[MK4] Montaż sterownika centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 18:04 [MK4] Montaż sterownika centralnego zamka
|
|
|
Witam. mam pytanie czy ma ktoś może instrukcje krok po kroku jak podłączyć sam sterownik do zamka centralnego. Dostałem od kumpla centralkę mam do niej schemat podłączeń ale nie wiem za bardzo gdzie w samochodzie znajdują się odpowiednie wiązki. Najlepiej jakby instrukcja wyglądała tak jak tu:tutaj. Jeżeli ktoś ma takie coś proszę o linka. |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 20:08
|
|
|
Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o elektronice itp. to spokojnie sobie poradzisz nie trzeba instrukcji obrazkowej. Wystarczy śrubokręt, miernik, izolacja , lutownica i trochę chęci i czasu. |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 20:26
|
|
|
Jeżeli chodzi o elektronikę to myślę, że dam sobie radę. Powinienem się wpiąć w wiązkę, która powinna się znajdować po lewej stronie od pedałów tam gdzie znajduje się wtyczka serwisowa? Teraz moje pytanie które kable (kolory) będą mnie tam interesowały? Tak wygląda schemat tego http://www.lechpol.eu/sit.../urz0209_pl.pdf podłączenia z siłownikami. Rozumiem, że będą mnie interesowały wiązki dochodzące do sterownika głównego? |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 21:20
|
|
|
Interesować Cię będą przewody które idą od zamka drzwi kierowcy( możesz ściągnąć tapicerkę to będziesz lepiej wiedział które to) Później sprawdź który jest od zamykania który od otwierania, masę będziesz miał w progu a kierunki też tam są( chyba niebiesko-jakieś) |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 21:56
|
|
|
A zasilanie też tam gdzieś będzie czy podłącze obojętnie jaki wolny który ma 12 v? |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 22:15
|
|
|
Czyli interesują mnie te kable, które zaznaczyłem na schemacie? http://imageshack.us/phot.../centralka.png/. Jeżeli chodzi o rozpoznanie który zamyka a który otwiera to najlepiej miernikiem sprawdzić przy otwieraniu i zamykaniu czy nie ma znaczenia który wepnę ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 06:47
|
|
|
myslas napisał/a: | czy nie ma znaczenia który wepnę | Można i tak masz 50% szans że trafisz, jak będzie działało "na odwrót" to trzeba kable miejscami zamienić i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 10:41
|
|
|
Czyli mam poprzecinać te kable i wlutować te kable od cetrali? Bo chodzi mi o to, żeby z zewnątrz też działało więc najlepiej jakbym ją tylko wpiął w ten obwód żeby działało to i to w sensie kluczykiem bo w razie czego lepiej żeby to było:) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 11:01
|
|
|
Kurde, jest (był?) na forum opis dla mk4 - trzeba poszukać. Na schemacie zaznaczyłeś przewody sterujące a nie wykonawcze, a w ori zamku w mk3,4 nie ma przewodów sterujących. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 12:04
|
|
|
No tak ale przewodów wykonawczych w ogóle ruszać nie będę. Wepnę się w to i powinien działać przez centrale która wyśle impuls oraz przez przekręcenie kluczyka bo obwód dalej będzie przecież. Albo pójdzie sygnał z centrali albo kluczykiem otworze. W tej instrukcji od escorta tak jest opisane więc podejrzewam że w fieście jest bardzo podobnie. Kolega jedną z tych centralek miał zamontowaną w Fordzie Orionie i wszystko działało jak należy. Najlepiej byłoby wpiąć równolegle centrale wtedy układ stworzył by bramkę, która przepuści albo jedno albo drugie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 12:26
|
|
|
myslas napisał/a: | No tak ale przewodów wykonawczych w ogóle ruszać nie będę | To jak chcesz by to działało,,, myslas napisał/a: | Albo pójdzie sygnał z centrali albo kluczykiem otworze | Te przewody co zaznaczyłeś to są jak pisałem sterujące, nimi wysyłasz impuls do centralki w jakim położeniu ma ustawić siłowniki, dlatego są one przy masterze, jak kluczykiem go przesuniesz to centralka resztę siłowników ustawi jak master, dlatego master ma 5 przewodów a reszta 2,,, a we fieście nie ma mastera, nie ma centralki,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 13:04
|
|
|
Dobra więc chodzi mi o to żeby działało to tak:
- otwieranie drzwi pilotem dwukanałowym otwieranie zamykanie
- otwieranie drzwi kluczykiem tak w razie jakiś problemów z pilotem
Czy jeżeli wepnę się równolegle to to coś zmieni ? Może wystąpić problem tego typu że jeżeli otworzę pilotem to potem nie będę mógł zamknąć kluczykiem ?
