Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 16 Maj 2006, 19:43 |
Sprężyny , Zawieszenie , Zawias , Obniżenie |
Autor |
Wiadomość |
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 11:08 Sprężyny , Zawieszenie , Zawias , Obniżenie
|
|
|
Mam pytanko. Czy mogę założyć spręzynki obniżajace razem z amorkami z fiesty 1,3 do diesla ?? Jakie beda konsekwencje jesli nie moge a i tak zaloze :lol: ?? |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 12:11
|
|
|
heh - wydaje mi sie ze z racji wiekszego ciezaru dieslowego motoru sprezynki dieslowe sa twardsze, aby ryjek nie opadl za bardzo...zakladajac zwykle sprezyny od benzyny do diesla przod bedzie lezal nizej, obnizajace do benzyny - diesel bedzie lezal na glebie |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 12:17
|
|
|
Niekoniecznie - sprężyny obniżające mają z reguły charakterystykę progresywną w przeciwnieństwie do seryjnych ktore są o charakterystyce liniowej. Oznacza to ze sprężynki obniżające są twardsze od serii (a być może nawet od diesla)....
Aremn załóz te sprężyny i sprawdź co sie dzieje - najwyżej wsadzisz z powrotem seryjne... |
_________________
|
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 12:39
|
|
|
bash ma rację, ja jak załozyłem do swojego diesla sprężynki obniżające o 40 mm to przód mi poszedł tak nisko że mi spod samochodu rył o "garby" pomiedzy koleinami w ulicy, zupełnie nie dało sie jeździć w ten sposób. |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 12:45
|
|
|
łokmen - tak, ale sprezyny OBNIZAJACE nawet z racji nazwy obnizaja autko w porownaniu do serii - moga byc progresywne, ale co z tego jesli na postoju autko bedzie prawie czyms obcieralo? ciezko dywagowac - trzeba wsadzic i zobaczyc - alewg mnie bedzie tarlo |
|
|
|
|
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 14:44
|
|
|
Heh...mam nadzieje ze zle nie bedzie...moja fiesta toczy sie na 15 calowych obreczach A to juz wywindowalo ja troche do gory |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 15:27
|
|
|
Z tego co mi kiedyś ktoś tłumaczył to jak na spręzyne zwykła zapotasz 100kg to siędzi eo 1cm, jak zapodasz kolejne 100kg, to siędzie o olejny cm jak zapodasz łącznie 300 to siądzie łacznie o 3cm... a progresywan aby siadła o 1cm trzeba 100km, ale zeby siadła o kolejny 1cm, to nie wystarczy kolejne 100kg, tylko 2 razy tyle czyli 200kg... czyli przy 300kg siędzie o 2 cm tylko.... a Diesel swoje waży i posadzi progi na ziemi... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 15:29
|
|
|
To mam lipe Bo zakupiłem właśnie do swojego diesla, spręzyny obniżające... ale narazie tylko na przód. I co chłopaki mówicie, że będzie taka gleba, że praktycznie dotyka ziemi?? Czyli będzie nie -40mm, tylko ile?? Kurde szkoda, że narazie mam spręzyny tylko na przód (ale jeszcze niezamontowałem) Myślicie, że dobrym pomysłem było by wsadzenie na tył sprężyn i amorów z benzyny?? Bo tył strasznie wysoko stoi, ponieważ podobno poprzedni właściciel montował z nowszych wersji (czytaj mk4, mk5, bądz mk6). I troszke chciałbym go zglebić tak żeby odstawał od ziemi tak 10-15cm. |
|
|
|
|
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 17:45
|
|
|
No tak, ale dieselek jest 80 kg ciezszy o benzyniaka. To tak jakby beznynka byla zaladowana osoba a dieselek pusty. Albo benzynka 2 osoby a dieselek jedna. Zreszta przod nie siada tak bardzo przy zaladunku Wiec jak na tych progresywych bedzie juz jakis ciezarek spory bo silnik wazy troche, to bedzie trzeba naprawde duzego ciezaru o to na maske zeby cos zeszlo. A jak siadaja osoby to idzie na tyl przewaznie. Tak mi sie wydaje przynajmniej.
