Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lambda, mk4, obroty, przeplywomierz, silniczek krokowy, tps

[MK4] Wariujące obroty w 1.3ohv
Autor Wiadomość
Lucky 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Focus
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Paź 2012, 00:02   [MK4] Wariujące obroty w 1.3ohv

Witam,
Śledzę wątki na tym forum od kiedy kupiłem swoją Fiestę i przyznam, że zgromadzona tutaj wiedza nie raz mi pomogła. Miałem nadzieję, że uporam się ze wszystkim samodzielnie ale nadszedł moment, w którym kompletnie przestałem ogarniać, a żaden z istniejących tematów nie wyczerpuje problemu. No to po kolei:

Jakieś dwa miesiące temu kupiłem mk4 1.3i (endura-e), z ładną blachą i za dobre pieniądze. Jedynym problemem były falujące obroty - postawiłem na krokowca, łyknąłem auto i... zaczęło się:

- wymiana silniczka nie dała nic.
- wymiana TPSa też nie (aczkolwiek nie żałuje bo stary aż "chrobotał" w środku i nie wracał)
- wymiana sondy lambda - bez efektu (ale też była do wymiany - po podpięciu do kompa martwa)
- przepływomierza nie wymieniałem. zdemontowałem go natomiast i wygląda w porządku - czysty, wszystkie druty całe.
- resetów kompa po drodze kilka, diagnostyka nie wykazywała nic poza lambdą i drugim biegiem wentylatora. zabiegi z odłączaniem pojedynczych czujników nie wiele wnoszą.

Objawy są takie, że po odpaleniu auto na przemian wchodzi na obroty lub krztusi się i gaśnie. Po lekkim dodaniu gazu dostaje bardzo wysokich obrotów. Jak się lekko nagrzeje to przestaje się dławić i przez chwile jest normalnie, do momentu aż w zupełnie losowym momencie (na światłach np) wchodzi na wysokie obroty i zostaje - kopniak w gaz nie pomaga. Zresztą linka się nie blokuje i przepustnica (przynajmniej patrząc z zewnątrz) wraca na miejsce.

Z być może istotnych informacji to chyba nie dopala na jeden garnek ale nie miałem dotychczas opcji zmierzenia kompresji. O ile jednak można tym wytłumaczyć "krztuszenie" to samoczynnego wkręcania się na obroty chyba nie bardzo.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły. Pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Wariujące kontrolki po wyłączeniu silnika
doktor Elektryka silnika 3 11 Paź 2015, 14:06
pawelos10
Brak nowych postów [MK3] Wariujące radio i wycieraczki
GoHome1 Elektryka 5 1 Lut 2013, 10:22
drjanusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.