Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:50
[MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi
Autor Wiadomość
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 29 Wrz 2012, 19:01   [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi

Witam,
wie ktoś jak się wymienia filtr paliwa w tym modelu z 2009r - może ma ktoś instrukcję :)
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
looki8329 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 56
Skąd: Wlkp
Wysłany: 29 Wrz 2012, 19:19   

Dlaczego chcesz wymienić? Ponoć filtra w ogóle się nie wymienia.
_________________
Lepiej stracić sekundę z życia , niż życie w ciągu sekundy...
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29 Wrz 2012, 21:12   

Pisząc ,ze się nie wymienia to jesteś świadomy co piszesz :fox:
Looki,jesli nie wiesz jak wymienić to podjedz do ASO .Ja za wymiane (bez faktury) zapłaciłem 30 zl...
pzdr
p.s.Ze względu na podłą jakość paliwa moj mechanik zaleca wymianę po połowie normalnego okresu wymiany.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 30 Wrz 2012, 07:35   

Większość napraw robię sam więc i filtr chciałbym sam wymienić - aż tak skomplikowane to chyba nie jest ;)
Więc chyba będę pierwszy który to zrobi - sądząc po odzewie :)
Raz byłem w ASO i wystarczy....
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Wrz 2012, 09:19   

ASO to zło. Filtr paliwa obowiązkowo się zmienia. I tu już uważam wedle uznania i kto co leje w bak. Osobiście zmieniam filtr paliwa 2 razy w roku. Przynajmniej będzie czysty na zimę i mi paliwo gdzieś nie stanie przy mrozach. Wiecie... Niby 30zł wymiana filtra paliwa.... Może i tanio. Tylko jak się na tym zastanowić to jest 15 minut roboty dla osoby która już to robiła. 30zł za 15 minut to jest 120zł za godzinę. Już gorzej brzmi co? Czyli coś koło tego ile sobie w serwisach liczą za roboczogodzinę.
Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.

Wyciągnął szybkozłączki żeby się nie oblać, odpiąć podgrzewacz filtra jak jest, wyjął filtr i potem nowy i tak samo i gotowe. Potem tylko przed odpaleniem ręczną pompką napompować aż sie twarda zrobi, odpalić na 2 minuty żeby powietrze uciekło i można ganiać.

Tak już jeśli o filtrach mowa to polecam filtry paliwa oryginalne. Na allegro poszukaj hurtowni części do fordów z białegostoku. Mają tam oryginalne filtry w cenie praktycznie hurtowej. Chyba że sam możesz gdzieś dostać za normalną cenę, a nie jak serwisy sobie liczą po 200-250zł za jakiś zamiennik typu filtron
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30 Wrz 2012, 11:04   

http://www.fordclubpolska...wa_1_4_tdci.pdf

Ale zmiana filtra 2 razy w roku to grube przegięcie, książka serwisowa zaleca co 30 tyś km.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 30 Wrz 2012, 16:22   

misiak napisał/a:

Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.







głównie chodzi mi o to czy da radę go ruszyć bez ściągania podszybia /jakoś tak ciasno mi się wydaje/ i nigdzie nie widzę żadnej pompki ręcznej ...., w mondeo wystarczy jak zaleję nowy filtr ON i po odpaleniu potrzymam go na wysokich obrotach przez chwilkę i wszystko gra

z bezpiecznikiem też się raczej nie będę bawił.
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Wrz 2012, 20:51   

misiak napisał/a:
ASO to zło. Filtr paliwa obowiązkowo się zmienia. I tu już uważam wedle uznania i kto co leje w bak. Osobiście zmieniam filtr paliwa 2 razy w roku. Przynajmniej będzie czysty na zimę i mi paliwo gdzieś nie stanie przy mrozach. Wiecie... Niby 30zł wymiana filtra paliwa.... Może i tanio. Tylko jak się na tym zastanowić to jest 15 minut roboty dla osoby która już to robiła. 30zł za 15 minut to jest 120zł za godzinę. Już gorzej brzmi co? Czyli coś koło tego ile sobie w serwisach liczą za roboczogodzinę.
Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.

Wyciągnął szybkozłączki żeby się nie oblać, odpiąć podgrzewacz filtra jak jest, wyjął filtr i potem nowy i tak samo i gotowe. Potem tylko przed odpaleniem ręczną pompką napompować aż sie twarda zrobi, odpalić na 2 minuty żeby powietrze uciekło i można ganiać.

Tak już jeśli o filtrach mowa to polecam filtry paliwa oryginalne. Na allegro poszukaj hurtowni części do fordów z białegostoku. Mają tam oryginalne filtry w cenie praktycznie hurtowej. Chyba że sam możesz gdzieś dostać za normalną cenę, a nie jak serwisy sobie liczą po 200-250zł za jakiś zamiennik typu filtron


Nie kazde ASO to zło,nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.Wyliczenia są bładne bo ASO za godzine liczy sobie cos kolo 200 za godzinę :devil: Ja dałem 30 a nie 120 a nie mam ochoty babrać sie po 20 latach dłubania w autach...daje innym zarobić.Polecam pierwszy raz zaplacić ,popatrzeć jak robią a przy następnej okazji zrobic to samemu.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 1 Paź 2012, 12:04   

A to całkiem ładnie jest. Trochę bardziej wepchnięte do środka, ale obejdzie się bez zdejmowania podszybia.
Od góry powinny być 2 śrubki trzymające tą niby osłonkę metalową. U mnie chyba kluczem 7mm się odkręcało. Z boku (widać na zdjęciu 2) jest śrubka trzymająca filtr. Torxem się odkręca w mk6.
Na początku to zdejmij dolot (obudowa filtra) to będzie lepsze dojście. Szybkozłączki z filtra czasem ciężko schodzą. Są 3 szybkozłączki pewno. 2 widać na zdjęciu a trzecia pewno gdzieś pod obudową filtra powietrza będzie.

