Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
15 Lip 2012, 11:57
[MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji.
Autor Wiadomość
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 15 Lip 2012, 11:49   [MK3] Zamulanie, gaśnięcie, brak kompresji.

Witam
Niejednokrotnie pisałem na forum mając problem z fiestą mk3 1.3 z 94r. Rady były jak najbardziej trafne.
A mianowicie, od pewnego momentu borykam się z problemem: samochód zapala po czym za chwilę falują obroty do tego momentu że gaśnie. Przy cofaniu jeśli dodam gazu i w umiejętny sposób będę operować sprzęgłem mogę wyjechać z parkingu. Co gorsze każdy dojazd do skrzyżowania kończy się gaśnięciem silnika. Rok temu wymieniałem silnik krokowy (niestety używany) i nowy potencjometr przepustnicy. Samochód zachowuje się tak jakby nie dostawał benzyny co jakiś czas. Idąc tropem że filtr oleju nie był dość długi czas wymieniany (4 lata) to kupiłem nowy i wymieniłem, lecz bez żadnej poprawy. Kolejna rzecz wyjęta z obserwacji, to gdy jadę trzymając równomiernie nogę na gazie np na biegu 3, czasem szarpnie, gdy dodam gazu - dostaje mega super zamułki po czym zachowuje się tak jak należy. Kolejną rzeczą to jest brak kompresji silnika, mechanik stwierdził że wynosi ona 4-5(bary)? Samochód pobiera dużą ilość oleju bo 1l na 1000-2000km (w planach mam gruntowny remont, lecz jeszcze potrzebuję 3-4 miesiące jakoś pojeździć tak jak jest). Świece na pewno 4 lata nie wymieniane, przewody myślę że od nowości też nie. Jeszcze zauwazyłem że po zdjęciu obudowy filtru powietrza na monowtrysku - a raczej obrzerzach - jak i na samym filtrze paliwa znajduje się olej.

Czy ktoś udzieli mi jakiś rad za co się zabrać? Nie chciałbym wszystkiego na raz wymieniać ponieważ zrujnuje to mój niski budżet miesięczny . Wszyscy mi mówią żebym sprzedał już samochód, a ja się zapieram że on wraz z nią nabył duszę więc chcę jeszcze nim trochę pojeździć Człowiek się przywiązuje..

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Lip 2012, 12:16   

na poczatek wymien swiece i kable i sprawdz stan cewki czy nei jest popękana, poniewaz mozesz miec slaba iskre lub wypadanie zaplonu. Po swiecach poznasz czy jest tez zla mieszanka, swiece powinny miec taki sam kolor.

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Lip 2012, 14:01   

U mnie przyczyną gaśnięcia podczas dojeżdżaniu do skrzyżowania był pęknięty gaźnik.
 
 
yazimoo 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 16 Lip 2012, 12:57   

Czujnik prędkości jazdy też lubi mieszać. Znajduje się on na skrzyni biegów w miejscu gdzie wchodzi linka prędkościomierza. U siebie miałem tak, że był cały czas podłączony, obroty się zawieszały np. na 2500 tyś i powoli zaczynały spadać. Odłączyłem czujnik, obroty spadały idealnie przez dwa miesiące, po czym auto przy dojeżdżaniu do skrzyżowania gasło lub schodziło na 400 obr i ledwo ledwo potem na 800-900. Podłączyłem znów ten czujnik i znów jest wszystko ok.

Może warto było by go sprawdzić u Ciebie.

