Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 6 Sie 2013, 18:22 |
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 22:48
|
|
|
były 3 rodzaje sworzni, na 2 ina 3 śruby a wersje ze wspomaganiem ( i chyba standardowo w mk3.5) główka sworznia miała 2 średnice. jeśli chodzi o trwałość i wytrzymałość to ja nie widzę różnicy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 23:35
|
|
|
wahacze sa te same, dobierasz tylko i wylacznie taki ktory ma wyjscie na 3 sruby lub nity... dalej dobierasz swozen srednica do tego co masz na aucie. Indeks podam ci jak sie zgadamy... |
_________________
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:22
|
|
|
14 jest najkorzystniejsza. czemu myślałeś, że wydech w 1.6 ma 55mm. Chyba tylko w serii miał rs2000 55mm. Ile wychodzi zawieszenie i na co się zdecydowałeś, szykujesz się na superoesy na TP? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:25
|
|
|
luk-90 napisał/a: | 14 jest najkorzystniejsza. czemu myślałeś, że wydech w 1.6 ma 55mm. Chyba tylko w serii miał rs2000 55mm. Ile wychodzi zawieszenie i na co się zdecydowałeś, szykujesz się na superoesy na TP? |
Luk, ja mam dwa wydechy od 1.6 i oba mają średnicę 55 mm na rurach. Z tym że to wydechy od wersji 110km nie wiem jak 104 miała. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:30
|
|
|
hmm ja mam środkowy z 1.8 16v, ma 50mm średnicy wewn, ok 52-53zewn. Końcowy z 1.6 110km i ma taką samą średnicę |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:43
|
|
|
koncowy się nieco zwęża. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Paź 2012, 23:48
|
|
|
luk-90 napisał/a: | hmm ja mam środkowy z 1.8 16v, ma 50mm średnicy wewn, ok 52-53zewn. |
Dokładnie tyle (ok. 52mm na zewnatrz) miał cały wydeszek do 1.8 który u siebie założyłem, a końcowy mam z 1.6 i pasował do srodkowego bezproblemowo |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 08:12
|
|
|
luk-90 napisał/a: | 14 jest najkorzystniejsza. czemu myślałeś, że wydech w 1.6 ma 55mm. Chyba tylko w serii miał rs2000 55mm. Ile wychodzi zawieszenie i na co się zdecydowałeś, szykujesz się na superoesy na TP? |
Tylko, że 13" felgi mam 2 zestawy a 14" nie, dlatego sam nie wiem czy się w to pchać... na 13" latają cc/sc i tym podobne. Masz może doświadczenie z Markgumem N Rally?
Co do zawiasu - kapitalny remoncik elementów gumowych, amory Delphi De Carbon i jakieś springi 40mm. Na Poznań chciałbym uderzyć, częściej jednak będę w Pile, Wałczu lub Debrznie - jakby nie patrzeć pod nosem
Mam jeszcze pytanko odnośnie wahacza - to prawda, że XR1800 ma negatyw w serii dzięki dłuższemu sworzniowi oraz czy w XR2i CVH były wahacze na sworzeń na 2 śruby? |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 12:39
|
|
|
markgum hmm, sam nie mam doświadczeń, ale jedni chwalą inni nie, widziałem jak na TP kilka sztuk się normalnie rozwarstwiło i pękło. Zdecyduj sam, dla Mnie 13 to bee. Dotychczas najlepiej latało Mi się na 15, ale r888 mam w 14 i tak pozostanie
Co do sworzni to nie ma reguły, były na 3 śruby i na dwie, do tego średnica trzonka miała 16,5 oraz 17 mm, więc dobieraj taki jak masz. Możesz poszukać, sam posiadam sworznie z rs turbo, ale nie czuję jakoś różnicy w prowadzeniu, wydaje mi się, że trzeba by jeszcze dorwać wahacze z rs turbo dla pełnego fabrycznego negatywu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 15:17
|
|
|
co do wachaczow nie wszytskie sa takie same, nie wiem czy to roznica byla miedzy 1.6 a 1.1 czy byc moze to drugie bylo zamiennikiem bo nie miało znaczka forda. Ale ori wachacz jaki miałem, byl 3 warstwowy, a ten drugi byl zlozony tylko z 2 blach i sporo lzejszy a co za tym idzie pewnie mniej wytrzymały... Wiec lepiej patrzec na wykonanie i jakosc! a tymbardziej jak to ma byc do malej rajdowki |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 26 Paź 2012, 15:43
|
|
|
Bobson, kola 14 pakuj, co do opon to polecam cos lepszego od markgumow a nieduza roznica w cenie - Slicki maxsport w rozmiarze 185/55R14. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 18:50
|
|
|
Temat opon muszę jeszcze przemyśleć...
Narazie czekam, aż znajomy załatwi wahacze na sworzeń na 3 śruby. Sworznie od XR/Turbo mam już namierzone (10zł droższe od zwykłych). Powoli trzeba działać.
Jak dobrze pójdzie w weekend będę grzebał przy podłodze.
A na koniec - nowy filterek
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 19:16
|
|
|
xr nie łamie się z Turbo(/backslash) Albo turbo albo XR. I tu właśnie polega problem na dostępności części do RST, bo większość zamienników będzie pasowała do XR/RST ,ale to już nie TO. RST z tego co pamiętam ma "dłuższe" sworznie wahaczy i stąd negatyw. Ktoś gdzieś kiedyś podawał nr zamiennika do RST |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
mmbu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 327 Skąd: WF
|
Wysłany: 31 Paź 2012, 20:10
|
|
|
To jak wiesz, to co się głupio pytasz?Końcówki ,to jest ten sam temat J.W. |
_________________ jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze
Umiesz liczyć? Licz na siebie...
Moje Allegro |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 4 Lis 2012, 18:34
|
|
|
Kilka fotek z prac, poza dziurą koło VINu i dziwną skazą na kielichu tylnym prawa stroną jest perfekto Lewa powinna być lepsza Na foto nie widać już nic rudego, wsio oczyszczone i potraktowane na start fosolem.
|
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 4 Lis 2012, 21:07
|
|
|
Nie chce cie martwić ale masz kielich do roboty. Zajrzyj sobie do mojego tematu Tam masz zgrzane dwie blachy i wzmocnienie na którym opiera się amor (gruba blacha). Jak na wierzchu jest taka "skaza" to uwierz mi że pod tym jest samo truchło. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lis 2012, 22:12
|
|
|
ręcznie to se taką szczotką można podrapać plecy, a nie walczyć z rudzielcem, wiertara i jazda, wtedy ma to sens |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|