Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 17:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Cze 2017, 23:27   

Dual napisał/a:
Kevlar wytrzyma ~250KM ile Nm nie wiem bo to zależy od setupu.


a to nie jest naodwrót? :P
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 20 Cze 2017, 06:04   

Wiem, że na spieku i semislicku prędzej puści przegub niż sprzegło :rotfl:
Co do wytrzymałości kevlaru to prędzej celowałbym w 250Nm bo turbo przy 250KM to będzie miało z 350-400Nm.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20 Cze 2017, 06:28   

Zalezy od rozmiaru tarczy. Moje fabryczne radzi sobie z 220Km i 320Nm. I licze ze kevlar ogarnie 250km wiec niuta jakos 360 lub wiecej
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 20 Cze 2017, 20:54   

Fabryczne sprzęgło wytrzymuje Ci 320Nm?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 20 Cze 2017, 21:09   

bobson, kenczi nie sprecyzował że ma pastucha z 1,8t :P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20 Cze 2017, 21:54   

dokladnie - paseratti, wiec co sie bede chwalil ;) tarcza ma 228mm. Stwierdziłem, że u torowych upalaczy najlepiej zapytać, natomiast przeoczyłem, że na spieku jeździcie
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 20 Cze 2017, 22:09   

U mnie seryjne nowe sprzęgło na slicku zdychało przy startach z 4k rpm.

Jeśli nie będziesz jeździł na bardzo dobrych oponach z szperą to kevlar powinien sobie poradzić, w innym przypadku imho tylko spiek 4-6 łopatek.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20 Cze 2017, 22:17   

Jak mówiłem, mam to na codzień. Guma to nie slick natomiast dobrzee klei - Swierzy Dunlop o szerokosci 225. Niemam i nie bedzie szpery. Po torze nie latam.
Wyglądało to tak, że jak było 1.4b to 3jka pedał w podłoge i do 3.5k rpm klei. Wtedy dostaje maks boosta i sprzeglo zrywa. Natomiast wystarczy przytrzymać gaz w połowie tak do 4.5k rpm i znów można w podłoge i już nie zrwa. Poprostu nie radził sobie ze strzałem niutona w granicy 3/4k rpm
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 20 Cze 2017, 22:27   

Mówimy cały czas o Paseratti tak?
Można kupić mocniejszy docisk? Bo może to rozwiąże problem puszczania sprzęgła.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21 Cze 2017, 15:31   

Tak cały czas pasek. Mojego fieścioch od trzech lat upała już ktoś inni i z tego co wiem też się kręci po oesach. Ponoć można zastosować mocniejszy docisk natomiast raczej na pewno będą to większe koszta niż tarcza w kevlar no i trzeba miec noge ze stali w korkach hehe ;)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 17 Lip 2017, 13:57   

Nowy spiek i Powerflex do belki z MK5.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lip 2017, 19:31   

I do tego frisby ci zostało do zabawy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Lip 2017, 16:53   

Hej, wczoraj byłem na 4 rundzie AB Cup.

Jeździłem na Lotnisku w Zegrzu Pomorskim, trasa w 80% składała się z bocznych leśnych dróżek przy lotnisku. Z racji tego, że przed zawodami mocno padało warunki były bardzo trudne - na drogach było pełno błota i mazi. Momentami ciężko było z trakcją a tym bardziej z wyczuciem przyczepności pod względem dohamowania.

Udało się przejechać wszystkie 5 odcinków bez awarii i dzwonów a było ich ogrom na trasie. Miałem kilka sytuacji podbramkowych i ratowań już na 1 oesie. Z tego też powodu 1 i 2 OS przejechałem bardzo asekuracyjnie, resztę już dość cisnęliśmy.
Udało się dowieźć 4 miejsce niecałe 9s za podium. Gdyby pojechać OS 1 i 2 czasem z OS 3 byłoby podium bez gadania więc jestem zadowolony. Trzeba więcej jeździć.
Pierwszy raz jechałem w takich warunkach więc nie chciałem popełnić głupiego błędu i skasować auta, tym bardziej że za 2 tyg kolejna runda - tym razem drogowa w okolicach Mielna.

