Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Przegrzewanie sie silnika
Autor Wiadomość
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Maj 2012, 09:52   [MK4] Przegrzewanie sie silnika

Witam, mam problem, a mianowicie strasznie grzeje mi sie silnik od paru dni, prawdopodobnie mam problem z termostatem lub glowny obieg chlodzenia silnika mam zatkany, i tu rodzi sie pytanie, ghdzie jest ten cholerny termostat :hihihi: dodam tylko ze wywalilo mi tez plyn chlodniczy spod korka, a ze jestem totalnym laikiem to prosze was o pomoc klubowicze ;)
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 09:55   

:głowąwmur:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Maj 2012, 10:03   

Twoje walenie glowa nic w tym nie pomoze :yes: dodam tez ze czytalem wszystkie posty w FKP na ten temat i nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi, prosze o pomoc ;-(
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Maj 2012, 10:06   

Co Ci da ta wiedza "gdzie jest termostat" w sytuacji gdy jesteś - jak sam napisałeś - totalnym laikiem? ;)
Poza tym skąd wiesz że to termostat? Może to uszczelka pod głowicą, albo pęknięta głowica? :P
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Maj 2012, 10:08   

Pytalem taty o to i tez mowil ze jest taka mozliwosc z uszczelka :ok:
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 10:17   

Pietrovek84 napisał/a:
Twoje walenie glowa nic w tym nie pomoze
A to tylko dorywczo tak,,, jak będę wracał z pracy to zatrzymam jakąś mk4 i jak trafię 1,3 to cyknę fotke i Ci pokarzę,,,
Pietrovek84 napisał/a:
dodam tez ze czytalem wszystkie posty w FKP na ten temat i nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi
Przeczytaj jeszcze raz, może wtedy odpowiedz Cię usatysfakcjonuje,,, bo myślę że to jest na forum i inaczej tego się napisać nie da, bo w każdym 1,3 (chodzi mi o konkretny model, a nie wszystkie silniki świata) termostat ma w tym samym miejscu,,, ostatecznie zawsze możesz podnieść maskę i dać foto swojego silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Maj 2012, 10:52   

ok JoeMix, jak tylko wroce do domu to popatrze, a propos uszczelki pod glowica, slyszalem taki myk, ze jak odpalisz auto, a masz w tym przypadku walnieta uszczelke glowicy, to w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia beda pojawiac sie babelki po uzyskaniu pewnej temperatury, ale nie wiem czy to prawda (w moim przypadku ich nie ma) wiec sam nie wiem ;) wroce z roboty to podam wiecej szczegolow, dzieki wam ;) :jupi:
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:08   

Dawaj fotę swojego (lub takiego samego) silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:21   

http://img0.sprzedajemy.p...-mk-1077715.jpg


To nie moje auto, ale silnik ten sam ;)
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12086
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:27   

Potrzebowałem się upewnić,,, jak masz z lewej zbiorniczek od pomagania, i jest łapa silnika (ten element w kształcie < to jak nic się nie zmieniło to termostat siedzi pod tym wieczkiem idealnie między ramionami tej leżącej V-ki, idzie tam cienki przewód przelewowy ze zbiorniczka i wychodzi z niego gruby na chłodnice, na 2 śruby chyba jest.

A gdzie te cholery przenieśli termowłacznik (w mk3 i wcześniejszych był w tej obudowie termostatu od góry wkręcony) to nie wiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Docio 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Zbyszek
Wiek: 61
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2012, 11:56   

JoeMix napisał/a:

A gdzie te cholery przenieśli termowłacznik (w mk3 i wcześniejszych był w tej obudowie termostatu od góry wkręcony) to nie wiem,,,


Hmmm. Gdzieś na forum czytałem, że 1,1 i 1,3 to bliźniacze/te same silniki. W 1,1i termowłącznik był przy wentylatorze podłączony do czujnika od strony ściany grodziowej. Czujnik wkręcony w obudowę termostatu (z boku dolnej części), ten na jednym kabelku, do zegara szedł.
Ale mogę się mylić. :)
_________________
Fiat Doblo 1,9JTD
Wreszcie wszystko mogę załadować. :)
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 29 Maj 2012, 09:30   

Ok, zlokalizowalem termowlacznik w mojej Fiescie, jezeli ktos chce wiedziec to jest on w:

Patrzac od przodu na silnik, pomiedzy silnikiem a sciana grodziowa, lekko na lewo, wmontowany w gumowa rure wychodzaca od silnika, pod kablami ;)

Troche sie naszukalem, ale przynajmniej wiem gdzie, co i jak, w piatek powymieniam pare czesci ;)

Dziekuje za wszelaka pomoc :V: :ra:
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29 Maj 2012, 10:58   

jak przegrzałeś silnik to wymień olej
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 29 Maj 2012, 11:13   

Na 100 tys km na liczniku powinienem wlac 10 W? czy 15 W?? czy jaki?? :D
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 29 Maj 2012, 11:22   

Ta 100tys km, licznik fiestowy ogarnia 99 999 z tego co kojaże więc pewno sie już pare razy przekręcił, co do oleju to chyba 10W40 powinien wystarczyć, a jeśli będzie go sobie sporo "zjadał" to trzeba będzie zmienić na minerał lub wymienić silnik :)
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29 Maj 2012, 11:52   

10w40 np Valvoline Maxlife
nie lej minerała
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Pietrovek84 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Przemyslaw
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 29 Maj 2012, 12:35   

Bezimienny napisał/a:
Ta 100tys km, licznik fiestowy ogarnia 99 999 z tego co kojaże więc pewno sie już pare razy przekręcił



Sorki, zapomnialem dodac ze mieszkam w Irlandii i mam licznik w milach :P

obecnie 65 tys mil ;)
_________________
No Fiesta, No Fun!!!


'98 MK 4
1.3 CL
Kolor: Tourmallard Green
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Przegrzewanie sie silnika mk2
Dlaczego silnik sie przegrzewa
Gość Mechanika silnika 16 24 Cze 2005, 00:58
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.