Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
22 Maj 2013, 18:49
[MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
Autor Wiadomość
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16 Kwi 2013, 22:42   

blood_brother napisał/a:
zawór skrzyni korbowej
masz na mysli odpowitrznik? ten zaworek co wychodzi ze skrzyni korbowej i dizie do dolotu wezem? Jesli tak to sobie daruj...no chyba, ze masz zapchany. Przerabialem temat, szukalem, czytalem, kilka kupilem oraz jeden ori nowka:P Jest ich chyba ze 3 rodzaje. U nas jest taki co puszcza w obie strony wiec nie mam pojecia po co on jest. Rownie dobrze mozesz go sobie w atomsfere puscic a zatkac dziurke w dolocie i tyle ci byl potrzebny...
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Kwi 2013, 13:46   

W takim razie odpuszczam ten zawór:)

Dzisiaj wymigałem błędy.

Wyłączony silnik: 552, 565, 157, 158
Włączony silnik: 182, 521.

Podejrzewam, że błędy 157 i 158 wynikają z jazdy z odpiętym przepływomierzem.
Ciekawi mnie natomiast błąd 182. Ostatnio jaki migałem (ok. 8 miesięcy temu) to miałem za bogatą mieszankę, a teraz za uboga. I nie wiem dlaczego. Z tego co wiem, lepiej jeździć za bogato, niż za ubogo więc wypadałoby coś z tym zrobić. Tylko nie mam pojęcia co.

Błędy 552 i 565 kompletnie nic mi nie mówią.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17 Kwi 2013, 14:11   

podmien z ciekawosci listwe wtryskowa na taka ktora gdzies jezdzi i autu nic nie dolega. Ja szukalem przez rok bo co jakis czas mialem dziwne rzeczy. Czkawki, szarpania, pedal w podlodze a auto buczy, kiepskie starty na 1/4 itp. Wyciagnalem wtryski i na oko laly rowno. I to wlasnie bylo tylko na oko. Wsadzilem inne i stwierdzilem wow...to fiesta moze na starcie honde oebac ? :P Oprocz tego ww historie skonczyly sie
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Kwi 2013, 14:31   

Coś mnie tknęło jeszcze, żeby sprawdzić wężyki z kolektora dolotowego.

Oto co znalazłem w wężyku od regulatora ciśnienia paliwa.


Kawałek ściętej śruby. Skąd się tam wziął nie mam pojęcia, ale przewód był kompletnie zatkany. Niestety na razie mogłem tylko odpalić auto. Obroty z podpiętym przepływomierzem nie falują, więc rokowania są niezłe. Prawda się okażę dopiero niestety wieczorem jak wrócę z pracy.

Jak to nie pomoże, to listwa kolejnym elementem układanki :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 17 Kwi 2013, 14:33   

Moglo to byc to. WIesz co ja mialem naprzyklad? Peknieta membrane podcisnieniowa w regulatorze cisneinia paliwa i lalo mi tamtedy paliwo do kolektora zalewajac silnik :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Kwi 2013, 18:25   

Z regulatorem ciśnienia walczyłem z pół roku temu. Podmieniałem ze 3 i żadnej różnicy :)

Testy jeździeckie zakończone i jest zmiana, całkiem spora nawet, ale wątpliwe, że na lepsze. Teraz auto ma problem z jechaniem na stałych obrotach. Jak jadę przykładowo na 3 tyś. obrotów to strasznie bulgocze z wydechu, albo jakby ktoś z jakiegoś karabiny strzelał tylko ciszej :) No i doszła strasznie upierdliwa rzecz, mianowicie po każdym wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 0 i auto gaśnie. Tak jakby w ogóle krokowy nie działał. I chyba się teraz dla odmiany przelewa, bo czasem czuć paliwo w kabinie.

Także nie wiem, czy jest lepiej, czy gorzej. Jutro znowu wymigam błędy i sprawdzę krokowca. Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Zapomniałem jeszcze. Na wszelki wypadek zresetowałem komputer po odkryciu śrubki i na początku obroty były jak skała w okolicach 900 na luzie. Dopiero po przejechaniu ok. 3km zaczęły się wyżej opisane problemy.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Kwi 2013, 19:47   

Może przelewać z powodu uszkodzenia czujnika temperatury cieczy albo uszkodzonej lambdy, może ktoś wcześniej miał te same objawy i zamiast szukać usterki przytkał dolot paliwa ograniczając tym sposobem ciśnienie. Wyjąłeś śrubkę i znowu zalewa.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17 Kwi 2013, 21:34   

Qzyn, mialem to samo zaraz po swapie twojego silnika:P
blood_brother, to napewno moglo dawac po dupie bo nie robilo sie ciosnienie odpowiednie. Ja dalej szukalbym we wtryskach, ale zczytaj teraz kody
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Kwi 2013, 00:08   

Widzę coraz więcej chętnych do pomocy :) Dziękuje :)

Kwestia śrubki. Jak się na spokojnie zastanowiłem, to najzwyczajniejszy błąd w sztuce. Będąc u Fordona rozleciał nam się stary wężyk i szukaliśmy czegoś na szybko. Nikt nie wpadł na to, że może coś być z nim nie tak :) Najważniejsze, że śrubki nie ma i jedna usterka mniej :) Także jednocześnie eliminuje działania poprzedniego właściciela. Chyba, że to sabotaż był :)

Ogólnie objawy wskazują na mocno zalany silnik, albo walnięty krokowy. Jutro będę miał krokowy na podmianę, więc się okaże.

