A w jaki sposób planujesz podnieść stopień sprężania do 11.5? Tłoki, Korby zmieniasz. Czy planujesz maksymalnie głowice, ale da radę aż tak podnieść stopień sprężania sama głowica? Nie obawiasz się spalania stukowego?
Easy ECU ciekawa opcja, masz już coś nagrane czy dopiero przymiarki? Sam myślę o tym rozwiązaniu, ale musiałbym mieć kogoś kto mi powie że to będzie odpowiednie dla mnie, czy nie za bardzo okroili tego sterowania pod turbo?
Metalowa uszczelka z blacka 0,6mm i splanowanie głowicy.
EasyEcu pokazałem na poprzedniej stronie postu, mam wersje 3+ z wyświetlaczem Multi, do tego sonde Bosch LSU 4.9.
EasyEcu dopiero rozwija się pod ITB, z turbo opcji jest dużo i większość projektów z EasyEcu pod maską ma właśnie setup z turbo.
Wiązka pod EE będzie bazować na kablach z Escortów, Mondeo itd mam trochę kabli z wtyczkami więc będzie na czym pracować. Oczywiście wiązka na długość będzie w pełni zrobiona według mojej wizji.
Wracając do planów które opisałem na koniec grudnia - wielkie gówno z tego wyszło. W tym tygodniu dopiero zrobiliśmy z kumplem prąd - dopiero 2 tyg temu jako tako u nas pogoda pozwoliła na działanie. Do tego doszedł mi remont na chacie i działania z Fofi szlag trafił.
Na początku stycznia kupiłem lawetę także za 2 tygodnie zaczynam sezon - AB Cup.
Niestety póki co zero modów, poprawie tylko to co absolutnie musi być ok na zawody i jadę. Może jakieś mody uda mi się wykonać między 1 rundą AB a zlotem FKP/tydzień później 2 rundą AB.
Zestaw z Mondeo sprawuje się rewelacyjnie, targałem już future na pace i nie mam zastrzeżeń.
Felga ma 6" szerokości, 15" średnicy, otwór centrujący 65mm, ET 18 i to jest największym problemem.
Jak uda mi się dobrze przerobić błotniki aby nic nie tarło itd to całkowicie przechodzę na te felgi. Wygląd stalówki ale są z alu, waga niecałe 4,5kg robi mega robotę.
Hej, wczoraj odbyła się 1 runda AB CUP w Toruniu na torze poligon.
Obiekt bardzo techniczny i wymagający, jest bardzo mało miejsca na błąd.
Pogoda była ładna ale spodziewałem się znacznie niższych temperatur.
Już po 2 OSie pojawił się spory graining na przednich oponach (mieszanka miękka), tył był w porządku (mieszanka super miękka).
Zdecydowałem się na zmianę przednich kół na Nankanga w mieszance średniej i była to dobra decyzja.
Zdecydowanie poprawiła się trakcja i precyzja prowadzenia. W takiej konfiguracji dojechaliśmy do końca zawodów.
Mieliśmy kilka przygód:
- na zapoznaniu przed OS4 na samym końcu odcinka pojechałem za szeroko zjeżdżając z płyty, zaraz obok płyty BMW wyryły mega rów. Próbowałem wypuścić bardziej Fofika aby nie chwycić tego rowu kołami ale w efekcie uderzyliśmy dość mocno podłogą o kamień albo coś innego. Jak się później okazało znacznie wgiąłem bak paliwa...
- na OS4 na długiej prostej przy około 110km/h tłumik tylni postanowił zrobić sobie wakacje i wyskoczyć z Fofi na trawę przy odcinku Ryk był okrutny, wydech z jednym przelotem kończący się pod podłogą w okolicach baku dawał mega rezonans. Tłumik przejęli kibice stojący przy drodze, zrobiliśmy szybki serwis młotkiem i kluczem 13 i wydech przetrwał do końca zmagań
- najgorsze błędy popełniłem na OS8; najpierw opóźniłem mocno dohamowanie po długiej prostej, niestety kierowcy przede mną nanieśli piasek - musiałem się ratować, zadusiłem auto i straciłem z 4-5 sekund.
Wkurzony jadąc dalej na przed ostatnim zakręcie, 50m do mety za mocno ściąłem zakręt. Na szczycie leżała spora opona od ciężarówki, mocno nas na niej podbiło i poddał się drążek kierowniczy - zrobił się z niego niezły banan :( kierownica przekręciła się o dobre 45* w prawo...
Zrobiliśmy szybki serwis przy pomocy rury, ile mogłem naprostowałem drążek i z bardzo nerwowo prowadzącym autem pojechaliśmy na ostatni OS9 - udało się dojechać z bdb czasem.
Niestety błędy na OS8 najprawdopodobniej kosztowały nas stratę drugiego miejsca w klasyfikacji zawodów. Finalnie dowieźliśmy 3 miejsce i dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej za 2 czas "superodcinka".
Podsumowując jestem bardzo zadowolony z wyniku, w klasie startowało 13 aut, moi konkurenci z podium jechali mocnymi E30 318IS porobionymi na 160-190koni więc naprawdę było z kim walczyć i nie była to łatwa walka.
Następne zawody 20 maja w Debrznie a więc pod nosem. Mam sporą listę do ogarnięcia przed tymi zawodami.
Cześć- otóż w mojej Fieście przedmuchało pierścienie (najpewniej) na jednym tłoku i będąc świadom że to się wiąże się z grubszymi wydatkami- mam pytanie, ile wyniósł cię swap na 2zero zeteca w sumie? Silnik, wiązka osprzęt itd. Byłoby miło tez poznać koszty jakie poniosłeś na tuning tego silnika .
nigdzie nie napisałem że swap i tuning to to samo- wyraźnie rozdzieliłem
no właśnie kosztów takiego swapa nie znalazłem dlatego miałem krótkie pytanie nie wymagające kilku postów, a jednej zgrabnej odpowiedzi
Jeśli chodzi o koszta, w przypadku swapa z CVH, to w przybliżeniu:
Pierwsza opcja, 2.0 Silvertop, wersja budżet:
- silnik do 500zł, można w tej cenie dorwać z kolektorami.
- łapy ok.200zł
- zetecowa wiązka ok. 200zł
- ECU 150zł
- węże chłodnicze + chłodnica, myślę, że jakieś 400zł
- oleje, chłodziwo ok. 300zł
- robota, jeśli nie robisz sam, nie mam pojecie ile może kosztować
2.0 Silvertop, wersja na bogato:
Jak wyżej + jakieś 1500-2000zł za rozebranie silnika i złożenie go na nowych gratach (uszczelki, rozrządy, pierścienie, itd.) jeśli robisz sam. Jeśli zlecasz to pewnie jakieś kolejne 1,5k.
2.0 Blacktop:
- w sumie podobnie jak wyżej tylko trzeba już trochę rzeźby uprawiać, bo silnik nie siada P&P i trzeba kombinować z rolką pompy wody.
Tuning:
Nie ma ograniczeń cenowych, zależy tylko i wyłącznie od tego co chcesz osiągnąć i ile jest wstanie taczek z pieniędzmi wsypać w auto, w którym nigdy Ci się to nie zwróci przy ewentualnej sprzedaży
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Kwi 2017, 08:54
Do wersji budżet trzeba doliczyć miskę olejową z essa/fiesty, smok oleju, pompę wody, koło zamachowe, sprzęgło, jeżeli silnik 2.0 z automatycznej skrzyni biegów to jeszcze miseczkę czujnika wałka rozrządu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.