Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
22 Maj 2013, 18:49
[MK3] Moje (nie)szczęście RS1800
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 8 Lut 2013, 01:24   

Żeby nie było, że nic się nie dzieję, Fiesta wczoraj dostała rozrusznik po pełnej regeneracji. Elektryk ciągle mówił, że złożony na oryginalnym bendiksie, ale ile w tym prawdy nie wiem. Dostała też nową linkę prędkościomierza, niestety to nie to, przez co nie działa licznik. Jakiś czas po wymianie hamulców, prawy zacisk czasem daje ciała i coś skrzypi przy małych prędkościach. Dzisiaj Fiesta miała też wyważone na nowo kółka, bo coś telepało powyżej 100km/h, okazało się niestety, że prawy przód dostał po dupie (kocham polskie drogi) i felga ma lekkie bicie, stety, bądź niestety w pionie, a nie na boki. Na szczęście chodzi o białe borbety. Zdjęcia nie ma, bo pogoda taka, że nawet szkoda myśleć o umyciu do zdjęcia. Na początku stycznia, pan blacharz zajął się wlewem paliwa, zabezpieczył przedni pas i częściowo podłużnice (strasznie ciężko jest odkręcić dwie śrubki, żeby zdjąć dolot...), ale powiedział, że jeszcze da radę na razie. Lada dzień zostaną wymienione jeszcze tuleje tylnej belki. Myślałem też nad Powerflexami na przód, ale chyba jeszcze nie dojrzałem do tej decyzji:) Problemy z elektryką jak były, tak są, ale druga wiązka już przedzwoniona i czeka na trochę słońca. I chyba tyle, autko dzielnie pokonuje codziennie kolejne kilometry z niezmiennym apetytem w okolicach 10 litrów paliwka. Trochę mnie to zastanawia, bo jakbym nie jeździł to zawsze pochłania tyle samo. Jazdy po torze oczywiście nie liczę:)
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2013, 15:09   

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie tulei tylnej belki, tarcz, bo się okazało, że pokrzywiłem niedawno zakupione Brembo, i czujnika prędkości, bo ułamał się w nim jakieś sterczydło i z tego powodu nie dział prędkościomierz. Dla odmiany po 26 przejechanych kilometrach spadła linka z prędkościomierza i w tej kwestii jestem właściwie w punkcie wyjścia :głowąwmur:

Natomiast to co powinno Was bardziej interesować, to po odbiorze auta, udałem się niezwłocznie do firmy Przemo-Car w Wiązownie, by dowiedzieć się co nieco o kolektorze wydechowym do Fiesty. No i się dowiedziałem. Kolektor 4-1 z fi 60mm na wyjściu (gość, całkiem sympatyczny, trzymając szczeniaka na rękach, powiedział, że jak tylko na tor to powinien się zmieścić) wyniesie mnie ok. 1200zł. W cenie jest nowa flansza z wody, rury, złącze elastyczne i poskładanie tego do kupy. Całość prac ma wyglądać tak, że dostarczam gościowi uszczelkę kolektora na wzór flanszy, a po 3-4 dniach oddaje mu auto na 2 dni, co by się pomęczył z tym.

Także na marcowe YTP raczej kolektora nie będzie, zresztą nie wiem, czy w ogóle się pojawię, bo nie mogę się doprosić rozkładu zajęć na marzec, ale na Wiosennym będziecie mogli wąchać moje spaliny przepuszczone przez nowy kolektor :hahaha:
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20 Lut 2013, 17:16   

A nie myslales o dostosowaniu kolktora z n7a? Duzo taniej, a jesli chcesz konkretnie 4-1 to chyba z foki wtedy
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:47   

Bez rozpisywania się, gdybym miał seryjny wydech to najpewniej tak bym zrobił, a z racji tego, że mam poluźniony cały, to wolę zrobić customowy :) Temat chińczyka z allegro został już przewałkowany :)
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:51   

a jaki masz teraz dokładnie cały układ wylotowy?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2013, 20:53   

Przelotowy fi 60mm, tylko na jakimś kolektorze nie wiem nawet od czego, bo na szybko składane. Kolektor jest pseudo 4-1, łączy się w jedną rurę na wysokości uszczelki głowicy, także jest z dupy.

