Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 18:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 21 Gru 2016, 21:19   

Waryjujesz :P ciekawe ile wypluje jak już będzie wszystko ogarnięte ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 22 Gru 2016, 23:47   

A w jaki sposób planujesz podnieść stopień sprężania do 11.5? Tłoki, Korby zmieniasz. Czy planujesz maksymalnie głowice, ale da radę aż tak podnieść stopień sprężania sama głowica? Nie obawiasz się spalania stukowego?
Easy ECU ciekawa opcja, masz już coś nagrane czy dopiero przymiarki? Sam myślę o tym rozwiązaniu, ale musiałbym mieć kogoś kto mi powie że to będzie odpowiednie dla mnie, czy nie za bardzo okroili tego sterowania pod turbo?
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 23 Gru 2016, 08:04   

Metalowa uszczelka z blacka 0,6mm i splanowanie głowicy.

EasyEcu pokazałem na poprzedniej stronie postu, mam wersje 3+ z wyświetlaczem Multi, do tego sonde Bosch LSU 4.9.
EasyEcu dopiero rozwija się pod ITB, z turbo opcji jest dużo i większość projektów z EasyEcu pod maską ma właśnie setup z turbo.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 26 Gru 2016, 09:03   

A wiązka silnikowa z czego będzie? Robisz całkowicie nowa, czy wykorzystujesz jakąś?
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 19 Mar 2017, 21:39   

Wiązka pod EE będzie bazować na kablach z Escortów, Mondeo itd :P mam trochę kabli z wtyczkami więc będzie na czym pracować. Oczywiście wiązka na długość będzie w pełni zrobiona według mojej wizji.

Wracając do planów które opisałem na koniec grudnia - wielkie gówno z tego wyszło. W tym tygodniu dopiero zrobiliśmy z kumplem prąd - dopiero 2 tyg temu jako tako u nas pogoda pozwoliła na działanie. Do tego doszedł mi remont na chacie i działania z Fofi szlag trafił.

Na początku stycznia kupiłem lawetę także za 2 tygodnie zaczynam sezon - AB Cup.
Niestety póki co zero modów, poprawie tylko to co absolutnie musi być ok na zawody i jadę. Może jakieś mody uda mi się wykonać między 1 rundą AB a zlotem FKP/tydzień później 2 rundą AB.



Zestaw z Mondeo sprawuje się rewelacyjnie, targałem już future na pace i nie mam zastrzeżeń.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 20 Mar 2017, 00:37   

Jakie masz DMC tego zestawu?? Jaką przyczepę moze ciagnac mondeo, bo ta przyczepa to jest na kategorie B, czy B+D?
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 20 Mar 2017, 07:36   

DMC zestawu 3490kg :)

Mondeo ma 1800 na haku ale DMC zestawu ogranicza tą masę do 1510, a na B mam 1310.
Laweta ma DMC 1300 z ładownością 910kg.

Mi wystarcza, jadę na B po całej Polsce i mam gdzieś viatolla :D

Fofi ogarnięta na jutrzejszy trening w Pile, w tygodniu reszta prac przygotowawczych do zawodów AB Cup 1 kwietnia.

_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Mar 2017, 12:04   

Kilka fotek z niedzielnego treningu




onboard


Tak wygląda felga z cytryny C5 w Fofi (sciągniety sierp pakietu). Jest srogo :D




Szlifierka pójdzie w ruch, a do tego zakupiłem poszerzenia 5cm.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Pyros 
King of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 303
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Mar 2017, 22:00   

Dobrze to wyglada. Felga z C5 podeszła bez problemu (rozstaw, ET)?
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Mar 2017, 22:33   

Felga ma 6" szerokości, 15" średnicy, otwór centrujący 65mm, ET 18 i to jest największym problemem.

Jak uda mi się dobrze przerobić błotniki aby nic nie tarło itd to całkowicie przechodzę na te felgi. Wygląd stalówki ale są z alu, waga niecałe 4,5kg robi mega robotę.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 2 Kwi 2017, 14:49   

Fajnie to wszystko wygląda :-) a jak poszło 1 kwietnia? :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 2 Kwi 2017, 16:25   

Hej, wczoraj odbyła się 1 runda AB CUP w Toruniu na torze poligon.

Obiekt bardzo techniczny i wymagający, jest bardzo mało miejsca na błąd.

Pogoda była ładna ale spodziewałem się znacznie niższych temperatur.
Już po 2 OSie pojawił się spory graining na przednich oponach (mieszanka miękka), tył był w porządku (mieszanka super miękka).
Zdecydowałem się na zmianę przednich kół na Nankanga w mieszance średniej i była to dobra decyzja.
Zdecydowanie poprawiła się trakcja i precyzja prowadzenia. W takiej konfiguracji dojechaliśmy do końca zawodów.

Mieliśmy kilka przygód:
- na zapoznaniu przed OS4 na samym końcu odcinka pojechałem za szeroko zjeżdżając z płyty, zaraz obok płyty BMW wyryły mega rów. Próbowałem wypuścić bardziej Fofika aby nie chwycić tego rowu kołami ale w efekcie uderzyliśmy dość mocno podłogą o kamień albo coś innego. Jak się później okazało znacznie wgiąłem bak paliwa...

