Przesunięty przez: szynszyl 9 Lip 2012, 07:42 |
[MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę. |
Autor |
Wiadomość |
devill1991
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 55 Skąd: KBC
|
Wysłany: 7 Lip 2012, 17:23 [MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę.
|
|
|
Robie sobie 2 silnik na podmiane do xrki, chciałbym przerobić go na wyczynówke. Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki. Czy ktoś się jeszcze zna na strikte tego typu przeróbkach? Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś mógłby podpiąć się pod temat i coś jeszcze doradzić. |
_________________ Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK! |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Lip 2012, 17:58
|
|
|
wycinał korby ? skracał tłoki ? w CVH ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:02
|
|
|
jak widze laikiem jestem wiec co oznacza wycinanie korb? Skracac tloki? po co? zeby zmniejszyc kompresje czy znow blady jestem? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:18
|
|
|
chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:32
|
|
|
Tłoki skracało się w dwusuwach, żeby zwiększyć pojemność silnika, wzbogacić mieszankę i zmienić charakterystykę napełniania/opróżniania komory. W czterosuwie to bezsensowne odprężenie.
luk-90 napisał/a: | chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego |
Odelżenie. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Lip 2012, 23:10
|
|
|
Na hydraulice bleee... zakrecisz na seryjne wartosci podczas ognienia ostro na torze i zaczna dzwonic jak dzwoneczki w swieta bozego narodzenia....
Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu...
Z serii bez wpakowania 3-5 tys to nie ugrasz nawet serii |
_________________
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 10 Lip 2012, 13:31 Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.
|
|
|
devill1991 napisał/a: | i coś jeszcze doradzić. |
doradzę ..nie pisz o rzeczach których chyba nie rozumiesz ,auto oddaj do fachowca .
tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle .reszty sobie poszukaj |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 10 Lip 2012, 17:25
|
|
|
Fordon napisał/a: | Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu... |
Ten mod (wyważenie wału) bardzo dużo daje i jest dość tani jak na korzyści - 600 zł (+200 na ewentualne szlifnięcie i polernięcie wału) w krakowie u kusiów, wysyłasz wał z zamachem, sprzęgłem, obrabiają, wyważają, ale odebrać musisz osobiście. Blok też można u nich zrobić. aleeeee:
devill1991 napisał/a: | Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia? |
Moja uwaga jest taka, że i tak crxy czy nawet swifty z dobrymi kierownikami będą Cię miażdżyć Zamiast robić tego cvh możesz wsadzić zeteca, ale będziesz klasę wyżej ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800 |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 23:42
|
|
|
LOY napisał/a: | tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle |
i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.
TomeX500 napisał/a: | ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800 |
to mnie nie dziwi bo TS ma swoje wady a sama moc nie jedzie i to też w większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 01:02
|
|
|
PumaRST napisał/a: | LOY napisał/a: | tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle |
i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.
a |
i to Puma nazywam slepą uliczka ,bo forumowicze z cvh w fiescie i checiami na "wyczynówkę" raczej nie wyłożą 10 K na modyfikacje cvh zeby trafic w moc zdrowego zetecka 2.0
teoria teorią a rzeczywistość.... |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 02:40
|
|
|
PumaRST napisał/a: | większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista |
No akurat zmierzone 194 kunie miała tska, ale mniejsza z tym - dużo zależy od jaj kierowcy i czy pozwoli sobie jechać pełną bombą. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 22:56
|
|
|
LOY, owszem masz rację, ale jest jedno ale, w klasie 1600-2000 zdrowym seryjnym zeteciem bedziesz walczył żeby nie być ostatnim w klasie a zdłubanym CVH już coś w klasie powalczysz. Po drugie moc zbliżona ale zakres pracy jak również charakterystyka silnika zupełnie inna. Do dupowozu owszem bez konkurencyjne są Zeteci ale do sportu to już nie takie oczywiste
TomeX500, mam TSa nawet kilka startów zrobiłem nim i wiem jakie to auto jest. A generalnie większość pokazuje moce między 175-185KM i są to zdrowe silniki nadal. Z twoim wynikiem się nie sprzeczam ani go nie podważam. co nie zmienia faktu że TS nadaje się do sportu jak wół do Karety (mówie o seryjnym oczywiście).
EOT |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:05
|
|
|
PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:20
|
|
|
kuba87 napisał/a: | PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach |
a masz wolne 10tyś PLN. tak licząc na okrągło?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:51
|
|
|
to nie jest problem, i tak jest wyczynówka w planach więc i silnik trzeba zrobić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
rybek121
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Slawek
Dołączył: 19 Maj 2013 Posty: 7 Skąd: ;D
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 01:38
|
|
|
A obnizenie glowicyczy czy zmiejszenie wazek na walku. Robilo sie takie rzeczy w maluchu i latal jak wsciekly ;DD |
_________________ WiraZyk
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 04:27
|
|
|
a zes kotleta odkopał |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 11:30
|
|
|
ale macie nasra... z tymi kotletami. Lepiej, ze w starym temacie pisze niz tworzy nowy:) |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Hoonigan
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 18 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Monster Garage
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 13:18 Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.
|
|
|
devill1991 napisał/a: | Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki. |
A jak widzicie taka modyfikacje w fiescie 1.8 DOHC 16v ?? |
_________________ Fiesta Mk3 rok 1993 1.8 16v 130HP Tyle wiem na temat autka, ale smiga jak ta lala. |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 13:41
|
|
|
porting i zmiana kolktorow cos daje - przy zdrowym silniku powinines dojsc do seri czyli 130km a o reszcie pisza wyzej |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
|