Krótki filmik z najlepszym czasem z OS5, na końcu 3 ratowania, 2 pierwsze z OS nr 1.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 30 Lip 2017, 23:00   

jak do mie bomba :-) aż mi tęskno za jazdą Fifi... ;-(
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Sie 2017, 19:54   

Hej, kolejny rajdowy weekend za mną.
11-12 sierpnia odbyła się 5 runda AB Cup, runda drogowa, odcinek Będzinko w okolicach Sarbinowa.

Co tu dużo mówić, miałem odpuścić te zawody z dwóch powodów: awaria 2 biegu i zapalenie ucha... Jednak z racji urodzin 12 sierpnia chciałem zrobić sobie prezent i mimo wszystko trochę pojeździć. Poza tym zależało mi na punktach do klasyfikacji generalnej, a więc pojechałem :P

W piątek załatwiłem papierologię, badanie kontrolne i zapoznanie z trasą. Z racji, że byłem bez pilota nagrałem sobie filmik z OSów 1-3 aby choć trochę przygotować się do trasy. Na OSach w odwrotnym kierunku kamerka strzeliła focha i dałem sobie spokój po 1 przejeździe.

Wieczorem odezwał się Tomi podpytując co i jak. Wyszła szybka akcja i Tomi zadeklarował się na pilota - dzięki, że przyjechałeś!

Spokojniejszy o info od Tomka poszedłem spać, ale już o 2 w nocy ból ucha skutecznie mnie wymęczył także zapowiadał się ciężki dzień...

Rano dotarł Tomek, zrobiliśmy opis OSów z filmiku i udaliśmy się na OS1. Byliśmy zestresowani: runda drogowa, zero zapoznania na ostro, notatki z filmiku. Dodatkowo na trasie były 3 szykany i dwójkowy lewy 90* a bieg 2 podczas redukcji strasznie protestował - zgrzytał i wypadał...

Po OS1 zeszło z nas ciśnienie - okazało się, że mamy fajny opis, trasa aż tak nie straszy i wykręciliśmy 2 czas w klasie. Na OS3 zmieniliśmy taktykę na szykanach i redukowałem bezpośrednio z 3 na 1 - urwaliśmy prawie 4 sekundy.

Na OS4 przejeżdżany odwrotnie udaliśmy się na oponach na suchy asfalt, z tyłu były już dotarte do ograniczników. Po dojeździe na odcinek musieliśmy poczekać z 30 minut bo ktoś wpadł do rowu, przy okazji spadł niezły deszcz. Przejechaliśmy mega spokojnie a i tak udało się odrobić straty do lidera.
Na następnych OSach na tyle mieliśmy opony desczowe, podkręciliśmy tempo. Po OS5 wyprzedziliśmy rywali i nie oddaliśmy 1 miejsca już do końca!

Podsumowując mój długi post, pomimo wielu przeciwności otrzymałem super prezent na urodziny przywożąc puchar za 1 miejsce w klasie. Przy okazji objąłem prowadzenie w klasyfikacji generalnej w mojej klasie, na 2 rundy do końca mam 21pkt przewagi nad drugim miejscem :)
Trzeba będzie mocno walczyć :)



_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Sie 2017, 22:17   

Brawo
Naprawdę elegancko chodzi Ci ten silnik :ok:
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14 Sie 2017, 08:09   

Szkoda ze nie wiedzialem bo wlasnie siedze w Sarbimowie a piatek i sobota pogody nie bylo to bym podjechal;)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 801
Skąd: Złotów
Wysłany: 17 Sie 2017, 21:43   

Przyszły jedne zabawki z UK, za innymi jeszcze czekam :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 4 Wrz 2017, 20:54   

Ile CIe wyszły te poduszki na gotow?? Ciekawe jak bedzie z ich zywotnoscia?
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Wrz 2017, 21:33   

Miałem ta poduszkę u siebie przy rs2000 i zerwalem hehe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.