- na OS4 na długiej prostej przy około 110km/h tłumik tylni postanowił zrobić sobie wakacje i wyskoczyć z Fofi na trawę przy odcinku :D Ryk był okrutny, wydech z jednym przelotem kończący się pod podłogą w okolicach baku dawał mega rezonans. Tłumik przejęli kibice stojący przy drodze, zrobiliśmy szybki serwis młotkiem i kluczem 13 i wydech przetrwał do końca zmagań :)

- najgorsze błędy popełniłem na OS8; najpierw opóźniłem mocno dohamowanie po długiej prostej, niestety kierowcy przede mną nanieśli piasek - musiałem się ratować, zadusiłem auto i straciłem z 4-5 sekund.
Wkurzony jadąc dalej na przed ostatnim zakręcie, 50m do mety za mocno ściąłem zakręt. Na szczycie leżała spora opona od ciężarówki, mocno nas na niej podbiło i poddał się drążek kierowniczy - zrobił się z niego niezły banan :( kierownica przekręciła się o dobre 45* w prawo...
Zrobiliśmy szybki serwis przy pomocy rury, ile mogłem naprostowałem drążek i z bardzo nerwowo prowadzącym autem pojechaliśmy na ostatni OS9 - udało się dojechać z bdb czasem.

Niestety błędy na OS8 najprawdopodobniej kosztowały nas stratę drugiego miejsca w klasyfikacji zawodów. Finalnie dowieźliśmy 3 miejsce i dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej za 2 czas "superodcinka".

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z wyniku, w klasie startowało 13 aut, moi konkurenci z podium jechali mocnymi E30 318IS porobionymi na 160-190koni więc naprawdę było z kim walczyć i nie była to łatwa walka.

Następne zawody 20 maja w Debrznie a więc pod nosem. Mam sporą listę do ogarnięcia przed tymi zawodami.



_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
hooligan 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 28
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Kwi 2017, 16:24   

Cześć- otóż w mojej Fieście przedmuchało pierścienie (najpewniej) na jednym tłoku i będąc świadom że to się wiąże się z grubszymi wydatkami- mam pytanie, ile wyniósł cię swap na 2zero zeteca w sumie? Silnik, wiązka osprzęt itd. Byłoby miło tez poznać koszty jakie poniosłeś na tuning tego silnika ;) .

Pozdrawiam
_________________
Łutututu_BENG
fb.com/tweetyrt
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Kwi 2017, 19:25   

tuning a swap to dwie różne rzeczy i było w sumie już pierdyliard razy co rusz gdzieś opisywane
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
hooligan 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 28
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 15 Kwi 2017, 21:25   

nigdzie nie napisałem że swap i tuning to to samo- wyraźnie rozdzieliłem
no właśnie kosztów takiego swapa nie znalazłem dlatego miałem krótkie pytanie nie wymagające kilku postów, a jednej zgrabnej odpowiedzi :D
_________________
Łutututu_BENG
fb.com/tweetyrt
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Kwi 2017, 01:26   

Jeśli chodzi o koszta, w przypadku swapa z CVH, to w przybliżeniu:

Pierwsza opcja, 2.0 Silvertop, wersja budżet:
- silnik do 500zł, można w tej cenie dorwać z kolektorami.
- łapy ok.200zł
- zetecowa wiązka ok. 200zł
- ECU 150zł
- węże chłodnicze + chłodnica, myślę, że jakieś 400zł
- oleje, chłodziwo ok. 300zł
- robota, jeśli nie robisz sam, nie mam pojecie ile może kosztować

2.0 Silvertop, wersja na bogato:
Jak wyżej + jakieś 1500-2000zł za rozebranie silnika i złożenie go na nowych gratach (uszczelki, rozrządy, pierścienie, itd.) jeśli robisz sam. Jeśli zlecasz to pewnie jakieś kolejne 1,5k.

2.0 Blacktop:
- w sumie podobnie jak wyżej tylko trzeba już trochę rzeźby uprawiać, bo silnik nie siada P&P i trzeba kombinować z rolką pompy wody.

Tuning:
Nie ma ograniczeń cenowych, zależy tylko i wyłącznie od tego co chcesz osiągnąć i ile jest wstanie taczek z pieniędzmi wsypać w auto, w którym nigdy Ci się to nie zwróci przy ewentualnej sprzedaży :P
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Kwi 2017, 08:54   

Do wersji budżet trzeba doliczyć miskę olejową z essa/fiesty, smok oleju, pompę wody, koło zamachowe, sprzęgło, jeżeli silnik 2.0 z automatycznej skrzyni biegów to jeszcze miseczkę czujnika wałka rozrządu
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
hooligan 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 28
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 16 Kwi 2017, 09:13   

Ślicznie- o to mi chodziło :D
Dzięki Wielkie
_________________
Łutututu_BENG
fb.com/tweetyrt
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2017, 10:42   

Czujnika walu, nie walka ;)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Kwi 2017, 10:51   

rzeczywiście literówka, vegeta :ok:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.