Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:50
[MK5] 1.8 Di - czasami nie wchodzi na obroty
Autor Wiadomość
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Cze 2012, 08:19   [MK5] 1.8 Di - czasami nie wchodzi na obroty

Mam problem z moją fieściną. Podczas np wyprzedzania przy wyższych obrotach nagle traci moc a za samochodem jest czarno (jakby się turbo wyłączyło). Przy delikatnym wciskaniu pedału przyspieszenia jest niby ok, na postoju też.
Znajomy mechanik sugerował nieszczelność na dolocie - sprawdzone i jest wszystko w porządku.

Turbo się kończy?
Ostatnio zmieniony przez Puff 19 Mar 2013, 19:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Cze 2012, 13:19   

Czarno za autem = za dużo paliwa = za mało powietrza.

Ile to są "wyższe obroty"? Czy występuje to na każdym biegu?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Cze 2012, 14:49   

Nie mam obrotomierza, więc dokładnie nie powiem. Występuje to np przy redukcji biegu gdy wyprzedzam. Generalnie przy przyspieszaniu. Redukuję bieg, wciskam gaz, fiesta przyspiesza i nagle ni z tego ni z owego przymulenie straszne.

Na wszystkich biegach.

Przez chwilę praktycznie nie dało się jechać, bo sytuacja występowała już przy normalnej jeździe. Ostatnio się "polepszyło". Jest tak jak opisałem wcześniej.


edit.
Tak sobie popatrzyłem na silnik i zobaczyłem, że we wtyczce od ...hm czegoś jest pełno oleju (?)
Nie wiem, czy to ma związek, ale profilaktycznie napiszę.
Na zdjęciach po wstępnym oczyszczeniu.


 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Cze 2012, 19:14   

Może EGR się krzaczy... Spróbuj odpiąć wtyczkę z tego "grzybka", który jest wyżej. Dochodzi do niego też taki wężyk - odepnij go i zaślep czymś i wężyk, i rurkę na którą był nasunięty (w wąż można wkręcić śrubkę, która łbem zakryje dziurę, a rurkę kawałkiem "szkota").

Daj znać czy pomogło.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 1 Lip 2012, 09:19   

No więc zrobiłem tak jak zaproponowałeś i jest zmiana.

Ubytek mocy jest, ale nie ma aż tyle dymu - małego dymka puści na początku przymulenia, potem już nie zadymia.

Może to być np. zasyfiony kolektor?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lip 2012, 13:27   

Jeśli EGR był cały czas otwarty, to w kolektorze możesz mieć koko-dżambo, ale to się w kilka dni nie stanie... Ciągle jest szansa, że EGR jest zepsuty i puszcza na dolot, tyle że po odłączeniu obydwu rzeczy wyłączyło się sterowanie nim wraz z czujnikiem. Dobrze by było mendę zaślepić - rozkręcić śruby na łączeniu, wsadzić metalową płytkę, całość uszczelnić z dwóch stron silikonem wysokotemperaturowym i skręcić z powrotem. U mnie takich cudów nie było, ale EGR-a profilaktycznie zatkałem, żeby mi kolektora dolotowego nie syfił.

Niemniej - jeśli to nie tylko EGR, to faktycznie może być coś z turbiną - ale najpierw wyeliminowałbym EGR - tanio, szybko i widzisz od razu czy to przyczyna.

Jak znajomemu w Mondeo turbo umierało, to najpierw musiał sporo czekać, żeby auto zaczęło ciągnąć (muł, muł i nagle strzał jakby się turbo włączyło - ok. 3krpm), a jak zupełnie umarła, to auto się toczyło, bo przyspieszać się nim nie dało.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 1 Lip 2012, 18:57   

Ok Pufcio, tak zrobię.
Pytanko - koszt naprawy turbo to tak orientacyjnie bliżej 1tys zł, 2, czy więcej?
No i drugie- jak długo umiera turbo? :P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Lip 2012, 20:15   

Jeśli naprawa = regeneracja, to za 8 stówek spokojnie znajdziesz zakład, który pełen regen zrobi. Jeśli jednak sam nie umiesz tego zdemontować, to musisz doliczyć do tego robotę kogoś, kto to zdemontuje i zamontuje z powrotem...

Jakbyś miał 2 tysie do wydania, to opłaciłoby Ci się jechać do zakładu, który przerobiłby Ci to na hybrydę - miałbyś na "dzień dobry" ze 100 kucy, ale w dłuższej perspektywie musiałbyś dołożyć IC... no generalnie pociągnęłoby to za sobą większe koszta (ale uwierz, to samo mk5 z >90 końmi to niebo a ziemia w stosunku do serii).

pumpel napisał/a:
jak długo umiera turbo?