Dla pewności jeszcze pod domem wyciągnąłem regulator paliwa i nie przepuszcza nic.
Czujnik temperatury cieczy. Warto spróbować, ale wydaje mi się, że większy wpływ na mieszankę ma ten czujnik z dolotu.
Sonda była u Fordona włożona nowa (używana, ale niedzwoniąca), bo kupiona 3 miesiące wcześniej nowa nowa sonda wyzionęła ducha.

Z ciekawostek po drugim nagrzaniu silnika, dla odmiany, objawy się nasilają gdy silnik jest ciepły.

Plan na jutro: kody, krokowy, wtryski.

Ogólnie rzecz biorąc problemy z elektryką w tym aucie są odkąd je mam, tylko co raz zmieniają formę, ale oscylują w okół mieszanki paliwa.

Jeszcze pytanie. Czy przy resecie kompa (odłączony aku) kasują się błędy z kilku ostatnich cykli pracy?
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Kwi 2013, 08:35   

Jak objawy nasilają sięna ciepłym to czujnik temp. płynu.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18 Kwi 2013, 10:39   

blood_brother napisał/a:
Jeszcze pytanie. Czy przy resecie kompa (odłączony aku) kasują się błędy z kilku ostatnich cykli pracy?
u nas tak. Musisz pojezdzic aby je wygenerowac na nowo
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Kwi 2013, 12:57   

Błędy na dzisiaj. 552, 565, 173, 521.

Czyli wiem, że nic nie wiem, tylko jest za bogato dla sondy.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Kwi 2013, 17:58   

Sprawdzone wtryski. Na moje niefachowe oko dają ładną mgiełkę. Wymieniony czujnik temperatury dla ECU, czujnik temperatury powietrza zasysanego, oraz sonda, bo ze starej można zrobić grzechotkę dla niemowląt.

Po kilku cyklach wymigane błędy. Wyłączony silnik. Na pewno 552, 565, potem ECU mnie zaskoczył i albo wymigał 518, 621, 112, albo 186, 125, 211, z czego bardziej prawdopodobna jest ta druga opcja. Włączony silnik. Błąd 521. Te 3 nowe błędy wskazują, że faktycznie coś się dzieje, tylko nie wiem jak je interpretować.

Utwierdziłem się też, bo wcześniej myślałem, że mi się wydawało, że w baku robi się całkiem sporo nadciśnienie. Albo może podciśnienie. W każdym razie przed zatankowanie przy otwarciu baku syczało, a po zatankowaniu prawie do pełna, aż zabulgotało po wyjęciu korka.

No i po wymianie wyżej wymienionych czujników, właściwie zero poprawy.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Kwi 2013, 08:51   

Odepnij układ odpowietrzania baku przy sztywnych przewodach w komorze silnika i będziesz wiedział.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Kwi 2013, 09:02   

O wtryskach to ci pisalem, ze ja swoje tez ocenilem ok. A kiedys majac to rozebrane wsadzilem z glupa inna listwe i byla mega poprawa. Ale jesli to nie to, regulator tez ok, czujniki ok, przeplywka i sonda tez, to zostaje ci wiazka, edis (malo prawdopodobne) i komputer. No chyba ze rozrzad rozjechany ale nie robilby takich jaj chyba
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Kwi 2013, 18:31   

BuMeL napisał/a:
Odepnij układ odpowietrzania baku przy sztywnych przewodach w komorze silnika i będziesz wiedział.


Jeżeli chodzi Ci o pochłaniacz par paliwa, to u mnie nie ma tego ustrojstwa, a inne odpowietrzenie w komorze nie przychodzi mi do głowy :)
Kiedyś miałem rozjechany rozrząd to nie miała mocy i tyle.
Postanowiłem oddać Fiestę w poniedziałek do magika od elektryki, bo średnio mam już siłę i czas na razie.
Ze smutnych informacji jeszcze, kolektor będzie dopiero po długim weekendzie.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Kwi 2013, 18:49   

Pochłaniacz par paliwa to tylko ostatni element układu. Wcześniej masz jeszcze kilka metrów zbędnych przewodów.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Kwi 2013, 19:36   

Dzisiaj chyba do Fiesty dotarło, że idzie do elektryka, bo zaczęła prawie normalnie jeździć. Prawie, gdyż na odcinku 30km, spaliła ok. 4-5 litrów paliwa. Z tym ,że dzisiaj jest jakieś 10 stopni chłodniej, niż jak ją ostatnio testowałem.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Kwi 2013, 19:45   

Zobacz jeszcze stan kala od czujnika ECT.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 25 Kwi 2013, 16:57   

Fiesta odebrana od elektryka. Poprawili wtyczki od TPS'a i przepływomierza. Poprawili przepustnicę, bo się zacinała. Idealnie nie jest, ale na razie jest lepiej.
Przy okazji odtworzyli wiązkę do wstecznego. Zrobili postojowe i przywrócili do oryginału wiązkę świateł, bo wszystko było zapięte do jednego bezpiecznika. I tyle chyba. Po weekendzie jeszcze olej muszę wymienić i można jechać na zlot :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.