Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 17:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Wrz 2017, 09:22   

FiFa napisał/a:
Ile CIe wyszły te poduszki na gotow?? Ciekawe jak bedzie z ich zywotnoscia?

620zł

Dotarł też Powerflex na wahacze.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Wrz 2017, 16:14   

Te powerflexy uciekają zajebistoscia. Niebo lepsze jak oryginalne tuleje. Bądź polski poliuretan. Wypłata Kowalskiego pewnie za nie pękła <8>
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 19 Wrz 2017, 07:28   

W sobotę 16 września odbyła się 6 runda AB Cup na lotnisku w Pile. Przy tej rundzie pracowałem jako jeden z organizatorów, projekt trasy jest mojego autorstwa ;)

Co tu dużo pisać, trasa była bardzo szybka z kilkoma technicznymi elementami. Niestety dalej walczę z skrzynią i 2 biegiem, nie wiem już o co chodzi ale muszę to zrobić na ostatnią runde w Kielcach 14 października. Z powodu skrzyni miałem sporo zabawy na technicznej sekcji trasy.

Zawody przejechałem popełniając jeden błąd już na pierwszym OSie... Zaraz na początku trasy po prawym szybkim zakręcie składałem się do szybkiej szykany i niestety puściły opony na tylnej osi. Po dwóch kontrach i zjechaniu z optymalnego toru jazdy chwyciłem tyłem trawę, pomimo trzeciej kontry nie udało mi się opanować auta i wykręciłem spina....
Na szczęście nie trafiłem żadnych pachołków więc finalnie straciłem około 12 sekund.

Musiałem gonić przez kolejne 6 OSów, dwóch konkurentów miało awarie i finalnie skończyłem zawody na 2 miejscu.

Wygrał mój konkurent z generalki, odrobił kilka pkt do mnie ale nadal mam 16pkt przewagi - dalej zajmuje 1 miejsce w klasie S2000. Z tego też powodu muszę ogarnąć auto na Kielce na których 2 bieg jest konieczny. Szkoda mi trochę stracić 1 miejsca w pierwszym sezonie startów przez odpuszczenie sobie ostatniej rundy.

Kilka filmów i zdjęć z zawodów ;)




_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 19 Wrz 2017, 13:31   

Nie zmienia to faktu że auto fajnie jeździ z ogarniętym drajwerem ;) ogarnąć biegi i będzie baja.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Wrz 2017, 06:47   

Skrzynia zamówiona, tym razem będzie hybryda na świeższym ib5 z Focusa MK2 1.6 16v ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 26 Wrz 2017, 17:45   

czekam na efekty, bo z tymi skrzyniami to mnie zaskakujesz ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Wrz 2017, 21:52   

Może uda mi się jeszcze kupić skrzynie z Fiesty MK7 fl 1.0 80PS :) przełożenie główne 4,56.
RS1800/Futura dla porównania ma 3,82 ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 27 Wrz 2017, 15:36   

bobson, czyli krótko mówiąc skrzynie na przestrzeni tylu lat się nie zmieniły?
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Wrz 2017, 06:59   

Jeśli główne z mk7 będzie pasowało to faktycznie można to tak ująć.

Oczywiście zmieniły się dzwony pod inne silniki, obudowy różnią się miedzy generacjami (wzmocnienia, kratki, inny materiał odlewów). Ogólnie od momentu hydro wysprzęglika i linek nie ma większych zmian w środku.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Paź 2017, 09:52   

Hej, w tą sobotę odbędzie się ostatnia runda AB Cup 2017 na torze w Kielcach - niestety nie wybieram się na te zawody.

2,5 tyg temu naderwałem więzadło boczne w kolanie i póki co z nogą jest tak sobie. Gdyby może auto było sprawne to pewnie bym się skusił i pojechał. Stwierdziłem jednak, że nie będę ryzykował powiększeniem urazu i zakończyłem sezon. Póki co prowadzę w klasie 16 pkt ale mój konkurent jedzie na ostatnią rundę i może mi to prowadzenie odebrać. W najgorszym przypadku będę drugi - mówi się trudno, wolę wyleczyć nogę do zimy.

Fofi stoi już w garażu bez silnika - zamawiam stelaż obrotowy i rozbieram motor.

Budżet nie wydany na Kielce przeznaczę już na przygotowania do sezonu 2018.

W planach na zimę już finalnie chce zakończyć temat silnika i strojenia, poprawić blacharkę (żeby nie było - Fofi jest w bdb stanie ale po 27 latach znajdą się jakieś purchle). Dodatkowo chce wymienić dach i popracować nad ogólnym wyglądem auata - myślę o oklejeniu jak skończe tematy blacharskie.

W zawieszeniu też będzie kilka zmian - mocno myślę nad gwintem Gaza ale póki co budżet na to nie pozwala - mam nadzieje, że coś się w tej kwestii jednak uda zrobić.

Lekkie felgi z C5 idą na handel, wolę cięższe koło ale z odpowiednim do Fiesty ET - zakupiłem już nawet felgi z RS2000 ;)

Muszę ogarnąć jeszcze trochę w garażu i czas zaczynać mody :)





Stay tuned!
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Paź 2017, 20:38   

:ok:
Co będzie z motorem dłubane ? :)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 16 Paź 2017, 08:15   

Dual napisał/a:
:ok:
Co będzie z motorem dłubane ? :)

Wszystko niezbędne aby zbliżyć się do ~200PS
podniesienie CR na 11,5:1-12:1, obróbka głowicy i spasowanie z kolektorami, ITB, kolektor wydechowy, strojenie na SA.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Paź 2017, 21:42   

Masz rozrusznik z przodu czy z tyłu? Przejrzałem temat ale nie znalazłem.
Jeśli z tyłu to bierz kolektor wydechowy z st170.
Ostatnio za 240zł w super stanie widziałem.
Uszczelkę wydechową z focusa mk1 2.0 i spasuj to ładnie z głowicą, materiału tam sporo jest :) :)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 21 Paź 2017, 07:41   

Mam rozrusznik z tyłu, mam też wydechowy z st170 - on byłby dobry gdybym kręcił do 9-9,5tys rpm.

