Przesunięty przez: trzeci 15 Lip 2012,  10:57		 | 
	
			[MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2012,  10:49   [MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Niejednokrotnie pisałem na forum mając problem z fiestą mk3 1.3 z 94r. Rady były jak najbardziej trafne.
 
A mianowicie, od pewnego momentu borykam się z problemem: samochód zapala po czym za chwilę falują obroty do tego momentu że gaśnie. Przy cofaniu jeśli dodam gazu i w umiejętny sposób będę operować sprzęgłem mogę wyjechać z parkingu. Co gorsze każdy dojazd do skrzyżowania kończy się gaśnięciem silnika. Rok temu wymieniałem silnik krokowy (niestety używany) i nowy potencjometr przepustnicy. Samochód zachowuje się tak jakby nie dostawał benzyny co jakiś czas. Idąc tropem że filtr oleju nie był dość długi czas wymieniany (4 lata) to kupiłem nowy i wymieniłem, lecz bez żadnej poprawy. Kolejna rzecz wyjęta z obserwacji, to gdy jadę trzymając równomiernie nogę na gazie np na biegu 3, czasem szarpnie, gdy dodam gazu - dostaje mega super zamułki po czym zachowuje się tak jak należy. Kolejną rzeczą to jest brak kompresji silnika, mechanik stwierdził że wynosi ona 4-5(bary)? Samochód pobiera dużą ilość oleju bo 1l na 1000-2000km (w planach mam gruntowny remont, lecz jeszcze potrzebuję 3-4 miesiące jakoś pojeździć tak jak jest). Świece na pewno 4 lata nie wymieniane, przewody myślę że od nowości też nie. Jeszcze zauwazyłem że po zdjęciu obudowy filtru powietrza na monowtrysku - a raczej obrzerzach - jak i na samym filtrze paliwa znajduje się olej.
 
 
Czy ktoś udzieli mi jakiś rad za co się zabrać? Nie chciałbym wszystkiego na raz wymieniać ponieważ zrujnuje to mój niski budżet miesięczny  . Wszyscy mi mówią żebym sprzedał już samochód, a ja się zapieram że on wraz z nią nabył duszę więc chcę jeszcze nim trochę pojeździć  Człowiek się przywiązuje..
 
 
Z góry dziękuję za odpowiedź. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pablon  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 40  Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2012,  11:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               na poczatek wymien swiece i kable i sprawdz stan cewki czy nei jest popękana, poniewaz mozesz miec slaba iskre lub wypadanie zaplonu. Po swiecach poznasz czy jest tez zla mieszanka, swiece powinny miec taki sam kolor.
 
 
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diablusia  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lip 2012,  13:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie przyczyną gaśnięcia podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania był pęknięty gaźnik. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yazimoo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 32  Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2012,  11:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czujnik prędkości jazdy też lubi mieszać. Znajduje się on na skrzyni biegów w miejscu gdzie wchodzi linka prędkościomierza. U siebie miałem tak, że był cały czas podłączony, obroty się zawieszały np. na 2500 tyś i powoli zaczynały spadać. Odłączyłem czujnik, obroty spadały idealnie przez dwa miesiące, po czym auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gasło lub schodziło na 400 obr i ledwo ledwo potem na 800-900. Podłączyłem znów ten czujnik i znów jest wszystko ok.
 
 
Może warto było by go sprawdzić u Ciebie.
 
