Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
22 Lis 2012, 09:41
[MK5] MK 5 Sport czyli powrót syna marnotrawnego :)
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:16   

Obawiam sie ze mowimy o czyms innym. W takim razie zapytam inaczej. Jak sie zmienilo przelozenie pierwszego jesli zamienilem zebatke z 40 zebami (liczba podana tylko dla przykladu) na inna zebatke o identycznej srednicy, z 40 zebami o identycznym module zeba? Bo mi za kazdym razem wychodzi ze przelozenie tego biegu sie nie zmienilo ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:20   

Teraz się troszkę zakręciłem, przeanalizowałem jeszcze raz i poukładało się w głowie. A puma nie miała 1,2 biegu innego?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 22 Gru 2014, 21:28   

Nie. 1 i 2 identyczne. 3,4,5 krotsze a glowne dluzsze. Takze jesli chodzi o przelozenie 1 i2 to jest ok. Ryzyko jest tylko czy te wszystkie skrzynie nie byly wewnatrz nieco inaczej wymiarowane. Ale jak to mowia, no risk no fun ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Gru 2014, 23:07   

nie sądze, aby tak było, ib5 to ib5, łożyska te same i to by nie miało sensu przeprojektować obudowy. Tam gdzie nie wystarczało ib5 ford pakował MTX-75
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 23 Gru 2014, 22:24   

ib5 różnią się miedzy sobą choćby wymiarami łozysk
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Gru 2014, 23:05   

Niedługo też będziemy w wielkopolsce składać kilka skrzyń z fajnymi bebechami to będzie okazja zweryfikować jak co z czym pasuje :devil:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 24 Gru 2014, 09:20   

Faktycznie sa drobne roznice. Chociazby te lozyska czy minimalna roznica w wysokosci zebatek1 i 2 biegu w pumie. Jednak tu lozyska pasowaly. Skrzynie wczoraj zlozylem i wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi ;)) )
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Gru 2014, 15:01   

Qzyn napisał/a:
wydaje sie nawet ze da sie wbic wszystkie biegi )


bez sensu, po co komu skrzynia z wszystkimi biegami :rotfl:

Gratki, że się udało :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Gru 2014, 21:42   

No i kolejny krok do przodu. Udało się skręcić silnik ze skrzynią.

http://i66.photobucket.co...zpsrtoaczmi.jpg

Niestety żeby nie było za kolorowo okazało się, że mój rozrusznik ze sporta nie pasuje. Musze poszukać innego.

No ale nie zrażając się zabrałem się za hamulce. Przykręciłem pompę (serwo już było). Kupiłem trójniki bo po wymontowaniu ABSu z mam dostępne tylko 2 wyjścia z pompy.
Udało się podpiąć lewe przednie koło, prawego natomiast nie bo przewód ma gwint 10 a trójnik 12. (lewe koło miało 12). Musze kupić redukcję.

http://i66.photobucket.co...zps9mjm9fw7.jpg

Następnie założyłem nowe przewody elastyczne, wyczyściłem zaciski, założyłem nowe klocki, tarcze i poskręcałem hamulce z przodu.

Fajnie to wygląda, jeszcze nigdy nie miałem tylu nowych rzeczy w aucie :)

http://i66.photobucket.co...zpsqr646rot.jpg

Jutro albo pojutrze założę nowe szczęki z tylu i przewody elastyczne potem zabiorę się za przewody hamulcowe tylnych kół, bo po drodze muszę wpiąć hydrauliczny ręczny i regulator.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Gru 2014, 17:02   

Dobrze, że do przodu, oby te biegi się bez problemu zakleszczały :ok:

PS. masz źle tarcze hamulcową założoną
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
Ostatnio zmieniony przez Parzych 28 Gru 2014, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 28 Gru 2014, 20:59   

Luk jak sie biegi zakleszcza to dostaniesz ta skrzynie w prezencie ;) Co do tarcz to musze sprawdzic, moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie. To moje pierwsze w zyciu tarcze nacinane i nawet nie pomyslalem o tym ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:00   

Qzyn napisał/a:
moze zalozylem lewa na prawa strone i odwrotnie
Dokładnie tak... :yes: Fajnie że jest progres <oki>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:04   

luk-90, a weź no mi wytłumacz dlaczego? bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:38   

Daras84 napisał/a:
weź no mi wytłumacz dlaczego? bo to że jest inaczej niż wszyscy zakładają to widac, ale czy jest jakas rozsądna "zaleta/cecha" ze ma odwrotnie a nie tak??
Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Gru 2014, 21:57   

Parzych napisał/a:
Na mój rozum to te dziurki mają odprowadzać ciepło/gazy/brud na zewnątrz tarczy a nie wpychać je do środka...

Jest dokładnie tak jak piszesz, ale bardziej niż o dziurki chodzi o nacięcia.

Qzyn - zamieniłeś po prostu tarcze stronami ;) Przy takim nacinaniu ma to znaczenie, ja mam nacinane ATE PD ale tam akurat strona nie ma znaczenia.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Gru 2014, 17:52   

No i żeby sylwek nie był zmarnowany, poszedłem trochę podłubać.
Wymieniłem szczęki z tyłu i przewody elastyczne. Linki ręcznego zostały stare bo faktyczny ręczny zostaje tylko na ewentualne problemy na BK z hydraulicznym :) A dodatkowo stare linki chodzą świetnie.

A na koniec żeby sobie poprawić humor:

http://i66.photobucket.co...zpsgh0o2wij.jpg

Po staremu : sam i bez dźwigu tylko za pomocą lewarka :)
Łapa skrzyni jest przykręcona, dolna jeszcze nie. Podumałem troche nad mocowaniem silnika i nie powinno być dramatu :) ))
A teraz ide pić :) )
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 16 Sty 2015, 10:47   

Nieoczekiwany zwrot akcji - wczoraj dosyc niespodziewanie zakupiłem klatke :)
Tutaj w trakcie wyjmowania :)

_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 16 Sty 2015, 10:59   

Qzyn napisał/a:
Tutaj w trakcie wyjmowania :)
A jak ją będziesz wkładał :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 16 Sty 2015, 11:40   

W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sty 2015, 16:46   

Qzyn napisał/a:
W sumie identycznie - odetne dach, wsadze klatke do srodka i wspawam dach spowrotem :)
Janusz ! dawaj ten diaks ! :ok: :hahaha:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gumy czyli bezpieczna jazda z każdym partnerem
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 4 13 Sty 2005, 23:59
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.