Kolektor mam przeliczony i taki też będę budował, ogólnie najbliżej wyliczeń jest kolektor z RS2000.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Paź 2017, 13:33   

Sam to policzyłeś? czy masz kogoś od tego?
Ja próbowałem ale niewiele mi z tego wyszło.

W jaki sposób chcesz dojść do CR powyżej 11,5 ?
Kute tłoki?
Oryginały z 2.0 raczej tego nie wytrzymają jeśli dobrze myślę czy się mylę?
A głowica? nie lepiej tą z st170? Ma dużo lepsze przepływy.
Wątpię że choćby zbliżysz się do nich, obróbką zetecowej.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 25 Paź 2017, 08:12   

Dual napisał/a:
Sam to policzyłeś? czy masz kogoś od tego?
Ja próbowałem ale niewiele mi z tego wyszło.

W jaki sposób chcesz dojść do CR powyżej 11,5 ?
Kute tłoki?
Oryginały z 2.0 raczej tego nie wytrzymają jeśli dobrze myślę czy się mylę?
A głowica? nie lepiej tą z st170? Ma dużo lepsze przepływy.
Wątpię że choćby zbliżysz się do nich, obróbką zetecowej.


Policzył mi to znajomy który robi silniki do np GSMP, używał chyba programu pipemax.
Dopręże głowice metalową uszczelką i lekkim splanowaniem głowicy. Ile będzie trzeba liznąć jeszcze nie wiem, jak rozbiorę motor będę bardzo dokładnie liczyć obecne sprężanie i sprawdzę ile trzeba zjechać aby dojść do docelowych wartości tak aby zawory nie spotkały się z tłokami.

Nie planuje kupować kucizny, skoro zetor wytrzymuje soft turbo na dobre 200PS to myślę, że tym bardziej wytrzyma n/a. W tej kwestii muszę zaryzykować ale nie wydaje mi się, żeby to było dużym problemem.

ST170 może i lepiej ale mam bardzo dobre wałki do silvera (Pipercams 285H), to co planuje powinno wywalić moc max w granicach 6800-7100 więc zapas do 7500 na silverze będzie wystarczający i bezpieczny dla hydrauliki (dodatkowo wpadną twardsze sprężyny zaworowe Pipercamsa). Głowica będzie obrobiona więc i przepływy się poprawią.

Z tą nadzwyczajność głowicy ST170 to też trochę przesadzasz bo nie ma tam jakiejś kosmicznej technologi a to, że pracował przy niej Cosworth to też nic nie znaczy. ST170 bez zmiennej fazy ma problem z wygenerowaniem 150PS - tam dużo robi zmienna faza i zmienna długość dolotu.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
deejay 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 82
Skąd: Myślachowice
Wysłany: 25 Paź 2017, 13:34   

Trzymam kciuki jeżeli osiągniesz 200km, będziesz wyważał korbowody i wał? Głowice planujesz mieć z silvera czy zakładasz mechanikę z blacktopa?
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 25 Paź 2017, 19:20   

deejay napisał/a:
Trzymam kciuki jeżeli osiągniesz 200km, będziesz wyważał korbowody i wał? Głowice planujesz mieć z silvera czy zakładasz mechanikę z blacktopa?


Ehh, dlaczego nikt nie czyta ze zrozumieniem? Mam fajne wałki i sprężyny do silvera więc oczywistym jest, że nie zmienię głowicy na blacktopową czy z st170 ;)

Zastanawiam się nad wyważeniem układu korbowo tłokowego - zobaczymy finalnie jak to wyjdzie. Póki co nie wiem jaki to koszt i kto to zrobi fachowo.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 25 Lis 2017, 22:35   

małe podsumowanie sezonu 2017 ;)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Gru 2017, 19:25   

Monologu cd.

Na nowy sezon do Fiesty trafi fajne zawieszenie - gwint Gaza w wersji Gold, dedykowany do Escorta MK5. Wersja ciut nietypowa bo "Rally Spec GGA415" (zazwyczaj w sprzedaży jest wersja torowa "ompetition").
Gwint powinien sprawdzać się idealne do moich potrzeb. Amortyzatory posiadają regulacje dobicia i odbicia na jednym pokrętle.

Jeśli zawias się sprawdzi na sezon 2019 przerobie przód na montaż dodatkowych zewnętrznych zbiorników i wtedy dochodzi osobna regulacja dobicia i osobna odbicia a to już niezły kosmos jak na zawieszenie w Fieście :D
Zawias dziś odebrałem z podróży z UK, nówka sztuka więc powinna trochę polatać.

Foto z sklepu, amorki to olejaki i na foto nie są wyciągnięte do końca. Na drugim foto wyciągnąłem tłoczyska do końca i delikatnie tylko skręciłem podkładki aby sprężyny nie miały luzu. Skok amorków jest znacznie dłuższy niż w obecnym gwincie HRa.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
Ostatnio zmieniony przez bobson 4 Gru 2017, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.