A jeśli chodzi o remont to w pierwszej kolejności sprężanie i szczelność. Tak jak mówisz 4-5 bar to jest naprawdę już kaplica, do tego jeszcze olej łyka to nie dziw się, że takie rzeczy się dzieją. Jak ciśnienie będzie już w normie to wtedy można szukać dalej jeśli nadal będzie się coś działo.
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 16 Lip 2012, 23:01   

w fiescie mojej narzeczoenej problemem okazał się być wezyk idący od wlewu oleju do dolotu ma za zadanie odpowietrzyć skrzynie korbową a jak dostawał lewe powietrze to komp głupiał i gasł :) Nie wiem może i u ciebie jest taki wezyk?
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Lip 2012, 06:31   

a u mnie będą zapewne świece, a raczej przewody :) dziś jadę sprawdzić. Są od nowości, więc guma sparciała, gdy się poruszy nimi to samochód gaśnie, nie wiem czy to przypadek czy rzeczywista przyczyna.. W każdym razie i tak pasuje wymienić :)
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Lip 2012, 17:26   

po wymianie na nowe świec i przewodów zapłonowych, nadal to samo, mechanik stwierdził że padła cewka i pali na dwa cylindry... orientuje się ktoś ile może taka kosztować?;> oraz czy warto kupić nową czy szukać na szrocie?
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lip 2012, 17:59   

Jeśli tak powiedział mechanik to nowa 145+wysyłka a stara - używana na aledrogo od 30 + wysyłka .Decyzja należy do Ciebie ale wiesz jak to bywa z używkami.
_________________

 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Lip 2012, 18:26   

145 zł gdzie tak tanio ?;> w intercarsie powiedzieli 270...jakiejś niemieckiej firmy
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 17 Lip 2012, 21:54   

google ford sklep fiesta89-95 silnik zapłon
:)
Jaki ty masz silnik że tylko 50KM przy 1,3i?
_________________

 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 18 Lip 2012, 00:05   

mały błąd przy wpisywaniu :) jutro przedzwonię do forda o cewkę, jeśli mają na miejscu to zobaczymy czy to wystarczy i będę mógł zabrać się za kolejne rzeczy :)
A czy ktoś wie od czeego może popsuć się cewka zapłonowa?;>
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lip 2012, 08:42   

Starość czyni cuda :-)
_________________

 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Lip 2012, 16:55   

I cewka wymieniona, lecz nadal te same objawy, nie potrafi utrzymać obrotów i podczas jazdy muli.
A czy sonda może odgrywać ttutaj jakieś znaczenie ? Czy ktoś mi poda dokładne położenie sondy ? (jeśli tuż przy wentylatorze to znalazłem..) odpiąłem wtyczkę i nadal bez żadnej zmiany...

Teraz to już tylko złom mnie czeka.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Lip 2012, 19:53   

Pomysl nad innym silnikiem bo ztym nie wiele zrobisz
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
yazimoo 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:13   

Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika.

Tak w ogóle to strasznie się upierasz na te wszystkie czujniki, wężyki, cewki, świece itd. ...
Powiedz mi jedno. Jak chcesz jeździć ze sprężaniem 4-5 bar? To jest oczywiste, że auto będzie mulić.

U mnie po kupnie wszędzie było 10-11 bar. Po paru miesiącach fiesta straciła troszkę mocy, dość odczuwalnie. I co się okazało? Na pierwszym cylu ciśnienie spadło do 8 bar i jaka różnica w jeździe. To teraz pomyśl o swoim przypadku.
Ostatnio zmieniony przez yazimoo 20 Lip 2012, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:15   

yazimoo napisał/a:
Sonda może mieć wpływ. Jest ona na kolektorze wydechowym niedaleko silnika.
Gdzie? ;-|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
yazimoo 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 25
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 20 Lip 2012, 10:17   

Sorki, na dwururce.
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Lip 2012, 12:36   

i to taka różnica z dnia na dzień z tym gaśnięciem i muleniem mogłaby być ? jaki jest realny koszt remontu silnika?(jaka cena za części a jaka za robociznę typu wyjście silnika, włożenie) czy lepiej kupić jakąś używkę?
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Lip 2012, 13:37   

Myślę, że 2000zł możesz spokojnie liczyć od wyjęcia do włożenia silnika, jeśli nic nie będziesz robił sam.
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Lip 2012, 14:25   

maksimum 1000 zł (w tym cena silnika) ze wszystkim wliczając nowy olej, świece itp jeżeli kupisz używanego HCSa od pewnego sprzedawcy
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.