Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
10 Lis 2012, 21:07
[MK4] Wymiana sworznia wahacza.
Autor Wiadomość
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 10 Lis 2012, 08:44   [MK4] Wymiana sworznia wahacza.

witam
chciałbym sobie wymienić domowym sposobem sworzeń ale po odkręceniu koła nie mogę odkręcić śrub na TORX są mocno dokręcone czy ktoś ma na to sposób ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Lis 2012, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 10 Lis 2012, 09:34   

nie odkręcaj torxa tylko nakrętke , nawet nie trzeba trzymac bo pewnie jest wszystko zapieczone , wczesniej popsikaj wd 40
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 10 Lis 2012, 09:47   

czyli tą nakrętkę na Torx-ie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2012, 10:01   

Tak, co nie znaczy ze nie będzie Ci się śruba obracać i nie trzeba będzie jej przytrzymać,,, jak już odkręcisz nakrętkę to śrubę trzeba CAŁKIEM WYJĄĆ nie wystarczy poluzować.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 10 Lis 2012, 11:37   

ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ? czy może mogę ją jakość wybić i dać normalną śrubę nie na torxa już ? tylko na klucz ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lis 2012, 20:46   

Cytat:
ale Torx jest już obrobiony i nie da rady jej wykręcić ?
No to trzeba odciąc nakrętkę i wybić (w drugą strone moze się nie udać)
jacula napisał/a:
dać normalną śrubę nie na torxa już ?
Jak by tam mogła być normalna śruba to by pewnie była, i nie chodzi tu akurat o rodzaj łba (czy trox czy standardowy łeb na klucz)

Łeb troxa spokojnie małym kluczem hydraulicznym złapiesz albo innym ściskowym, wystarczy z 2 stron go lekko spłaszczyć by łeb nie był okragły (O) tylko jajowaty (0)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:14   

nakrętkę to ja odkręciłem ale śruby na torxa nie idzie w ogóle wykręcić ?
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:46   

Mozesz nabić wiekszego torxa pokręcic troche żeby obluzowac i wybijasz śrube od strony nakrętki ,
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2012, 10:52   

Nakręć nakrętkę na śrubę by była równo z końcem gwintu i przyłóż jej z młotka przez drewniany klocek. Śruby się nie wykręca, jak pamiętam ona ma wręcz takie kliniki wyciśnięte by się nie obracała właśnie.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 12 Lis 2012, 11:01   

W mojej mk3 i mk6 nie było :) ale można robić tak jak mówisz z ta naketką i wybijać tylko niech uważa żeby gwintu nie zepsuć chyba że ma w komplecie nową srubę :)
http://images.sklepy24.pl...ahacza-ford.jpg
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Lis 2012, 13:04   

A ja u siebie ten kawałek bez gwintu mam taki,,, karbowany,,, jak końcówka przegubu która wchodzi w piastę. Jak nakrętkę ustawi równo z końcem śruby i walnie przez drewienko to nie powinna się popsuć, druga sprawa jak grzebie i mówi że ma torxa zerwanego to nie wsadzenie nowej śruby,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 13 Lis 2012, 07:22   

czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ? bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ?
Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby.
A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2012, 07:43   

jacula napisał/a:
czyli jak nakręcę nakrętkę na równo na śrubę aby gwintu nie uszkodzić to mogę ją wybić ?
Tak
jacula napisał/a:
bo ktoś mi mówił że tylko trzeba wykręcić , że nie da rady inaczej bo ona jest gwintowana ?
Jak widziałeś kolega pokazał śrubę i nie jest gwintowana na całej długości, ja się spotkałem ze śrubą z nacięciami które zapobiegać maja jej obracaniu się - czy tą czy ta trzeba wyjąc z gniazda a nie wykręcić,,,
jacula napisał/a:
Torxa mam nie zerwanego tylko tu gdzie wkładasz to te( frezy)są obrobione od próbowania wkładania i wykręcania śruby.
Skoro nie możesz zablokować śruby kluczem to jest rozwalona, po wyjęciu wypadało by zastąpić nową, wtedy też znika problem wybicia, bo walisz bez obawy ze zniszczysz,,,
jacula napisał/a:
A dlaczego w razie draki nie mogę wsadzić inną śrubę zamiast tej na Torx ?
Bo widocznie dlatego jest specjalna śruba bo nie może być zwykła (gadaj z inżynierami projektującymi dlaczego), ale jak rozepnie Ci się to w czasie jazdy to masz 0 panowania nad autem,,, może dlatego właśnie jest specjalna śruba,,, do teko nakrętka jest samoblokująca która po odkręceniu w zasadzie tez powinno się wymienić na nowa,,, śruba z nakrętką to koszt jakichś 6-7 złotych.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 13 Lis 2012, 08:09   

ok myślę teraz przed 3 podejściem wymiany sworznia gdzieś zakupić tą śrubę,czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ?
a jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową ? już ją zakupiłem ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Lis 2012, 09:38   

jacula napisał/a:
czy w każdym sklepie motoryzacyjnym ją kupię ?
Myślę że w dobrym - to tak.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wisni@ 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 31
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 242
Skąd: Głogów
Wysłany: 13 Lis 2012, 14:59   

jacula napisał/a:
jeszcze mam do wymiany tulejkę od wahacza z tej samej strony i czy jest ją samemu trudno wymienić na nową


Takie sprawy to na prasie hydraulicznej sie robi, chodz kiedyś zrobiłem to normalnie patentem z podnosnikiem butelkowym.
Ogolnie jak miałes takie ogromne problemy ze sworzniem to lepiej nie rob tego sam

Często producent dodaje śruby w zestawie .
_________________
Czarna Zdzira By Wisni@
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 13 Lis 2012, 22:54   

nie da rady domowym sposobem wymienić tulejkę od wahacza :9: tylko prasa hydrauliczna? kiedyś ktoś pisał jak to samemu można zrobić?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2012, 07:19   

Możesz zawsze ją wbić młotkiem,,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 14 Lis 2012, 19:05   

nie rozumiem co masz na myśli :,, ale czy taka wymiana ma jakiś sens to nie wiem,,,? chcę wymienić po muszę zbieżność ustawić :sad:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Lis 2012, 19:15   

No montując tuleje inaczej niż przez wprasowanie, np. wbijając ja młotkiem, rozwalisz ją ze może być gorsza od starej,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.