Wszystko zależy od uszkodzenia... Mogą być łopatki (dramat), mogą być łożyska (czasami dramat czasami "lajt"). Tak mi przynajmniej gadali :) Moje burbo ma ewidentne problemy (inne niż Twoje), ale ponad rok już tak z nim jeżdżę... i jeszcze nie padło :) Inna rzecz, że mam drugie na wymianę, a nie ma za co tego zrobić :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:01   

EGR zaślepiony i jak było tak jest. W momencie przymułki chyba słyszę takie jakby śrutowanie. Lipa chyba więc.

Tak sobie luźno myślę - w vento z 1.9tdi u rodzicielki mojej były podobne objawy - tam był uszkodzony przepływomierz. W mojej fieście jest takie ustrojstwo? Jakoś nie widziałem.


Posiadanie małego stadka kucyków pod maską więcej jest kuszące, ale odpuszczam sobie. Byłby to kolejny element do popsucia się :)

Tak z ciekawości - ta przeróbka to na czym dokładnie polega?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:15   

W życiu nie słyszałem o uszkodzeniu przepływki w klekocie... być może dlatego, że nigdy jej w swoim aucie nie widziałem, a schematy Microcata nic o takim elemencie nie mówią...

Co do samego problemu - wszystko zależy od dźwięku. To może być burbo a mogą być lejące wtryski (wciskasz pedał do oporu, to wtrysk/wtryski za dużo paliwa puszczają i zalewają cylinder, czego efektem jest chmura za autem i brak mocy)

"Stadko" parunastu (15 lub więcej) koni możesz dodać zwykłym przeprogramowaniem mapy silnika. HekoGCS (z forum) mi robił coś takiego. Z tego silniczka da się wycisnąć na fabrycznej turbinie blisko 100 koni, ale ciut ponad 90 to tak "akurat". Kosztuje toto w przeciętnym zakładzie ok. tałzena, ale warte jest każdej złotówki na to wydanej. Pierwsze wrażenie (bo teraz to się już przyzwyczaiłem) - auto na 5. biegu zbiera się jak na 4, na "czwórce" jak na 3. biegu, itd. I "jedynka" nagle wydaje się za krótka :D

W skrócie "na czym to polega": masz zrzucaną zawartość mapy silnika, spec ją przerabia i wgrywa z powrotem do komputera w aucie. Auto przed/po jest testowane na hamowni i różnicę masz jak na dłoni. Potem ew. strojenie (czyli poprawki programu), ponowne wgrywanie, ponowny test na hamowni - no ale tutaj to nie ma co za bardzo kombinować, bo to proste auto, małe, proste turbo, to 1 zmiana najczęściej wystarczy :)

Gnojownik z >90 końmi potrafi na prostej drodze zamknąć obrotomierz na 5. biegu (przyjmijmy, że obrotomierz się kończy na 4,5krpm a nie na 7 czy ile tam jest w każdej Fieście mk4/5...), a przy dobrej obsłudze potrafi objechać mk5 1,6 16V (>100 koni) :)

Detale u mnie w temacie, w tematach tuningowych i pewnie w wielu miejscach na forum.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pumpel 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Classic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19 Mar 2013, 18:40   

Odgrzeję kotleta, bo w końcu naprawiłem SAM, hehehe :)

W skrócie:

Turbo na przegląd i ... wszystko ok. 150zł

No to wykręciłem EGRa i... przysiadłem 2mm smoły na ściankach, zawór zablokowany - wymieniłem. 60 zł Nie dymi. Dużo mocy przybyło w dolnych obrotach, ale dalej przy wyższych kiszka.
Mechaników podumało kilku.Przegląd na kompie i błędów brak. 150zł
Może by wymienić czujnik ciśnienia doładowania, albo coś jest nie tak podciśnieniem...

110-120 km/h jedzie i niby więcej nie potrzeba bo zima, bo czasem ślisko. W portfelu kolejne kilka stówek na części już odłożone.


Wczoraj zrobiłem 1300 km , zjechałem całą A4 z max prędkością 90 km/h (pod górkę 80)i już myślałem jak tu się p.... szrota pozbyć.
Ale tak coś mnie naszło, że może za mało powietrza/paliwa dostaje. (się dwusuwy z gaźnikiem miało :fajka: to i historie tego typu znane)
W domu odłączyłem filtr powietrza i BINGO!

Okazało się, że od filtra powietrza idzie pod nadkole wąż w metalowym oplocie i po prostu się zgniótł.

Wniosek taki, że bez powietrza to i muł zdechnie :D
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Mar 2013, 19:15   

Gratulacje, że to wyczaiłeś i miło, że się podzieliłeś z resztą ludzi :)
Sytuacja bardzo nietypowa, więc może komuś pomoże w przyszłości :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.