| Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014,  19:16
 | Hamulce wentylowane w mk1/2 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  10:53   Hamulce wentylowane w mk1/2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2 od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ?
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez van 27 Lis 2012,  17:22, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  10:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  11:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  17:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo
 
 Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie)
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyros   King of Tor Kielce 2014
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 01 Gru 2010
 Posty: 305
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markos2101   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Imię: Marek
 Wiek: 38
 Dołączył: 08 Lut 2010
 Posty: 106
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Laskosz napisał/a: |  	  | nic innego mi nie pasowało | 
 
 przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D  musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp
 
 W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
 
 W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co
   
 ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie - po co ci tarcze na tyle? |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były 
 | 
 ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły
 
 chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej
 
 ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pyros   King of Tor Kielce 2014
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`85
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 01 Gru 2010
 Posty: 305
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  22:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze. Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający
   Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2012,  23:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy. 	  | Pyros napisał/a: |  	  | A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? | 
 
 Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,
 
 Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać?
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2012,  21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2012,  22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | van napisał/a: |  	  | dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią | 
 
 przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje.
  a teraz sam określa to błędem   |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29 Lis 2012,  08:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | będziemy wdzięczni 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. | 
 
 liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia
   |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2012,  07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane. 
 Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)
 
 Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.
 
 Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
 "używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?"
   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2012,  14:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaciski z escorta mk6/7: 
 0:
 Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:
 
   
 1:
 Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:
 
   
 2:
 Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:
 
   
 3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:
 
    
 
 Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
 Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.
 
 Fotki niestety rozmazane:
 
     Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.
 
 
 Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Żółwik Tuptuś   Ninja TEAM
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`81
 Wersja: Turbo
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 29 Maj 2004
 Posty: 4354
 Skąd: Z Galapagos
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2012,  14:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli zacisk też z mk3   |  
				| _________________ Wanna Rallye Team
 &
 Bad Boys Racing Team
 
 ADHD/Adrenaline
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |