Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
Prostownik sie zjaral |
Autor |
Wiadomość |
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 18:16 Prostownik sie zjaral
|
|
|
Najprawdopodobniej zjaralo sie to kwadratowe cos ze srubka uwiecznione na foto,ten opornik i oczywiscie amperomierz (kupilem juz nowy).
Pytanie co to za czesc i jak ja dobrac ?
pozdro |
|
|
|
|
marekw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 54 Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 18:37
|
|
|
To kwadratowe to mostek prostowniczy , ten "oporniczek",to rezystor będę strzelał tak około 1 Ohm. |
_________________ SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ << |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 22:29
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 9 Maj 2005, 23:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | :cojest: |
Dzieki ;-)
A tak na serio ten mostek jak sie kupuje - w/g amper ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2005, 06:33
|
|
|
A jaki miałes prostownik, do ilu amper był amperomierz... do 10? To kup 12V15A..... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10 Maj 2005, 10:12
|
|
|
Tak prostownik byl 10 :?
Ten rezystor tez oceniasz na 1 oma ? Rozumiem ze on ogranicza tylko prad na amperomierz?
thx
pzdr |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2005, 10:23
|
|
|
hm generalnie to jest troszke wszystko zamieszane w tym prostowniku , jak bedziesz przerabiać wszystko weź mostek prostowniczy do 25 A w metalowej obudowie . lepsza wymiana ciepła i pewność ze sie nie zjara . Rezystor prawdopodobnie to jest tzw bocznik czyli odciążenie amperowmierza . Jeżeli kupiłeś amperowmierz w sklepie elektronicznym i ma skale w amperach np do 5 A to ma wbudowany rezystor (zazwyczaj jest większa obudowa )i tego juz nie trzeba . Często jest to rozwiązane na bazie blaszki miedzianej która siedzi w amperowmierzu i dwóch wąsów dołączonych do blaszek na krańcach . Hm wytnij mostek i odpal sobie sam transformator zobacz czy sie nie spalił przy okazji . Jak bedziesz wszystko składał to daj dwa bezpieczniki jeden na wejściu i jeden na wyjściu . na wejściu szacunkowo daj ok 1,5A a na wyjściu hm trzeba by zobaczyć jaki jest prąd zwarciowy i dać troszke mniejszy . wtedy by sie moze nic nie spaliło.
Pozdro |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Maj 2005, 22:59
|
|
|
Najlepiej jakbyś zastosował się do takiego równanka przy doborze zabezpieczenia:
Irob=<In=<Idd
Irob - Prąd jaki może najwiekszy płynąć w tym obwodzie
In - prąd znamionowy bezpiecznika
Idd - Obciążalność max dla danego przewodu |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 11:15
|
|
|
A ten opornik też z 50 watt ja jak robiłem u siebie to dałem taką cewkę oporową nawinąłem kilka zwojów miedzianego drucika o średnicy około - 1-2mm |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 14:57
|
|
|
Kupilem cos takiego:
nada sie
Co do tego bocznika - to nie wiem amperomierz kupilem do 15A i nie wiem czy bedzie on potrzebny czy nie moge ewentualnie strzelic jego fote 8)
Apropo tego mostka jeszcze to tak jak on jest na fotce(z przodu) jest chyba "wejscie" ?
sorry za lamerstwo i thx za rady |
|
|
|
|
marekw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 54 Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 15:32
|
|
|
"Chyba wejście" :lol: :lol: . Masz ładnie opisany ten mostek AC - prąd przemienny (czyli wejście). Plus i minus - to już sam chyba rozumiesz. Powodzenia |
_________________ SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ << |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 16:22
|
|
|
AC pewnie bedzie po przekątnej... skoro maż Amperomierz wyskalowany do 15A to włącz go w obwód bez zadnych rezystorów - powienien wytrzymac...
[ Dodano: Sro Maj 11, 2005 18:37 ]
Mostek KBPC2510 25A/1000V - czy ona na 12V nie bedzie zasłaby? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 19:00
|
|
|
Heh pytan ciag dalszy 8)
Niech mi ktos powie po co ten mostek skoro sa 4 diody na plytce (1 zdjecie). ?
Z tego mostka idzie na 1xtrafo,1x na wyjscie na przewod do aku i 2x na amperomierz.
|
|
|
|
|
marekw
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 54 Dołączył: 11 Mar 2005 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 20:55
|
|
|
Na tym zdjęciu nie widac tych 4 diód (tylko 1). Kabelek z aperomierza dalej idzie na płytkę,wiec nie jest polączony z mostkiem równolegle jak piszesz. A płytka jest samoróbka,więc nie dziw się ,że są na niej pewne zmiany "konstrukcyjne". Jezeli chodził tak kilka lat to po wymianie elementów ,ktore kupiłeś pociągnie ,kilka następnych. |
_________________ SYMPATYK >> FRAKCJi BYDGOSZCZ << |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Maj 2005, 22:49
|
|
|
dokładnie teraz podpinasz wyjście z transformatora pod AC na mostku i potem kabel do + mostka do bezpiecznika na amperomierz z amperomierza na akkusa a minus bezpośrednio juz do mostka . Hm ten mostek jest do 25 A z tego co wiem . Wpisz w google symbol i dopisz PDF to znajdzie ci noty katalogowe i upewnisz sie jakie sa wyjścia gdzie podłączyć trafo a gdzie jest plus i minus . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Maj 2005, 00:10
|
|
|
Tak jak pisalem jest to mostrek 25A na 1000V... jeśli bedzie dobry to wyprowadzenia ma tak:
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 12 Maj 2005, 16:12
|
|
|
cos tam posztukowalem ;-) i niby dziala zobaczymy :-D
dzieki za pomoc
[ Dodano: Czw Maj 12, 2005 6:58 pm ]
Dzialalo dzialalo i sie zesralo :cry:
Podlaczylem pod alu-niby ladowalo i nawet pokazywalo z 5A na wskazniku a teraz nie daje napiecia nic :bad: Nawet juz mi nie chcialo sie go rozbierac :? |
|
|
|
|
|