 
A jeśli chodzi o remont to w pierwszej kolejności sprężanie i szczelność. Tak jak mówisz 4-5 bar to jest naprawdę już kaplica, do tego jeszcze olej łyka to nie dziw się, że takie rzeczy się dzieją. Jak ciśnienie będzie już w normie to wtedy można szukać dalej jeśli nadal będzie się coś działo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grax  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 42  Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lip 2012,  22:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w fiescie mojej narzeczoenej problemem okazał się być wezyk idący od wlewu oleju do dolotu ma za zadanie odpowietrzyć skrzynie korbową a jak dostawał lewe powietrze to komp głupiał i gasł    Nie wiem może i u ciebie jest taki wezyk? | 
             
						
				_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  05:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a u mnie będą zapewne świece, a raczej przewody    dziś jadę sprawdzić. Są od nowości, więc guma sparciała, gdy się poruszy nimi to samochód gaśnie, nie wiem czy to przypadek   czy rzeczywista przyczyna.. W każdym razie i tak pasuje wymienić    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  16:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | po wymianie na nowe świec i przewodów zapłonowych, nadal to samo, mechanik stwierdził że padła cewka i pali na dwa cylindry... orientuje się ktoś ile może taka kosztować?;> oraz czy warto kupić nową czy szukać na szrocie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mick1973  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 52  Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  16:59   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli tak powiedział mechanik to nowa 145+wysyłka a stara - używana na aledrogo od 30 + wysyłka .Decyzja należy do Ciebie ale wiesz jak to bywa z używkami. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  17:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 145 zł gdzie tak tanio ?;> w intercarsie powiedzieli 270...jakiejś niemieckiej firmy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mick1973  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 52  Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  20:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               google ford sklep fiesta89-95 silnik zapłon
 
   
 
Jaki ty masz silnik że tylko 50KM przy 1,3i? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lip 2012,  23:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mały błąd przy wpisywaniu    jutro przedzwonię do forda o cewkę, jeśli mają na miejscu to zobaczymy czy to wystarczy i będę mógł zabrać się za kolejne rzeczy   
 
A czy ktoś wie od czeego może popsuć się cewka zapłonowa?;> | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mick1973  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 52  Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lip 2012,  07:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Starość czyni cuda      | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lip 2012,  15:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I cewka wymieniona, lecz nadal te same objawy, nie potrafi utrzymać obrotów i podczas jazdy muli.
 
A czy sonda może odgrywać ttutaj jakieś znaczenie ? Czy ktoś mi poda dokładne położenie sondy ? (jeśli tuż przy wentylatorze to znalazłem..) odpiąłem wtyczkę i nadal bez żadnej zmiany...
 
 
Teraz to już tylko złom mnie czeka. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcinowaty  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 46  Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yazimoo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 32  Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  09:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika. 
 
 
Tak w ogóle to strasznie się upierasz na te wszystkie czujniki, wężyki, cewki, świece itd. ...
 
Powiedz mi jedno. Jak chcesz jeździć ze sprężaniem 4-5 bar? To jest oczywiste, że auto będzie mulić.
 
 
U mnie po kupnie wszędzie było 10-11 bar. Po paru miesiącach fiesta straciła troszkę mocy, dość odczuwalnie. I co się okazało? Na pierwszym cylu ciśnienie spadło do 8 bar i jaka różnica w jeździe. To teraz pomyśl o swoim przypadku. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez yazimoo 20 Lip 2012,  09:16, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  09:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | yazimoo napisał/a: | 	 		  | Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika. | 	  Gdzie?     | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yazimoo  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 32  Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 25 Skąd: Oświęcim 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  09:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sorki, na dwururce. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nevvhuman  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 38  Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 36 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  11:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | i to taka różnica z dnia na dzień z tym gaśnięciem i muleniem mogłaby być ? jaki jest realny koszt remontu silnika?(jaka cena za części a jaka za robociznę typu wyjście silnika, włożenie) czy lepiej kupić jakąś używkę? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 blood_brother  		  
		 
         King of Tor Kielce 2013
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  12:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Myślę, że 2000zł możesz spokojnie liczyć od wyjęcia do włożenia silnika, jeśli nic nie będziesz robił sam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zwardek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Lip 2012,  13:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | maksimum 1000 zł (w tym cena silnika) ze wszystkim wliczając nowy olej, świece itp jeżeli kupisz używanego HCSa od pewnego sprzedawcy | 
             
						
				_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
 
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
 
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
 
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
 
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
 
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
 
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |