Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:54
[MK6] 1.4 TDCi - Dymi na czarno
Autor Wiadomość
joint 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Sie 2012, 22:58   [MK6] 1.4 TDCi - Dymi na czarno

Witam,
wysłałem Żonę do Teściów, gdzie Teść zauważył że olej w misce jest na minimum. Postanowił więc mnie zaocznie uszczęśliwić, kupił litra odpowiedniego specyfiku i długo się nie zastanawiając wlał całość do miski, po czym stwierdził że co prawda "trochę" przelał, ale jako użytkownik benzyny zbytnio się tym nie przejął.
Żona w połowie drogi powrotnej zauważyła spadek mocy i czarny dym wydobywający się z rury wydechowej.
Przejdźmy do konkretów:
- turbo "pluje" olejem
- silnik stracił moc
- silnik pracuje trochę głośniej niż normalnie
- podwyższyło się spalanie
- z rury czarny dym jak przy paleniu opon :-P

U mechanika:
- żadnych błędów na komputerze
- wymieniona turbina

Wyniki:
- samochód zachowuje się jak przed wymianą

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam
joint
 
 
power 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 17 Sie 2012, 20:49   

Co masz na myśli pisząc
joint napisał/a:
kupił litra odpowiedniego specyfiku
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Sie 2012, 01:12   

Jakie auto jaki rok kod silnika, dane z pracy live data, typu przeplywka, czujniki ECT, IAT, map, kat wtrysku, cisnienie na szynie CR, czy byly ingerencje w program seryjny... Bez tego mozemy robic tylko wrozby z fusow ...
_________________

 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sie 2012, 22:24   

Jak widzisz już ktoś z fusów wróżył i wymienił bezpodstawnie turbinę :głowąwmur:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Sie 2012, 22:28   

ElGrey, albo nie wymienil i skasowal $$$ bo tez znam takie przypadki...
_________________

 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sie 2012, 22:31   

Super :zalamka:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Sie 2012, 22:43   

ElGrey napisał/a:
Super :zalamka:
no i pan twierdzil podpierajac sie faktura za robocizne z zakladu, a wirnik latal jak zyd po pustym sklepie... na dowod tego ze, ktos pana zrobil w bambuko, zabieralem wlasciciela ze soba do garazu, demontaz przy nim, zawozimy do firmy regenerujacej i to wlascicielowi kazalem zapytac ile ta turbina przeszla, kiedy byla naprawiana itd itd... odpowiedzi typu trup, seria, nigdy, 1700zl z nowym VNT... i tak poszlo do sadu... Tak ze w PL nic mnie juz nie zdziwi...
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Sie 2012, 20:53   

Może zacznijmy od tego- jak turbosprężarka daje olejem z własnego układu olejenia to dymu jest, tyle że pięknego niebieskiego. Więc pan specjalista mechanik jest oszust.
Czarny dym przeważnie wiąże się ze zbyt małą ilością powietrza dostarczanego do spalania.
Kolega Fordon na pewno doradzi co sprawdzić itd- zna się na rzeczy. To co napisałem to jest tylko czysta teoria którą mechanik powinien znać, chyba że ma swoją własną wizję.

Co do ilości oleju- ja delikatnie przelałem, ale nic się z tego powodu nie dzieje. Pali bardzo ładnie (ostatni raporcik 4,4l/100km, więc jest to dla mnie super wynik), nie muli. No ale do jazdy dieslem trzeba dojrzeć
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Sie 2012, 20:59   

coś zostało uszkodzone, zapewne po przelaniu oleju wypluł nadmiar odmą, i padł jakiś czujnik, i to napewno nie turbina
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 21 Sie 2012, 12:31   

W sumie dość realne- w tych silnikach często odma niepoprawnie działa. Wykręć przepływomierz i wyczyść go- może dostał olejem trochę i źle zczytuje dane powietrza co ma duży wpływ na dobór mieszanki.
 
 
joint 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sie 2012, 19:43   

power napisał/a:
Co masz na myśli pisząc
joint napisał/a:
kupił litra odpowiedniego specyfiku


Witam,
mam na myśli olej, którego brakowało.
 
 
joint 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sie 2012, 19:51   

misiak napisał/a:
Może zacznijmy od tego- jak turbosprężarka daje olejem z własnego układu olejenia to dymu jest, tyle że pięknego niebieskiego. Więc pan specjalista mechanik jest oszust.
Czarny dym przeważnie wiąże się ze zbyt małą ilością powietrza dostarczanego do spalania.
Kolega Fordon na pewno doradzi co sprawdzić itd- zna się na rzeczy. To co napisałem to jest tylko czysta teoria którą mechanik powinien znać, chyba że ma swoją własną wizję.

