Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:54
[MK6] Koło dwumasowe po faceliftingu i żywotność wtryskiwacz
Autor Wiadomość
bartosi 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Krakow
Wysłany: 22 Wrz 2012, 22:56   [MK6] Koło dwumasowe po faceliftingu i żywotność wtryskiwacz

Witam

Chce kupić Fieste 2006-2008 TDCi (ewentualnie 2005-2007 1.3 i założyć LPG) jako samochód ekonomiczny i biorę pod uwagę ewentualne koszty eksploatacji.

Na necie znalazłem sprzeczne informacje dotyczące koła dwu masowego po face-liftingu. W jednym miejscu jest napisane, że po face-liftingu zaczęli montować zwykłe koła zamachowe a w drugim na odwrót. Wiec jak to jest.

I drugie pytanie - jaka jest mniej więcej żywotność wtryskiwaczy w tych autkach. Znalazłem dużo wątków na temat ich wymiany ale nikt nigdy nie pisze przy jakim przebiegu miał taki problem więc ciężko wywnioskować jaka ich trwałość.

Pozdrawiam
Bartek
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Wrz 2012, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrz 2012, 23:22   

Jeśli chodzi o wtryskiwacze, to wszystko zależy od paliwa jakie lejesz, jeśli jest dobre to ja mam w firmie 2,2tdci z przebiegiem 450 000 km silnik miał wymienione jak to w tych motorach 2 razy napinacze osprzętu i zgodnie z przebiegiem rozrząd i pompę wody i tyle, a zapomniałbym o rurze od icka która przerdzewiała (zasysało lewe powietrze, a turbina jest cala, z drobnymi luzami ale nadal fabryka notw ), inni wymieniają wtryski czasem po 250 000, ale jak mowie to tylko skutek tankowania dziadowskiego paliwa :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Wrz 2012, 10:14   

koła zamachowe dwumasowe w wersjach polifowych już nie występują. Przed liftem były sotsowane. Mi się poszczęściło i mam zwykłe koło zamachowe w wersji przedliftowej.
Co do wtryskiwaczy- kolega już chyba wyjaśnił. Od siebie dodałbym, że 1.6 TDCi jest zdecydowanie lepszą jednostką. Mam u siebie 1.4 i mam porównanie z 1.6. Spalanie jest praktycznie takie samo, a elastyczność zdecydowanie lepsza. Do tego 1.6 lepiej w mrozy odpala.
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Wrz 2012, 10:25   

Nie wiem ile wytrzymuja wtryskiwacze, ale wszystko pewnie jest wypadkowa jakosci paliwa, sumiennosci w wymienianiu filtrow oraz szczescia. Wymiana wtryskiwaczy, turbo czy dwumasy to mina na ktora mozna wpasc i mysle, ze nizsze spalanie w przypadku takiej awarii moze sie nie oplacic.
Silniki benzynowe po prostu takich problemow nie maja dlatego zdecydowanie bym poszedl w ta strone.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 23 Wrz 2012, 20:49   

i ewentualnie kupił już zagazowane auto.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Wrz 2012, 21:54   

a benzyniaki to takie święte i nigdy prze nigdy się nie psują?? Biorąc pod uwagę, że może ktoś jeździ dużo po mieście to z gaziakiem to pochlastać się idzie.. szczególnie zimą. Wypali benzyny na rozgrzanie i plus gaz do tego podczas jazdy. A dieselka se odpalasz, dajesz parę minut i w duszy masz bo pali ile powinien i nie przejmujesz się że zaczyna wyżerać paliwo 2 razy droższe niż lpg. Ja wolę osobiście diesla- głównie taczam się po mieście i raczej niezbyt długie trasy... Leje zawsze to samo paliwo i nie mam problemów. A spala bardzo przyzwoicie- 5,5l/100km po mieście. Więc dla mnie lepsze 5,5l ON niż 1l PB 95 i 8l lpg.. (mowa o jakimś normalnym silniku typu 1.6 a nie 1.0...)
 
 
AccessX 

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Wrz 2012, 23:18   

oj misiak misiak .... to ty po mieście rowerem jeździj :)
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Wrz 2012, 23:39   

misiak napisał/a:
a benzyniaki to takie święte i nigdy prze nigdy się nie psują?? Biorąc pod uwagę, że może ktoś jeździ dużo po mieście to z gaziakiem to pochlastać się idzie.. szczególnie zimą. Wypali benzyny na rozgrzanie i plus gaz do tego podczas jazdy. A dieselka se odpalasz, dajesz parę minut i w duszy masz bo pali ile powinien i nie przejmujesz się że zaczyna wyżerać paliwo 2 razy droższe niż lpg. Ja wolę osobiście diesla- głównie taczam się po mieście i raczej niezbyt długie trasy... Leje zawsze to samo paliwo i nie mam problemów. A spala bardzo przyzwoicie- 5,5l/100km po mieście. Więc dla mnie lepsze 5,5l ON niż 1l PB 95 i 8l lpg.. (mowa o jakimś normalnym silniku typu 1.6 a nie 1.0...)


Wiesz, ja to mowie z perspektywy kogos kto kupil diesla i okazalo sie ze turbinka puszcza olej, wtryski juz troche leja a odma wali olejem do turbo. Szczerze to wolalbym zeby mi palil 11l benzyny niz sie piepr*c z tym dieslem :P . Chodzi o to, ze w dieslach common rails koszty wtryskow sa kosmiczne, turbina tez jest dosc droga a w przypadku benzynowaych po prostu nie ma tego problemu, w ogole! Moze wtryski czesto sie nie psuja ale koszt jednego nowego wtrysku to 1500 zl(pomijam allegro).
Ekonomia wszystkich nowych diesli wyglada dobrze tylko jezeli sie wezmie pod uwage srednie spalanie, niestety kazda typowa dla diesla naprawa to jest koszmar.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Wrz 2012, 09:24   

Ja jakoś wolę diesla. Wymieniać to sobie sam wymieniam co trzeba. Części i tak mam po cenie hurtowej więc nie mam teraz co narzekać. Mnie tam kieszeń (jeszcze) nie boli jeśli chodzi o koszty eksploatacji auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.