Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] 1.3 + LPG Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze
Autor Wiadomość
Kris_dragon 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Wrz 2012, 10:57   [MK6] 1.3 + LPG Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze

Witam,
Mam problem z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze(silnik szarpie na niskich obrotach) od jakiegoś miesiąca walczę z tematem, ale puki co bezskutecznie.
Rzeczy zrobione:
- diagnostyka komputera (sam na prakingu ELM 237 + wczoraj serwis Forda) -wypadanie zaplonu na 3 cylindrze.
- wymienione swiece (Motocrafty - 3 tygodnie temu, sam)
- wymieniona cewka (BERU - 2 tygodnie temu, sam)
- wymienione przewody WN (NGK - wczoraj w serwisie)
Mam zamiar wymienić jeszcze raz świece, może uszkodziły się od starychjkabli (były motocrafty ale już całe białe fajki miały). Także układ zapłonowy wymieniony w całości w ciągu ostatniego miesiąca.
Po wczorajszej wymianie przewodów autko chodziło jak złoto, ale rano problem wrócił i dalej szarpie silnikiem.
Jak silnik się rozgrzeje i przegazuję go na chwilę do 4-5 tys obrotów, szarpanie znika. Wymienię też filtr powietrza na nowy.

Dodatkowo okazało się, że wypiął się węzyk doprowadzający lubryfikację od instalacji gazowej do smarowania zaworów i nie mogę zlokalizować, gdzie się wypiął, czy może ktoś podpowiedzieć który wąż jest od podciśnienia do silnika ??(nie mogę namierzyć w TISie), bo z tego co wiem, gdzieś na tym wężyku powinien być trójnik do którego wpina się lubryfikację, a teraz łapie lewe powietrze i szarpie silnikiem.

Chciałem umówić się na pomiar kompresji, ale mechanicy stwierdzili, że szkoda kosztów bo w tych silnikach z lubryfikacja nie powinno być problemów z wypalaniem zaworów.

Czy możecie poradzić co jeszcze można zrobić?? i zlokalizować ten wężyk żeby wyeliminować lewe powietrze.
FIESTA MK6 2003 1.3.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2012, 11:20   

witaj kolego, napisz cos wiecej o swiecach i kablach. ja pomoge.. nie wymienia sie cewki kiedy auto nie chodzi ok na gazie przez zbyt duza przerwe na swiecach i stosowanie zlych swiec do gazu. dzieki temu mozna uszkodzic sobie modul o ile to nie stalo sie wczesniej przez zbyt duza przerwe na swiecy kiedy obciazyles cewke. mogles uszkodzic modul i iskry na tym garze poprostu nie ma lub jest marna. potrzebujesz swiec do gazu dobrze spasowanych potem podmienic cewke naa stara i jesli bedzie zle sprobowac na tej nowej, jesli dalej zaplon wypada to zmarnowany modul od gazu przez zle swiece fabryczne. wraz z wiekszymi obrotami napiecie w gazie spada dla iskry. najwieksze jest kolo 2 tys obr. ja tu widze problem ukladu zaplonowego
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Kris_dragon 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Wrz 2012, 13:17   

Co do świec to montowałem orginały motocrafta "Świeca zapłonowa Ford AYFS22CB 1493001",
a kable NGK dedykowane do fiesty z tym silnikiem (takie z aluminiowymi tulejkami i sprężynkami od strony świec).
Będę wdzięczny za pomoc w doborze świec, bo z tego co słyszałem to fordy tylko na motocraftach współpracują.
Generalnie ten sam problem jest na gazie i na benzynie, poza tym wypiętym kablem autko chodzi na gazie bez żadnych problemów.
Czy możesz mi również podpowiedzieć jak namierzyć ten przewód od podciśnienia w tym silniku?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2012, 14:17   

postaram sie pomoc przez pw, odnosnie dopasowania tych swiec do gazu. nie tylko motorcrafty lubia fordy po prostu tam sa platyny i maja ciensze igly dlatego w miare na tym jezdzi ok na benzynie przynajmniej. jak zamontujesz ciensze igielki to jeszcze lepiej bedzie jezdzilo. firma moze byc kambodzańska oby tylko swieca sie trzymala kupy :) nie no zartuje denso bosch lub ngk ewentualnie beru motorcraftow nie robia cienszych.

juz widze ze to co masz nie beda dobre do gazu faktycznie mozesz miec z tym problemy. to co masz to zwykle swiece potrzebujesz platyn. nie bedzie to chodzilo na gazie na przerwie 1,3mm to co masz napisz do mnie na gg 540570 najlepiej lub pw cos poradzimy i ustawie odrazu
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
czenka 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartosz
Wiek: 51
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Wrz 2012, 14:38   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
po prostu tam sa platyny i maja ciensze igly
Co to są "igły", gdy mówimy o świecach iskrowych? <wow>
_________________
myśleć...jak to łatwo powiedzieć?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 6 Wrz 2012, 14:46   

chodzilo mi o elektrody jednak tam nie ma igiel i platyn tylko zwykle swiece z przerwa 1,3mm z grubym elektrodami jest to zabojstwo dla modulu cewki kabli i silnika pracujacego na gazie. zacznij od swiec. nie wymieniaj wszystkiego na raz i nie jezdzij tak bo rozwalisz modul lub cewke
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Kris_dragon 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Wrz 2012, 18:58   

Świece wymienione, objawy zostały bez zmian (próbowane na dwóch różnych cewkach zapłonowych - orginał Motocrafta i Beru) :(

Na pewno muszę wyeliminować ten przerwany wężyk od lubryfikacji przed dalszymi diagnozami.
Instalacja zakładana w belgii (stamtąd sprowadzone było autko) i nie bardzo ktoś chce sie podejmować grzebania (StarGas - z tego co wiem są 2 miejsca w Polsce gdzie to serwisują - Kraków i Piaseczno).
Wężyk powinien być wpięty w podciśnienie, aby płyn mógł dalej iść na zawory, żeby chronić gniazda zaworowe przed wypalaniem. Podpowi ktoś gdzie mogę szukać??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.