem,że jako,że siedza tam CVH'ki z montażem nie bedzie żadnego problemu. Z tego co napisałeś to "szpera" jest wymienna i można ja przekładać?
PumaRST napisał/a:
dolocie to pomyśl nad przejściem na 4 mordy. Kolektor i gażniki da się kupić za rozsądne pieniądze.

Podoba mi się ten plan :-P Od czego najlepiej szukać gażniki i kolektora szukać?
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:25   

Szpera jest wymienna. Jedyny problem to ja znalezc - w Polsce czy europie... ;)
Nie mowie o kupnych szperach za pare tysi ale o skrzyni escorta turbo za rozsadne pieniadze :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:53   

Rozumiem,że to są te Escorty xr3 na mechanicznym wtrysku?
http://moto.allegro.pl/cz...2803087721.html
http://moto.allegro.pl/si...2803090747.html
A jak wygląda ten święty gral czyli RST ze szperą? Bo pewnie bedzie łatwiej kupic całego niż samą skrzynie <8>
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20 Lis 2012, 11:06   

Pyros napisał/a:
Wisienką na torcie były by oryginalne zderzaki.


może by się coś znalazło, jeśli jesteś zainteresowany pisz na PW :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Lis 2012, 17:29   

Pyros, - wreszcie :)

Co do skrzyni - słuchaj Pumy :) nic innego nei dodam, bo przednią poduszę masz już chyba przewierconą.

Jeżeli chodzi o silnik, to sprawdź stan wałka rozrządu. Tak jak kiedyś pisałem w mk2 był on lepszej jakości i nie wycierał się tak jak w mk3, ale niestety także tracił wymiary zaczynając od 4-tego cylindra, co skutkowało spadkiem mocy i max obrotów na których lubił się kręcić.

Dolot popraw (zmień) a wydech napraw :)

Co do zamienności głowic to podejdą tylko "serca" - czyli ze starym kształtem tłoków i komory spalania (o ile masz ori silnik) pobaw się w porting i tyle.

Co do zawiasu, to w wersji budżetowej - zregeneruj amory przód/tył i z przodu załóż staba z astry mk1. Do tego poliuretany i jazda :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 17:58   

Jakbyście rozjasnili laikowi jak z tymi skrzynkami - tzn. co, z jakich Escortów bo przeglądając allegro i nie tylko, jest ich różna masa. Nie wspominając o nadwoziu(coupe,cabrio itp),to w grę wchodza odpowiednie roczniki i rodzaj wtrysk.
Generalnie szukam tak jak Pum napisał czyli skrzyni od Escorta xr3(które roczniki) i magicznej skrzynki ze "szperą" z Escorta RST(które roczniki). Jakby ktoś pokazał poglądowe fotki tych dwóch modeli to bedę wdzięczny :*
Na wykresie który wkleiłem nie wygląda to źle. Moc jest bardzo równomiernie osiągana(nie ma górek/spadków)lineralnie az do końca. Tylko,że jest jej troche mało :sad:
Postaram się w najblizszym czasie sprawdzić ciśnienie w poszczególnych cylindrach - to może coś wyjaśni.
Dolot chce zmienic ale nic szczególnego nie przychodzi mi do głowy oprócz serii. Centralnie nad filtrem umieściłem wlot powietrza ale jak widać to nic nie daje. Może oprócz tego dorzucić taką rurę?

A zna ktoś może jakiś projekt xr'ki na 4 trąbki..np.w UK? Bo bym sobie poczytał ile w tym roboty by to sprawnie i efektywnie działało.
Co do zawiasu to chyba tak będę robił. Ewentualnie pobawie się jeszcze negatywem by z tylu mieć ok. 3' i z przodu coś koło 2'. Silnik to na 99% seria.

Kurde sorry,że dopiero teraz temat załozyłem ale zawsze nie było czasu :sad: Ale ciesze się bo na forum jest masa specjalistów którzy juz swoje przeżyli i temat Fiesty mają w małym palcu. Ja cały czas Fiestę poznaje :jupi:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Lis 2012, 18:20   

Pomierz ciśnienie na cylindrach, choć to w przypadku tego silnika nie pada.

Wyjmij wałek rozrządu i pomierz wzniosy krzywek. (dorośli faceci czasami płaczą)

Co do dolotu - powinienem znaleźć drugą ori puszkę - jak tak to Ci ją pożyczę do testów.

Jakbyś się chciał pozbyć KN-a to odkupię - moja ikserka ma błyszczeć, czasem nawet delikatnym kosztem osiągów :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:06   

Spoko, jestes pierwszy w kolejce po K&N :-P Oryginalną puszkę gdzieś tam mam.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:10   

dołącz do niej swoją spiro rurę - efekt może być naprawde dobry.

Ale najpierw sprawdź wałek :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:20   

widzę wykres. zacnie :D prawie seria
auto widziałem i macałem, jest fajne :-P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:24   

Słuchacie ta szpera to dokładnie to?
http://www.ebay.pl/itm/Mk...=item3cc961b722
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:27   

Pyros napisał/a:
Słuchacie ta szpera to dokładnie to?
http://www.ebay.pl/itm/Mk...=item3cc961b722

to jest chyba tylko koło talerzowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:58   

Dobra chyba już znalazłem ;-|
http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a7b628b61
http://www.ebay.co.uk/itm...=item20cd83eeb2
Wychodzi na to,że lepiej wyrwać całego Escorta <8> Nie ma co się napalac na to LSD bo to i tak ok 30% więc lepiej wydac te pieniadze na cos innego. Ale sama skrzynia od xr3i to nie głupi pomysł bo główne ma juz krótsze niz ori z xr'ki.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Lis 2012, 20:10   

Pyros napisał/a:
Nie ma co się napalac na to LSD bo to i tak ok 30%

Co przez to rozumiesz???
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 21:05   

To,że to tylko fabryczna "szpera" spinające max 30%. Wydaje mi się,że 2tys.zł mozna wykorzystac w inny sposób...tzn.bardziej odczuwalny. Juz samo krótsze główne duzo da xr'ce :-P
Nie miałem okazji jeździć autem z 30% szperą ale wydaje mi sie,że nie jest to az taka różnica wzgledem serii. Oczywiście mogę się mylić :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 09:01
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.