Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] RS 1800 - problemy z chłodzeniem
Autor Wiadomość
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:16   [MK3] RS 1800 - problemy z chłodzeniem

po zagrzaniu auta, temperatura pokazuje srodek norm. wentylator włącza sie normalnie a zaobserwowalem ze w zbiorniczku wyrownawczym plyn sie aż gotuje i to raczej niejest normalne, od czego by tu najlepiej zacząć? I dodam jeszcze ze auto strasznie słabnie.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Lip 2012, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:20   

zacząłbym od pomiaru kompresji. Ostatnio jak podła mi pompa paliwa o auto miało muła, za uboga mieszanka i wysoka temperatura w komorze znacząco zwięskzyła temperature wody. Choc może to też być uszczelka pod czapką
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:20   

Ale czy po włączeniu się wentylatora wskazówka opada?
Mierzyłeś temp. płynu termometrem?
Rozumiem że wiesz co masz w układzie, i że nie jest to woda?

To że słabnie po "zagotowaniu" sie stojąc w korku w upalny dzień, to zupełna norma jeśli masz oryginalny dolot z alu kolektorem. Podziękuj konstruktorom forda za ten pomysł :ok:
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:24   

dolotu plastik wlasnie juz szukam, niedawno wymienilem chlodnice i plyn na k2, niemam termometra ktory pokazuje taka skale, ale pewnie z 120 w takiej chyba sie plyn gotuje. Tak wskazowka opada jak sie wlaczy wentylator
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:30   

Markz napisał/a:
Tak wskazowka opada jak sie wlaczy wentylator

To dziwna sprawa, może coś jest nie halo z całym układem, zapowietrzony czy cos?
Mi wentylator włącza się praktycznie codziennie, wystarczy że chwile pokręce się na parkingu, wskazówka jest wtedy w okolicy "R", po czym spada bliżej "M" i to jest zupełna norma dla tego silnika
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:37   

zasanawiam sie czy to moze byc termostat ktory za pozno puszcza uklad?
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:05   

madek napisał/a:
To że słabnie po "zagotowaniu" sie stojąc w korku w upalny dzień, to zupełna norma jeśli masz oryginalny dolot z alu kolektorem. Podziękuj konstruktorom forda za ten pomysł :ok:


Nieprawda. Przez tą zakichaną teorię codziennie (!) po jeździe i staniu na światłach otwieram maskę i macam kolektor dolotowy. Jeśli do filtra dostaje się zimne powietrze (łapak do puszki, zimna strefa etc.) to ilość powietrza zasysanego skutecznie chłodzi cały układ dolotowy i mogę to udowodnić na najbliższym spotkaniu, niech sobie każdy pomaca. Skończcie już z tymi bzdurami.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:08   

zalozyłem temat bo plyn w zbiorniku sie gotuje i niewiem od czego zaczac a nie klucic sie o uklad dolotowy. Czy moze to byc termostat winny?
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:26   

Może być termostat albo niedrożność któregoś z przewodów. Coś poza chłodnicą ruszałeś ? Jaki był powód wymiany ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:31   

byla nieszczelna po przygodach na rajdzie:) wymienilem na uzywke kompletna razem z termostatem
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:32   

BuMeL napisał/a:
to ilość powietrza zasysanego skutecznie chłodzi cały układ dolotowy i mogę to udowodnić na najbliższym spotkaniu, niech sobie każdy pomaca. Skończcie już z tymi bzdurami.

Podczas jazdy owszem chłodzi, ale mówie o staniu w korku i powolnej jeździe po mieście, wtedy już tak pięknie nie jest i silnik łapie muła...

Markz, gdyby termostat się nie otwierał to nie włączałby się wentylator. a to czy otwiera się za późno można przecież sprawdzić, nawet w aucie, trzeba mieć tylko termometr (lub chociażby na dotyk)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:35   

mam leżec termostat z starej chlodnicy wiec w sumie to zaden problem wymienic na probe, bylem pogadac z znajomym mechanikiem i tez mowil ze moze byc termostat albo pompa siada/ siadła
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:54   

Nie mylisz czasem termostatu z termo włącznikiem wentylatora ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 2 Lip 2012, 20:01   

raczej nie, to termostat włacza obieg i sie zastanawiam czy go niewłacza za pozno dlatego temp mam w normie a w zbiorniczku sie plyn gotuje
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lip 2012, 23:33   

Markz napisał/a:
zalozyłem temat bo plyn w zbiorniku sie gotuje i niewiem od czego zaczac
Gotuje czy się ostro przelewa i tak to wygląda,,, od czego zacząć, od zmierzenia faktycznej jego temperatury, choćby i termometrem do ciasta :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.