Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Blacharstwo] Naprawa podłogi w MK3
Autor Wiadomość
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lis 2012, 14:42   [Blacharstwo] Naprawa podłogi w MK3

Witam wszystkich niedawno kupilem fieste za grosze mechanicznie w bardzo dobrym stanie wizualenie tez dobrze wyglada lecz podloga ma kilka dziur.Jestem mechanikem nie blacharzem ani spawaczem wiec mam kilka pytan.
1.Czy blacha 1mm wystarczy?
2.Czy da sie pospawac to spawarka na elektrody?? niestety innej nie posiadam bo duzo nie spawam. Wiem ze najlepiej spawac mig.
3.Jaka elektroda spawac taka blache??
4.Spawac na zakladke czy na styk??
5.i co myslicie o zabezpieczeniu blachy cortaninem ?? przed dalsza konserwacja.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2012, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 4 Lis 2012, 14:57   

1. Tak.
2. Kiedyś brat w mk1 spawał elektrodówką ale to nie zdaje za bardzo egzaminu.
4. Są różne metody, ja wole "na styk".
5. Cortanin nic nie daje niestety
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lis 2012, 15:02   

Jutro jak zdaze wrzuce zdjecia jak to wyglada bo wczoraj juz nie zdazylem zrobic:) moze cos poradzicie. :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Lis 2012, 20:50   

Podobno podkład wytrawiający się daje przed malowaniem blachy
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Lis 2012, 16:20   

Dzis kupilem elektrody 1 do cienkiej blachy bardzo trudna do zdobycia ale ponoc daj rade spawac cieka blache 1mm. Oprucz tego kupilem jeszcze orginalny lakier srebrny do fiesty podklad oraz bezbarwny. Mase bitumiczna go konserwacji podwozia podklad anty korozyjny ,specjalny sierodek do konserwacji progow:)
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lis 2012, 22:36   

360Andrzej, Transformatorową spawarką to będzie dość trudno pospawać(gdy nie masz dużego doświadczenia) nie mówię że się nie da ;/
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lis 2012, 18:59   

wiem ale bede walczyl zobacze jak bedzie szlo a jak nie to mig pozycze.

Pytanie a jak zedrzec ta mate wygłuszajaca co jest przyklejona do blachy??(Taka gum)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Lis 2012, 20:42   

Pamiętaj żeby uszczelnić miejsca gdzie będzie spawane
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lis 2012, 21:25   

tzn spaw ma byc szczelny?? czy o cos innego chodzi??
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 6 Lis 2012, 21:33   

chodzi o to żeby po spawaniu dobrze uszczelnić spoine

http://www.abprofitrade.e...ie-zczy-i-spoin
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lis 2012, 22:28   

dzieki za wyjasnienie bardzo wazna uwaga:) :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Lis 2012, 22:38   

360Andrzej napisał/a:
wiem ale bede walczyl zobacze jak bedzie szlo a jak nie to mig pozycze.


Bierz od razu migomat. Nie ma sensu męczyć się elektrodą. Przy moich praktycznie zerowych umiejętnościach spawalniczych wyglądało to tak, że elektrody uczyłem się z pół dnia, a po paru miechach i tak spaw puscil, natomiast migiem pospawałem próg, wyszło estetycznie i trzyma. I migomat oczywiście z butlą. Spawy drutem samoosłonowym są raczej marne.

360Andrzej napisał/a:
Pytanie a jak zedrzec ta mate wygłuszajaca co jest przyklejona do blachy??(Taka gum)


W mk2 nagrzewałem farelką i podważałem srubokrętem. Całkiem duże płaty dało się zerwać za jednym razem.
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lis 2012, 22:52   

W sobote bede spawal wiec moze zalatwie sobie mig. A narazie wszystko rozebralem jutro biore bosza ze szczotka i wszystko czyszce narazie z tego co patrzylem to mam 3 dziury dwie so gdzies 5cm na 5cma jedna 10cm na 10cm .no i jeszcze na progi jutro bede patrzyl bo zewnatrz wylkadaja na cale ale wezme mlotek i je obstukam leko cale i zobacze w jakim sa stanie:)

Dobry pomysl wezme opalarke i szpachelke moze cos sie uda zerwac:)
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 7 Lis 2012, 00:57   

czy po wyschnieciu w miejscu ordzewiałym cortanin f nalezy ponownie zdrapać papierem sciernym do gołej blachy i zamalować podkładem, czy niczego nie drapac i malować podkład na ten zczarniały cortanin??
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lis 2012, 20:28   

powinien pujsc podklad z tego co wiem:) a ja mam inne pytanie czy pod szpachle malowac podkladem ?? czy odrazu szpachla??

POwiem wam ze mialem citroena zx i jak zakonserwowalem wszyskie miesca gdzie wychodzila ruda nic nie wyszloprzez 5 lat dopuki nie sprzedalem i z tego co wiem to cutruna dalej nie rdzewieje codzi mialem egzemplaz nie w ocynku. :)
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lis 2012, 20:30   

i jeszcze jak pomalujesz cortaninem to nic nie drap . ja dawalem szpachle i potem podklad lakier i bezbarwny. Ale zastanawiem sie czy podszpachle tez dawac podklad???
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Lis 2012, 20:32   

Jak już szpachle to polecam zieloną z włóknem szklanym, a tą poliestrową to troche wyrównać później.
http://app.com.pl/product...gridn=3&prid=17
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
motor89 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: LBN
Wysłany: 10 Lis 2012, 13:32   

Możesz pomazać podkładem po spawach nic to nie zaszkodzi :joint: i daj z włóknem jak mówi kolega.
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lis 2012, 11:38   

A o to efekty pracy:)
Przed
http://imageshack.us/phot...11214450001.jpg
http://imageshack.us/f/33/p06111214050001.jpg
http://imageshack.us/f/528/p06111214450003.jpg

PO
http://imageshack.us/f/805/p10111216130001.jpg
http://imageshack.us/f/233/p10111216140002.jpg

sorki za slada jakosc ale nie mialem lepszego aparatu pod rka:):)
 
 
360Andrzej 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 42
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Lis 2012, 11:42   

Jeszcze jedno pytanie kdzie kupic maty wygluszajaoce w krakowie moze ktos wie??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.