Potem już tylko przekręcasz do boku filtr cały, żeby zdjąć go z zaczepu. Jedyny problem może sprawić ogrzewacz filtra. Jak jest podłączony to wtedy drugą łapkę trzeba wsadzić i zdjąć wtyczkę. Przy odrobinie wprawy nie ma już tym problemów.
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 3 Lis 2012, 16:51   

no i problemik po wymianie - a mianowicie filtr został wymieniony były tylko 2 szybkozłączki /nie liczę tej od powrotu paliwa widocznej u góry), filtr został zalany ON podpięte wężyki i odpalił tyle że pochodził parę sekund i ojciec go zgasił :twisted: a gdy próbował raz jeszcze odpalić już nie zagadał - wyświetla teraz komunikat - awaria silnika skontaktuj się z serwisem :(
pewnie się zapowietrzył układ ale jak to teraz odpowietrzyć ??? skąd można kupić tą pompkę ręczną ??
i jak można wykasować ten błąd - odpięcie aku na parę godzin wystarczy ??? niestety mój ELM 327 z mondeo nie widzi żadnych błędów....
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
Ostatnio zmieniony przez Ghost28 3 Lis 2012, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 3 Lis 2012, 18:10   

Ręcznej pompki nie ma? Pompkę dostaniesz w każdym sklepie z częściami do francuskich samochodów.
Pierwszo słyszę, żeby specjalnie filtr zalewać ropą przy montażu. Do tego służy ręczna pompka. "bultubultu" tak ze 30-40 razy i już tam powinno trochę ciśnienia nawet nabite być chyba że nieszczelności jakieś są
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 3 Lis 2012, 18:16   

misiak napisał/a:
Ręcznej pompki nie ma? Pompkę dostaniesz w każdym sklepie z częściami do francuskich samochodów.
Pierwszo słyszę, żeby specjalnie filtr zalewać ropą przy montażu. Do tego służy ręczna pompka. "bultubultu" tak ze 30-40 razy i już tam powinno trochę ciśnienia nawet nabite być chyba że nieszczelności jakieś są


no niestety pompki takowej nie znalazłem w komorze silnika - chyba ford oszczędza ;)
udało się odpowietrzyć układ i uruchomić silnik domowymi metodami ;) jako że ten model nie został wyposażony w ręczną pompkę podłączyłem wężyk bezpośrednio do filtra paliwa i strzykawką "wtłoczyłem paliwo do czasu aż wężykiem przelewowym nie zaczęło wyciekać paliwo. później podłączyłem z powrotem przewody i silnik uruchomił się za 3cim podejściem :)
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
bossmen 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Daniel
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 30
Skąd: DB
Wysłany: 19 Sty 2013, 10:03   

Żeby nie zakładać nowego tematu,zapytam tutaj,czy w każdym MK7 1.4 TDCI jest podgrzewacz w filtrze,czy są modele bez?
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Sty 2013, 21:57   

Obstawiam, że nie każda wersja ma. Prosto sprawdzić.

Obejrzałem zdjęcia na necie- o zgrozo faktycznie pompki ręcznej nie ma:D Co nie znaczy że nie można dołożyć:D
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 4 Lut 2013, 19:45   

misiak napisał/a:
Obejrzałem zdjęcia na necie- o zgrozo faktycznie pompki ręcznej nie ma:D Co nie znaczy że nie można dołożyć:D


a jak się i gdzie się wpiąć z tą pompką ?? ma może ktoś zdjęcie jak to wygląda oryginalnie :) i jaką kupić najlepiej żeby za dużo się nie namęczyć z podłączeniem tego
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
Ghost28 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 31
Skąd: GTC
Wysłany: 12 Kwi 2016, 17:13   [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi

Hej ma moze ktos schemat podlaczenia takiej pompki lub moze zrobic zdjecie gdzie i jak ja podlaczyc
z gory dziekuje za pomoc :-)
_________________
Ford Fiesta 1,4TDCI 2009r
Ford Mondeo 2.0TDCI 130KM 2002r.
---------------------------------------------
www.morsy.pl
 
 
olo_r 

Wersja: FX Silver
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 40
Wysłany: 1 Paź 2016, 14:21   [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi

madek napisał/a:
http://www.fordclubpolska... ... 4_tdci.pdf



Ale zmiana filtra 2 razy w roku to grube przegięcie, książka serwisowa zaleca co 30 tyś km.


Coś często - w c2 1.4 hdi podawali 60 tysięcy. Ale skoro tak to tak. To jedna z niewielu rzeczy, które możesz zrobić dla wtryskiwaczy takze proponuję wymienić częściej niż podaje instrukcja. Instrukcja nie przewiduje kiepskiego paliwa zimowego i knota z parafiny :)

Faktycznie pompki nie ma, kurcze dopiero się kapnąłem.
 
 
galusz 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 16 Gru 2016, 13:39   

Po pierwsze, nie wiem skąd bierze się opinia, że częsta wymiana filtra daje lepsze efekty... Filtr wymienia się aby nie uległ "zapchaniu" lub przerwaniu. Paradoksalnie każdy nowy filtr będzie przepuszczał dużo więcej zanieczyszczeń niż stary, na którym jest już osadzonych dużo drobin...

Nie potrzeba żadnej pompki, jednak przed założeniem filtra należy go napełnić paliwem. Ja u siebie napełniałem strzykawką 100ml (wchodzi blisko 0.5l) i nie było żadnych problemów z odpaleniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.