Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:30
[MK6] za dużo "oleju", za duże spalanie.
Autor Wiadomość
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 17 Mar 2012, 22:28   [MK6] za dużo "oleju", za duże spalanie.

Witam. Z okazji ładnej pogody dziś trochę porobiłem przy samochodzie. Z ciekawości wyciągnąłem bagnet oleju- jak była końcówka pomiarowa to i tak jest odłamana, ale nie w tym rzecz. Przetarłem ładnie, wkładam, wyciągam i wielkie WTF. Na bagnecie pokazuje mi poziom bardzo skromny, a mianowicie 1/3 całkowitej długości bagnetu.. Dodam, iż olej był zmieniany we wrześniu i zalane 3,5L, kolejne 0,5l dolałem po regeneracji głowicy (wymiana ściec się nie powiodła) zgodnie z zaleceniem mechanika. Więc wychodzi 4L łącznie. No i było wszystko ładnie na dobrą sprawę, nie tak dawno (no tak może miesiąc temu) patrząc na stan oleju wychodziło to zgrubienie na górze miarki. Może ciut przy dużo ale ujdzie.
Ale to co dziś zobaczyłem to jestem przerażony- wtryski leją zdrowo? Co i jak sprawdzić?
Od razu mówię, że wszelkie regeneracje, wymiany wtrysków czy też pierścieni na tlokach w grę nie wchodzą.
(przebieg auta 182 tyś km. udukomentowany)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Mar 2012, 00:20   

misiak napisał/a:
za duże spalanie.
Znaczy jakie :?: Bo zapomniałeś napisać...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 18 Mar 2012, 10:47   

tam jest dpf?
 
 
mieszko 
Naczelny spamer F.K.P.


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Mar 2012, 13:09   

Stunt_Man, nieee...
_________________
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 23 Mar 2012, 19:09   

7,8l/100km miasto. Po trasie osatnio nie jeździłem
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 23 Mar 2012, 19:27   

misiak napisał/a:
7,8l/100km miasto
Faktycznie sporo jak na ropniaka, prawie tyle co nasza 1,6 w benzynie... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Mar 2012, 16:51   

No właśnie. Zimą było 6,5l/100km.
Tak już siedziałem przerzucałem różne tematy, kolegów się pytałem i w ogóle.
To co wyszło z powżyszego:
1. może lambde szlag trafił i dawki nie może wyrównać i wali ciągle na bogatej
2. katalizator zapchany (autko jakoś ciutek wolniej się rozpędza i ma takie szarpnięcia- przy 4000- jakby się silnik zadławił i wtedy jest taki pierd chmurką czarną z wydechu)
3. kółka- mianowicie zbieżność. Jeżdżę już od 2 tygodni na letnich prawie na granicznym zużyciu ale to tylko do kwietnia. W październiku była robiona geometria i zbieżność, ale już mam końcówki do wymiany. Jedna felga krzywa jest.

Wtryski raczej nie leją, bo po tylu kilometrach to już mieszanina oleju i ropy powinna wylatywać korkiem wlewowym...
 
 
balood 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 40
Skąd: poznan
Wysłany: 11 Kwi 2012, 08:58   

z tego co gdzieś czytałem to turbinka pije olej , jeśli powoli zaczyna się psuć.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Kwi 2012, 10:15   

turbosprężarka jest w najlepszym porządku- już mi dokotory z uczelni z nudów sprawdzały. Olej dostaje się przez głupią odmę- po wyłączeniu silnika kiedy spada ciśnienie w środku powinna membranka w odmie opaść a tego nie robi i opary dostają się do dolotu gdzie skraplają się ze względu na niższą temperature
 
 
balood 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 40
Skąd: poznan
Wysłany: 11 Kwi 2012, 12:28   

a może przekaźnik świec żarowych tak tu piszą:
http://autokult.pl/2011/0...arie-i-problemy
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Kwi 2012, 18:29   

poczytałem i zastnawiam się skąd oni to wynaleźli..... Fakt jest taki (rozmawiałem z facetem z serwisu forda), że przekaźnik świec żarowych to typowa usterka i 90% przypadków jest zimą przy pierwszych mrozach. Ale co ma przekaźnik do spalania.... Cuda na kiju po prostu. Przekaźnik ma prostą rolę- podaje prąd na świece przez określony czas, czyli jedynie komora spalania jest podgrzewana. Nie ma to najmniejszego związku ze spalaniem. Kolejna ciekawa rzecz z artykułu- uszczelki pod wtryskami. Tu się zgadzam. Są wycieki oleju. Ale NAPĘDOWEGO nie silnikowego... Nie wiem kto to pisał, ale są to bzdury. Uszczelki faktycznie trzeba zmieniać co jakiś czas. Koszt to zdaje się około 100zł/komplet oryginalny. I od tego zacznę naprawy ze względu na to że mam koryto ropy przy wtryskiwaczach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.