Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
9 Lip 2012, 07:42
[MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę.
Autor Wiadomość
devill1991 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 55
Skąd: KBC
Wysłany: 7 Lip 2012, 17:23   [MK3] Przebudowa silnika na wyczynówkę.

Robie sobie 2 silnik na podmiane do xrki, chciałbym przerobić go na wyczynówke. Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki. Czy ktoś się jeszcze zna na strikte tego typu przeróbkach? Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia? Byłbym wdzięczny jeśli ktoś mógłby podpiąć się pod temat i coś jeszcze doradzić.
_________________
Była czarna xr2i-> motorkiller+ durszlak= żyletki
Już jest biała xr2i-> perełka^^ -> urwana korba= żyletki
kolejna biała xr2i-> na śrubki
SZACENUK!
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Lip 2012, 17:58   

wycinał korby ? skracał tłoki ? w CVH ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:02   

jak widze laikiem jestem wiec co oznacza wycinanie korb? Skracac tloki? po co? zeby zmniejszyc kompresje czy znow blady jestem? :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:18   

chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Lip 2012, 22:32   

Tłoki skracało się w dwusuwach, żeby zwiększyć pojemność silnika, wzbogacić mieszankę i zmienić charakterystykę napełniania/opróżniania komory. W czterosuwie to bezsensowne odprężenie.

luk-90 napisał/a:
chyba chodziło o wyważanie układu korbowo-tłokowego

Odelżenie.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 9 Lip 2012, 23:10   

Na hydraulice bleee... zakrecisz na seryjne wartosci podczas ognienia ostro na torze i zaczna dzwonic jak dzwoneczki w swieta bozego narodzenia....
Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu...
Z serii bez wpakowania 3-5 tys to nie ugrasz nawet serii :yes:
_________________

 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 10 Lip 2012, 13:31   Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.

devill1991 napisał/a:
i coś jeszcze doradzić.

doradzę ..nie pisz o rzeczach których chyba nie rozumiesz ,auto oddaj do fachowca .
tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle .reszty sobie poszukaj
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 10 Lip 2012, 17:25   

Fordon napisał/a:
Odelzanie ukladu korbowo tlokowego ma sens ale tylko jesli jestes w stanie oddac caly zestaw do wywazania dynamicznego wraz z zamachem oraz kolem pasowym zrobionym np z alu...


Ten mod (wyważenie wału) bardzo dużo daje i jest dość tani jak na korzyści - 600 zł (+200 na ewentualne szlifnięcie i polernięcie wału) w krakowie u kusiów, wysyłasz wał z zamachem, sprzęgłem, obrabiają, wyważają, ale odebrać musisz osobiście. Blok też można u nich zrobić. aleeeee:

devill1991 napisał/a:
Może jakieś własne uwagi/spostrzeżenia?


Moja uwaga jest taka, że i tak crxy czy nawet swifty z dobrymi kierownikami będą Cię miażdżyć :P Zamiast robić tego cvh możesz wsadzić zeteca, ale będziesz klasę wyżej ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800 :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lip 2012, 23:42   

LOY napisał/a:
tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle


i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.

TomeX500 napisał/a:
ACZKOLWIEK samochód to nie wszystko, bo na festiwalowym naszą 192konną corollę objechał markz praktycznie seryjną rs1800 :)


to mnie nie dziwi bo TS ma swoje wady a sama moc nie jedzie i to też w większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 21 Lip 2012, 01:02   

PumaRST napisał/a:
LOY napisał/a:
tuning cvh 1.6 to slepa uliczka i gra nie warta świeczki ...i tyle


i tu cie zaskoczę, nie jest tak do końca, co mnie też zdziwiło po latach. Ale o tym jak znajdę chwile czasu na pisanie i wklejanie fotek. Fakt jest inny że trzeba to zrobić z głową i nie jest to tanie.
a

i to Puma nazywam slepą uliczka ,bo forumowicze z cvh w fiescie i checiami na "wyczynówkę" raczej nie wyłożą 10 K na modyfikacje cvh zeby trafic w moc zdrowego zetecka 2.0
teoria teorią a rzeczywistość....
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 21 Lip 2012, 02:40   

PumaRST napisał/a:
większości przypadków bardziej papierowa niż rzeczywista


No akurat zmierzone 194 kunie miała tska, ale mniejsza z tym - dużo zależy od jaj kierowcy i czy pozwoli sobie jechać pełną bombą.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2012, 22:56   

LOY, owszem masz rację, ale jest jedno ale, w klasie 1600-2000 zdrowym seryjnym zeteciem bedziesz walczył żeby nie być ostatnim w klasie a zdłubanym CVH już coś w klasie powalczysz. Po drugie moc zbliżona ale zakres pracy jak również charakterystyka silnika zupełnie inna. Do dupowozu owszem bez konkurencyjne są Zeteci ale do sportu to już nie takie oczywiste



TomeX500, mam TSa nawet kilka startów zrobiłem nim i wiem jakie to auto jest. A generalnie większość pokazuje moce między 175-185KM i są to zdrowe silniki nadal. Z twoim wynikiem się nie sprzeczam ani go nie podważam. co nie zmienia faktu że TS nadaje się do sportu jak wół do Karety (mówie o seryjnym oczywiście).

EOT
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:05   

PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:20   

kuba87 napisał/a:
PumaRST, a ja jestem bardzo ciekaw co można zrobić w CVH bo mam drugiego w częsciach


a masz wolne 10tyś PLN. tak licząc na okrągło??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Lip 2012, 23:51   

to nie jest problem, i tak jest wyczynówka w planach więc i silnik trzeba zrobić
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
rybek121 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Slawek
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: ;D
Wysłany: 19 Maj 2013, 01:38   

A obnizenie glowicyczy czy zmiejszenie wazek na walku. Robilo sie takie rzeczy w maluchu i latal jak wsciekly ;DD :-)
_________________
WiraZyk
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Maj 2013, 04:27   

a zes kotleta odkopał
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Maj 2013, 11:30   

ale macie nasra... z tymi kotletami. Lepiej, ze w starym temacie pisze niz tworzy nowy:)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Hoonigan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Monster Garage
Wysłany: 19 Maj 2013, 13:18   Re: Przebudowa silnika na wyczynówkę.

devill1991 napisał/a:
Bd powiększał kanały w głowicy, zmieniał kolektory, wycinał korby, skracał tłoki.



A jak widzicie taka modyfikacje w fiescie 1.8 DOHC 16v ??
_________________
Fiesta Mk3 rok 1993 1.8 16v 130HP Tyle wiem na temat autka, ale smiga jak ta lala.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19 Maj 2013, 13:41   

porting i zmiana kolktorow cos daje - przy zdrowym silniku powinines dojsc do seri czyli 130km :) a o reszcie pisza wyzej
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.