Problem kolejny jest taki że żeby dostać się do kabli w środku trzeba całą lewą listewkę wymontować. W Escorcie jest prościej bo ten element gdzie idą kable jest mocowany osobno. Najprościej byłoby włożyć centralkę w drzwi i tam wpiąć się w tą wiązkę. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 13:25
|
|
|
myslas napisał/a: | Czy jeżeli wepnę się równolegle to to coś zmieni ? Może wystąpić problem tego typu że jeżeli otworzę pilotem to potem nie będę mógł zamknąć kluczykiem ? | Jak dobrze zamontujesz to układy będą działać niezależnie i kluczykiem i z pilota,,, jak wspomniałem są opisy na forum bo parę osób to już robiło,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 13:44
|
|
|
Tematy są ale nie ma konkretnego podsumowania i opisu jak najlepiej to zrobić. Spróbuję wpiąć się w te 4 kable równolegle przez bezpiecznik tak w razie jakby coś było nie tak żeby nic nie popaliło tylko kurcze problem będzie żeby dojść do tych kabli wewnątrz trzeba będzie kawałek samochodu rozebrać. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Lip 2012, 22:15
|
|
|
JoeMix, Ten sterownik dość dziwny-nie bardzo kapuje jak ma to sterować siłownikami
Zawsze wpinałem się w przewody wykonawcze(tak jak sugerujesz), a tu nie bardzo coś jest
myslas napisał/a: | żeby dojść do tych kabli wewnątrz trzeba będzie kawałek samochodu rozebrać. |
Bez tego to się nie da |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 06:43
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Ten sterownik dość dziwny | Co kolega pokazał? 100% standard na siłowniki master (5 przewodów) i slave (2 przewody) Jeśli chcemy taki wykorzystać do sterowania zamkiem w mk4 to centralka zamienia się tylko w odbiornik, który na pałę będzie otwierał otwarte lub zamykał zamknięte drzwi - w zależności jak damy na pilocie (chyba ze instalacja w aucie jest ogarnięta i się kapuje jaki jest stan siłowników) Ta centralka kapuje się po masterze i 3 przewodach z niego (biały, brązowy i czarny). Centralny we fieście jest tak rozwiązany że są w sumie 3 przewody,,, jeden to masa, a 2 pozostałe to zasilnie, w zależności od tego na którym jest napięcie to zamek się ustawia w danej pozycji,,, dlatego nie ma centralki bo jak ręcznie przesuniesz jeden siłownik to na kablach się zmieni stan i reszta siłowników ustawi się adekwatnie do niego,,, podłączasz to tak że dając z pilota centralka myśli że otwiera zamek na niebieskim i zielonym (wykonawcze) pojawia się na chwile napięcie o odpowiedniej polaryzacji, przez co silnik w siłowniku kręci się albo w jedną (i otwiera) albo w drugą (i zamyka),,, i ten fakt trzeba wykorzystać i włączyć się w zasilenie siłowników w samochodzie,,, chwilowe napięcie na jednym z przewodów będzie na tyle długie że siłowniki w drzwiach ustawią się adekwatnie do niego.
Rozwiązanie uniwersalne (jak w tej centralce) znam na wylot i nie jedną sztuczkę tam można wsadzić,,, niestety rozwiązanie z mk3/4/5 znam ze schematów i nadal nie miałem siłownika w reku i nadal nie jestem na 100% pewny jak to działa tam. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
myslas
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 45 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 14:37
|
|
|
Jutro zamierzam się za to zabrać. Plan mam taki, że rozbiorę tapicerkę drzwi i tam się wepnę na początek zobaczę jak to będzie działało. Jeżeli zadziała to zacznę rozbierać listewki i założę go w tej samej wiązce tylko po lewej stronie od kierowcy. Bo w drzwiach raczej umieszczać centralkę to chyba głupi pomysł? |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 24 Lip 2012, 16:58
|
|
|
Zdecydowanie głupi pomysł z umieszczaniem centralki w drzwiach. Jeżeli jest nie wielka to wejdzie Ci nad złącze OBD a jak nie to na skrzynce bezpieczników. |
|
|
|
|
|