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2005 5:51 pm ]
Aha.... do Pieska to gadalem z mechanikiem i mowi ze na tyle powinny byc raczej te same co w benzynce. Przynajmniej w takim lekkim aucie Ale to tylko powinny... |
|
|
|
|
Patton
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: N-Śl
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 17:53
|
|
|
Fred - Ty mnie strasz, a ja na dniach bede wrzucal ten zawias Weiteca :-D Mam nadzieje, ze za frezarke do kolein nie bede robil Pozdrawiam |
_________________ ....:::: Brazilian Jiu Jitsu Bad Boy Team ::::.... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 20:49
|
|
|
Armen nie zapomnij o tym ze silnik Diesla wazy "jedyne"300kg + skrzynia 35kg, nie dolczajac do tego plynow eksploatacyjnych...a do tego jak wyciagnolem silnik i skrzynie to efekt byl taki ze auto stalo na wysokosci 25 do 30cm(przod)... Wiec mozesz przlozyc ta zawieche jak chcesz ale nie dam sobie glowy uciac ze 15" ci sie zmieszcza...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 21:31
|
|
|
Piesek zastanów sie ile to jest 10 cm, a potem sobie zobacz jakiej wyskości masz zwykły krawężnik i pomyśl co sie bedzie działo z krawęznikiem a tym bardziej z twoim samochodem jak bedziesz próbował na niego wjechać.
Patton ty masz benzyne wiec się nie bój, powinno ładnie kisić bez problemu.
Co do 15 calowych obręczy to powiem tak: Jak posadziłem swego diesla na glebe (te wspomiane wyżej 40 mm) to na kołach 13 przy dużym (nawet nie maksymalnym) skręcie kół, pomiędzy oponą a błotnikiem miałem szpare wielkości co najwyżej 5 mm, wiec przy 15" wątpie cobyś mógł jakkolwiek skręcać. Oczywiście mówimy cały czas o dieslu |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 21:37
|
|
|
Mam jeszcze takie pytanko:
Kupiłem oponki na przód: 185/55/14, na tył 185/60/14. II jak mówiłęm do przodu będą szły sprężyny obniżające o jakieś 4cm. Mam diesla 1.8. Będzie aż tak źle, a co z tyłem jak go obniżyć?? |
|
|
|
|
Fred [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Kwi 2005, 23:02
|
|
|
ja uważam ze to nie przejdzie |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 06:23
|
|
|
Fred napisał/a: | ja uważam ze to nie przejdzie |
Mówisz to tak jakbys nie mugł jeżdzić po wymianie zawiechy... spokojnie, kązdy musi o ranty błotników naciąć odpowiednią ilośc opon... ja w swojej tez 2 nówki pociołem zanim zrobiłem jak trzeba... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 07:51
|
|
|
hehehe...to ja juz w dupie to mam Zaloze te sprezynki razem z amorkami, a jak bedzie za malo to zanim opuszcze go z lewarka powkladam takie gumki miedzy zwoje. Bede robil co sie da |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 09:55
|
|
|
Armen a chcesz się zabić?? Nigdy niewkładaj gumek usztywniających!! To jest idiotyzm, naprawde niewarto... |
|
|
|
|
Patton
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Gru 2004 Posty: 28 Skąd: N-Śl
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 10:36
|
|
|
Piesek - dlaczego idiotyzm?? Tyle razy bylo poruszane na forum, to jest nawet w asortymencie zachodnich firm tuningowych. JQ juz to poruszal. Rozumiem sciagac seryjna sprezyne jakimis zaciskami - to jest niebezpieczne. Pozdrawiam |
_________________ ....:::: Brazilian Jiu Jitsu Bad Boy Team ::::.... |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 11:52
|
|
|
Wsumie tak sobie myślę, jeśli mam sprężyny na przód (Jeszcze niezamontowane/) obniżające o 40mm i mam diesla to niebędzie aż tak źle, bo takie sprężyny są napewno twardsze, więć pewno zejdzie o niecałe 2cm niżej niż benzyna. Bozostaje tylko kwestia tyłu autka, co strasznie wysoko stoi. A właśnie zakupiłem oponki na przód 185/55/14 i na tył 186/60/14. Jeśli przód dostanie taką glebę jak przeliczyłem to nie będzie szorować?? |
|
|
|
|
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Kwi 2005, 12:19
|
|
|
Dobra.... to teraz mi tylko powiedzcie jakie sa za a jakie przeciw tych gumek zeby sprezynki nie schodzily za bardzo ?? |
|
|
|
|
|