[MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1) |
Autor |
Wiadomość |
wolfcub [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 08:23 [MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)
|
|
|
Dzien dobry
mam nastepujacy problem ze swoim samochodem, Ford fiesta 97 1,25 l 16v. Przy obrotach okolo 4'500 spada nagle moc, wiec nie mozna wyprzedzac na trasie. Maksymalna predkosc to okolo 120km/h. samochod byl w warsztacie, nastepujace podzespoly/funkcje byly sprawdzone:
-rozrzad - sprawdzony
-sprezanie - sprawdzone
-podcsnienie (lewe powietrze)
-przeplywomierz - przeczyszczony
-sonda tlenu (lambda) - wymieniona
-czujnik temperatury wody - wymieniony
- filtr paliwa -wymieniony
- katalizator - sprawdzony
- cisnienie paliwa - sprawdzone
Czy ktos ma moze pomysl co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania pojazdu, lub wskazac warsztat w szczecinie, ktory by sie tym zajal byl bym wdzieczny.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Cze 2012, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 12:23
|
|
|
ja bym jeszcze podmienił przepływomierz na inny i sprawdził cpp czy nie ma dziury w rezystancji, na każdym biegu się tak zachowuje? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wolfcub [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 12:45 odp
|
|
|
Przepływomierz podmieniałem, na uzywany z innej fiesty, bez zmian. Samochód zachowuje sie w ten sposob na wszystkich biegach, od jedynki zaczynajac. Z tym ze na 1 i 2 biegu jest w stanie po pewnym czasie przeskoczyc granice 4'500 obr i dalej idzie normalnie. natomiast na 3 i wyzszych biegach 'nie ma juz sily' przeskoczyc tej granicy. Na biegu jalowym nie widac zeby obrotomierz dziwnie sie zachowywal przy 4'500 obr.
w momencie kiedy samochod traci moc jest uczucie dokladnie jak przy puszczeniu pedalu gazu. Na wyzszych biegach jadac wieksza predkoscia jest wrazenie jakby wciskac i puszczac pedal gazu na zmiane |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 12:56
|
|
|
moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp i ewentualnie diagnostyka przez kompa.
ps. zmień silnik w profilu |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wolfcub [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 15:50
|
|
|
Marcin napisał/a: | moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp
|
cpp - czujnik polozenia przepustnicy - sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje), przy wciskaniu pedalu gazu wskasania sie zmienialy,wiec raczej urzadzenie dzialalo dobrze. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 17:09
|
|
|
wolfcub napisał/a: | sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje) |
prędzej miernikiem
to chyba musisz się wybrać na diagnostyke komputerem, może wyskoczy jakiś błąd, przy okazji przelecieć wszystkie dane z czujników podczas pracy na wyższych obrotach.
A wydech za katem nie jest przytkany, może się końcowy tłumik rozleciał i przytyka spaliny |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wolfcub [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 18:48
|
|
|
katalizator i wydech byly tez sprawdzane. Nie wiem natomiast czy były sprawdzane błedy przy pomocy komputera, ale domyslam się ze tak, bylem w warsztacie specjalizujacym sie w fordzie, ale nieautoryzowanym.na ulotce pisalo 16 lat doswiadczenia...
moze jest ktos w stanie polecic jakis dobry warsztat w szczecinie, ktory by to naprawil i 'nie skroil' mowiac potocznie |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 21:32
|
|
|
spróbuj jeszcze odłączyć przepływomierz i się przejechać
sądząc po tym co jest sprawdzone to ten warsztat też szukał po kolei, komp wcale nie musi czegokolwiek wykazać jak w danej chwili jest wszystko ok |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
wolfcub [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lip 2008, 19:45
|
|
|
Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi. |
|
|
|
|
tyciek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 23 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Bogate
|
Wysłany: 14 Cze 2012, 21:37
|
|
|
Cześć
Nasz kolega napisał
"Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:45 Temat postu:
Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi."
Mam ten sam problem.Może ktoś wstawi linka z tą częścią żebym wiedział czego szukać.To chyba sztandarowa usterka w tym modelu pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc |
_________________ .... |
|
|
|
|
|