Edit:

I zapomniałem o najważniejszym. Dzięki uprzejmości Kruku Fieście przestał w końcu skrzypieć tylny stabilizator. Także z tego miejsca jeszcze raz dziękuje za części :)
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Lut 2013, 23:20   

Czyli kolek pewnie masz seryjny 1.8
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lut 2013, 23:50   

No właśnie nie, bo, o dziwo, na wyjściu ma na pewno ponad 50mm, niestety nie wiem ile dokładnie, ale podejrzewam, że blisko 60mm.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Lut 2013, 08:52   

Zdjęcie pokaż, będzie jasne.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lut 2013, 17:11   

tylko czy ty mówisz o wyjściu pod/za miską olejową czy o łączeniu z downpipem na wysokości głowicy?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 21 Lut 2013, 18:08   

Mówię o łączeniu z downpipem na wysokości głowicy. Bo do poprzedniego kolektora downpipe 60mm nie pasował.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Lut 2013, 20:12   

jeżeli masz to co na zdjęciu w pierwszym poście tematu, to wygląda to na najzwyklejszy ori kolektor wydechowy do zeteca we fieście/escorcie/orionie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 21 Lut 2013, 22:35   

Jak mi się ta fiesta podoba mmmmmmm wspaniała poprostu ideał :D
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Mar 2013, 16:30   

W Fieście, po wielu bojach, został w końcu wymieniony ślimak prędkościomierza i w końcu wiem ile mknę :D Co ciekawe, stary ślimak był w niezłym stanie, tylko pękł sam ten bolec co prowadzi linkę.
Przy okazji wymieniona linka ręcznego i podstemplowany przegląd.
Z bolączek auta. Coś zaczęło się dziać z wiązką od świateł mijania przy wtyczce prawego reflektora. Raz świeci jedno, raz drugie, a czasem nawet oba.
I niestety gdzieś spieprza płyn chłodniczy. Nie jakoś drastycznie, bo w tempie litr na 3 tygodnie, ale jednak. Dziwne jest to, że płyn ucieka głównie jak auto dłużej stoi. Jak jeździ codziennie to jest lepiej.
No i po świętach Fiesta najprawdopodobniej trafi do pana Kolektornika. Uszczelka na wzór już zakupiona :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Mar 2013, 16:31   

blood_brother2 napisał/a:
Dziwne jest to, że płyn ucieka głównie jak auto dłużej stoi. Jak jeździ codziennie to jest lepiej.


uszczelka termostatu :>
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 26 Mar 2013, 17:04   

Dzięki, warto sprawdzić:)
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 13 Kwi 2013, 19:37   

Fiesta dzisiaj dostała nową, połataną i posprawdzaną wiązkę i przy okazji wymieniłem dla zasady czujnik położenia wałka. Niestety poprawy właściwie żadnej, poza tym, że delikatnie lepiej ciągnie. Chociaż może to być placebo. Dalej potrafi sobie strzelić w dolot, zgasnąć przy wciśnięciu sprzęgła, trochę poszarpać. I po przejechaniu ok. 5km obroty jałowe wskoczyły na 1100 obrotów i tak już zostały. Nie mam już koncepcji na to auto. Pozostaje mi chyba tylko przetelepać się do czerwca w oczekiwaniu na Fordiaga.

Edit:

Zapomniałem, wymieniłem też termostat i okazało się, że ciekło spod czujnika temperatury do ECU. Czujnik dostał oring i na razie jest sucho.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Kwi 2013, 18:25   

Kolejny dzień walki. Na pierwszy ogień poszedł czujnik położenia wału. Bez większych zmian, z tym, że na razie nie strzelił jeszcze w dolot.
Potem coś mnie tknęło i odpiąłem przepływkę. Zero zmian. Wykręcenie przepływki, dmuchanie, chuchanie i inne takie, bez zmian. Z racji posiadania chyba już 6 przepływek, wpiąłem kolejną, nie testowaną, teoretycznie sprawną. Efekt jest, hm.. dziwny. Przy wykręconej przepływce, ale podpiętej, silnik jakoś chodzi. Natomiast po wkręceniu jej w kibel rurę, natychmiast obroty zaczynają mocno falować z tendencją do gaśnięcia. Po wypięciu obroty od razu się stabilizują, ale jeździ się jak na starej przepływce, czyli przy ok. 85 stopniach, łapie muła, szarpie i pomaga tylko wciśnięcie gazu do dechy, albo odpuszczenie i delikatne dodanie gazu, chociaż po chwili zabawa się powtarza. I tak do osiągnięcia ok. 92 stopni. Po całych zabaw jest jedna poprawa. Chociaż nie wiem, czy powtarzalna. Po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują na jakieś 1400 i zaraz spadają do 1100, a nie jak dotychczas, że przez jakieś 1-2 minut trzymał 2000.
Plan na jutro wymigać błędy, chociaż nie spodziewam się innych komunikatów niż, brak klimy i za bogata/uboga mieszanka.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15 Kwi 2013, 21:45   

moze masz gdzies lewe powietrze. Jak nie w rurze dolotowej i okolicach to moze oringi przy wtryskach?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 16 Kwi 2013, 00:56   

Psikałem plakiem w okolice dolotu i listwy wtryskowej, ale nic to nie zmieniało. Podejrzewam jeszcze zawór skrzyni korbowej, ale ciężko tam się dostać bez ściągania kolektora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.