| 
		[MK3] skrzypiące kręcenie kierownicą na postoju. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Damianrtv  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.1/50KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 43  Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lip 2012,  23:07   [MK3] skrzypiące kręcenie kierownicą na postoju.
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam - jakieś rok / 2 lata temu miałem wszystkie gumy na wahaczach i drążkach itp. - no wszytko co się powinno gumowego wymienić - to było w tej okolicy jednego i 2-go koła zrobione w przodzie. Maglownicę i krzyżak zewnętrzny też nowy.
 
 
Teraz jak jadę szybko jadę (90km/h) gdy kręcę się delikatnie milimetrowo kierownicą, czuję jakieś tarcie - myślę krzyżak w kabinie bo ten na zewnątrz tez w tym okresie był wymieniany ale okazuje się, że dziś stałem na światłach w miejscu pokręciłem w prawo w lewo i zaczęło skrzypiec i tak jakby skokowo się w niektórych miejscach kręciło kierownicą. Siedzą w tym aucie pobujałem się w fotelu i autem na boki też skrzypiało.
 
Zauważyłem dzisiaj, że się to nasiliło i gdy wyszedłem z auta i pobujałem na boki autem za kabinę to skrzypienie jest tak głośne, że dochodzi z przednich kół nie doszedłem z jakiego prawego czy lewego ale gdy trzymam za kierownicę to czuć przechodzące delikatne drgania na kole kierownicy - wykluczam krzyżak w kabinie.
 
Gdy parkowałem - na delikatny krawężnik, gdy jechałem powoli, a szybko obracałem kierownicą to też skrzypiało przy końcach obracania maksymalnego obrotu czy w lewą czy prawą stronę - wrażenie jakby coś tarło.
 
 
Ktoś mi powiedział, że to może być sworzeń wahacza - czytam na ten temat, zgłębiam się - tam też jest guma - przypominam se, że ten element też był wymieniany na nowy - co mogę nasmarować lub wymienić.
 
 
A jeszcze jedna istotna sprawa czy mógł mi to mechanik spieprzyć jak byłem na regulacji zbieżności ? Bo już jakieś 3 m-ce temu tez to pisałem ale pojechałem zbieżność zrobić i od tego czasu jakoś tak się ciaśniej kręci kierownicą - jak by mi coś na maglownicy ciężej chodziło. Ale jeżdżę tak i teraz się nasiliły skrzypienia.
 
 
Co to może być - jakie macie przypuszczenia. | 
             
						
				_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >> 
 
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BuMeL  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 41  Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2012,  08:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli skrzypi przy bujaniu to w pierwszej kolejności obejrzałbym tuleje wahaczy. | 
             
						
				_________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
 
Fofik
i pincet kuniuf  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dżolero  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2012,  15:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | miałem ale w probe tosamo-bynajmniej tak mysle. okzało sie ze na amortyzatorze jest osłona odbojnika i ocierała ona o amorka na górze, posamrowałem smarem i cisza. | 
             
						
				_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps  jest Probe II se 2.0 16v 136ps    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dżolero  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Mateusz 
                  Wiek: 34  Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lip 2012,  15:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | miałem ale w probe tosamo-bynajmniej tak mysle. okzało sie ze na amortyzatorze jest osłona odbojnika i ocierała ona o amorka na górze, posamrowałem smarem i cisza. | 
             
						
				_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps  jest Probe II se 2.0 16v 136ps    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.