Co do ilości oleju- ja delikatnie przelałem, ale nic się z tego powodu nie dzieje. Pali bardzo ładnie (ostatni raporcik 4,4l/100km, więc jest to dla mnie super wynik), nie muli. No ale do jazdy dieslem trzeba dojrzeć


Sprężarka na pewno pluje olejem, ale za samochodem ciągnie się czarny dym a nie niebieski i tutaj jest właśnie problem. Dodatkowo cały tył samochodu uwalony jest "mgiełką" oleju.
 
 
joint 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sie 2012, 19:53   

misiak napisał/a:
W sumie dość realne- w tych silnikach często odma niepoprawnie działa. Wykręć przepływomierz i wyczyść go- może dostał olejem trochę i źle zczytuje dane powietrza co ma duży wpływ na dobór mieszanki.


Z tego co mówi mechanik, przepływomierz jest OK.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 24 Sie 2012, 20:05   

no to dalej słuchaj mechanika- oszusta który wymienił ci turbinę a silnik dalej kopci.
nie jesteśmy wróżkami. najczęsciej za kopcący na czarno silnik odpowiadają wtryskiwacze, ew. inne usterki układu zasilania.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
joint 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Sie 2012, 20:11   

kuba87 napisał/a:
no to dalej słuchaj mechanika- oszusta który wymienił ci turbinę a silnik dalej kopci.
nie jesteśmy wróżkami. najczęsciej za kopcący na czarno silnik odpowiadają wtryskiwacze, ew. inne usterki układu zasilania.


Możecie polecić Mechanika z Poznania lub okolic, który sobie z tym poradzi.
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Sie 2012, 20:55   

Ja jestem dzis i jutro do wieczora w WLKP dokladnie 62km od poznania A2 i jedna bramka... :) mam kompa i moge zrobic pomiary live data, narzedzia tez mam ze soba bo jutro mam 2 hondy i nissana do ogarniecia, moze bedzie jeszcze escort.
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 25 Sie 2012, 19:07   

masowy przepływomierz powietrza może być i ok co nie zmienia faktu, że jak druciki są zabrudzone to widzi zupełnie inną dawkę powietrza niż faktycznie trafia. Mechanik mówił... Jak mi ktoś z czymś takim wyjeżdża to mnie normalnie krew zalewa. Taki fajny przykład sprzed 2 lat: koleżance zimą samochód (astra II 2.0 DTL) nie chciał palić, choć jakiś mrozów wielkich wtedy nie było. Dzwoni do mechanika, a on że to na pewno pompa paliwa . No to tylko i wyłącznie to. Mróz mrozem. Ja pod maskę- przed filtrem paliwa siedzi taki filterek mały a tam biało. No to ja go out. Wyjmuje filtr paliwa- cały w parafinie- out. Filtr paliwa nowy, zamiast małego wstawiona ręczna pompka paliwa. CUD! auto pali. Paliwo zalane zimowe i tak se spokojnie jeździła z 2 tygodnie. Mrozy zeszły, a auto zaczyna herlać ledwo odpalając. Pytam się kiedy świece były zmieniane, ale jak to kobieta- nie wie. Dawaj za miernik prądu- świece ded. Świec nie zaczepiałem już bo kluczy odpowiednich nie mam. Ale telefon do "mechanika" zrobiła- a to już na bank musi być pompa. Co do czego- auto do dziś jeździ, zostały zmienione świece i problemów ani widu ani słychu.
Mechanik "mechanikowi" nie równy.
Coś działać może. Pytanie czy poprawnie działa...
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Sie 2012, 22:03   

misiak, swiete slowa, dla tego dla diesla nie stawiam diagnozy tak od bez sprawdzenia na kompie, zwlaszcza z CR, bo tu moze sie okazac nawet glupi czujnik cisnienia na szynie.
Ale nie przyznam ci racji w kwestii przeplywki bo:
przeplyw powietrza np na sprawnej przeplywce i wolnych obrotach to od 5 do 12g/s... teraz jesli zabrudza sie druciki to przeplywka widzi o wiele mniejszy przeplyw.
To tak jak bys mial zdmuchnac swieczke przez kartke papieru... :)
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Sie 2012, 11:52   

z przepływką miałem przeboje zaraz po kupnie. Auto paliło "skromne" 8l/100km po mieście. Na forum polecili mi wyciągnać i wyczyścić- faktycznie druciki były zaśmiecone. Po czyszczeniu wychodziło już 6l/100km więc znośnie. A że odma coś jest nie sprawna to tak raz na pół roku przy okazji wyiany filtrów zaglądam jak tam druciki w przepływce wyglądają. Póki co jest dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.