Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:32
[MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR
Autor Wiadomość
paradox8 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 23 Sie 2012, 12:25   [MK6] 1.4 TDCi - umiejscowienie zaworu EGR

Witam wszystkich

Mam mały problem ze zlokalizowanie zaworu EGR w mojej fiescie czy może ktoś mi podpowiedzieć gdzie jest ewentualnie zdjęcie ? mk6 1.4 tdci pozdrawiam i dzieki
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Sie 2012, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hawaj 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 158
Skąd: Małopolska
Wysłany: 23 Sie 2012, 22:32   

Wklejam zdjęcie silnika widocznego z tyłu , lokalizacja będzie zaznaczona strzałką , myślę że powinno Ci to coś pomuc :)

 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 23 Sie 2012, 23:26   

Proste czyszczenie + 3 sruby T25 torx po rozebraniu paru rzeczy w kolo ... jesli nie posiadasz wsadu T25 + grzechotki 72 zeby to nie podchodz do tematu bo rozwalisz wszystko w kolo a nie oczyscisz go...
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Sie 2012, 17:56   

tak propo tematu kolegi. Czy nie były też montowane zawory EGR starego typu- czyt. działające na podciśnienie?
Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR...
Patrzę też iż na zdjęciu widać że silnik z autka rocznik 2007 czyli poliftowa, czyli mogą się trochę różnić częściami tak jak na przykład w przypadku koła zamachowego (przed liftowa wersja ma dwumasowe i zwykłe zależnie od kodu silnika, a poliftowe mają już tylko zwykłe koła zamachowe).
 
 
hawaj 


Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 158
Skąd: Małopolska
Wysłany: 25 Sie 2012, 00:19   

misiak napisał/a:
Tak patrzę na to zdjęcie i takie zdziwienie trochę mnie wzięło. U mnie siedzi zwykły podciśnieniowy EGR...


Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r) :)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 25 Sie 2012, 13:46   

patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 25 Sie 2012, 19:23   

hawaj napisał/a:


Dokładnie elektroniczny EGR występowal w wersji poliftingowej( od 2005r) :)

Występował już w przedliftowej w 2005r :yes:
misiak napisał/a:
patrząc więc na rocznik kolegi z problemem stwierdzam, że łatwiej będzie odłączyć podciśnienie i mieć święty spokój niż czyścić egr

odłączenie podciśnienia nic nie da jeżeli np. zaklejony syfem zawór się podwiesi i będzie ciągle otwarty
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Sie 2012, 11:55   

no jeśli się zakleił i jest otwarty to na bank nic nie da. U mnie działał, teraz odłączony i autko już nie kopci tak jak bywało. Najprościej byłoby pod kompa podłączyć i przejechać się. Większość oprogramowań ma odczyt z egr-u. Poszukam potem ile u mnie było na jałowych obrotach, bo gdzieś mam zrzuty ekranu z diagnostyki.
Jakoś nie lubię tej całej ekologii w samochodach...
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 27 Sie 2012, 19:53   

A jak tak zapytam Panów
czy w swojej fieście lepiej odłączyć ten EGR czy niech zostanie
co za co przeciw
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Sie 2012, 23:22   

mkapi, jesli posiadasz mechaniczny EGR to proponuje wyciagnac, oczyscic do stanu fabrycznego, po czym odlaczyc go, a sam przewod podcisnieniowy zaslepic. :yes:
_________________

 
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Sie 2012, 11:24   

ok Fordon, Dziękuje
Ale co mi to da ?
mniejsze spalanie ?
lepsze osiągi ?
Poprawi to prace silnika i odpalanie w zimie ?

Można jakieś obrazki którą rurkę zaślepić ?
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Sie 2012, 20:05   

Hm... dużo oczekujesz od egr-u :P
Będzie zdrowiej dla silnika- mieszanka powietrzna będzie bez domieszki spalin. Co powoduje poprawę spalania mieszanki (również będzie miała niższą temperaturę bo jednak spaliny swoje ciepełko mają). W sumie to poprawić się może elastyczność ale nieznacznie. Z odpalaniem podejrzewam będzie tak samo jak było.

Ja jestem przeciw EGR-owi. Jednak co czyste powietrze to czyste. Teoria ładnie brzmi że spala część szkodliwych związków, które nie dopalają się w jednym cyklu przez zbyt niską temperaturę podczas cyklu i bla bla bla.
Czysta mieszanka to czysta. Może jak mi się uda jakiej gotówki uzbierać to wzbogacę autko o intercooler
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Sie 2012, 14:20   

OK misiak,
Czy Ty w swojej odłączyłeś ?
Czy możesz mi na zdjęciu pokazać co odłączyć i jak ?
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sie 2012, 14:49   

mkapi, na zawór idzie rurka z podciśnieniem, odłączasz od zaworu i rurkę szczelnie zatykasz by nie ciągnęła powietrza.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 29 Sie 2012, 20:18   

dzięki Panowie
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 29 Sie 2012, 20:48   

dziś zdjęcia nie cyknę, ale jutro postaram się zrobić zdjęcie jeśli nie zapomnę i wstawię na forum wieczorkiem.
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Sie 2012, 14:19   

O wielkie dzięki
Akurat będe niedługo wymieniał świece i filtr palwia na zime to i moze ten przewod zaślepie.
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Sie 2012, 19:26   

Przy wymienianiu filtra paliwa dojście jest jako takie. Dolot i tak trzeba rozebrać.
Do świec za to jest przerąbane dojście. Może temu że mnie to strasznie nerwicuje takie komediowanie...



 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Sie 2012, 21:05   

i dzięki wielkie Misiak
wiec wystarczy ten przewód zaślepić i zaślepić dolot w EGR
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 30 Sie 2012, 22:55   

króciec zostawiłem niezaślepiony- podciśnienie zasysa zawór do góry. Nie ma podciśnienia to nie ma otwarcia zaworu. Jak tego gumowego przewodu nie zaślepisz to nic Ci nie wybuchnie. Aczkolwiek spotykałem się z opiniami że należałoby przewód podciśnienia zaślepiać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.