[MK3] RS 1800 - problemy z chłodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:16 [MK3] RS 1800 - problemy z chłodzeniem
|
|
|
po zagrzaniu auta, temperatura pokazuje srodek norm. wentylator włącza sie normalnie a zaobserwowalem ze w zbiorniczku wyrownawczym plyn sie aż gotuje i to raczej niejest normalne, od czego by tu najlepiej zacząć? I dodam jeszcze ze auto strasznie słabnie. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Lip 2012, 20:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:20
|
|
|
zacząłbym od pomiaru kompresji. Ostatnio jak podła mi pompa paliwa o auto miało muła, za uboga mieszanka i wysoka temperatura w komorze znacząco zwięskzyła temperature wody. Choc może to też być uszczelka pod czapką |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:20
|
|
|
Ale czy po włączeniu się wentylatora wskazówka opada?
Mierzyłeś temp. płynu termometrem?
Rozumiem że wiesz co masz w układzie, i że nie jest to woda?
To że słabnie po "zagotowaniu" sie stojąc w korku w upalny dzień, to zupełna norma jeśli masz oryginalny dolot z alu kolektorem. Podziękuj konstruktorom forda za ten pomysł |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:24
|
|
|
dolotu plastik wlasnie juz szukam, niedawno wymienilem chlodnice i plyn na k2, niemam termometra ktory pokazuje taka skale, ale pewnie z 120 w takiej chyba sie plyn gotuje. Tak wskazowka opada jak sie wlaczy wentylator |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:30
|
|
|
Markz napisał/a: | Tak wskazowka opada jak sie wlaczy wentylator |
To dziwna sprawa, może coś jest nie halo z całym układem, zapowietrzony czy cos?
Mi wentylator włącza się praktycznie codziennie, wystarczy że chwile pokręce się na parkingu, wskazówka jest wtedy w okolicy "R", po czym spada bliżej "M" i to jest zupełna norma dla tego silnika |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 18:37
|
|
|
zasanawiam sie czy to moze byc termostat ktory za pozno puszcza uklad? |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:05
|
|
|
madek napisał/a: | To że słabnie po "zagotowaniu" sie stojąc w korku w upalny dzień, to zupełna norma jeśli masz oryginalny dolot z alu kolektorem. Podziękuj konstruktorom forda za ten pomysł |
Nieprawda. Przez tą zakichaną teorię codziennie (!) po jeździe i staniu na światłach otwieram maskę i macam kolektor dolotowy. Jeśli do filtra dostaje się zimne powietrze (łapak do puszki, zimna strefa etc.) to ilość powietrza zasysanego skutecznie chłodzi cały układ dolotowy i mogę to udowodnić na najbliższym spotkaniu, niech sobie każdy pomaca. Skończcie już z tymi bzdurami. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:08
|
|
|
zalozyłem temat bo plyn w zbiorniku sie gotuje i niewiem od czego zaczac a nie klucic sie o uklad dolotowy. Czy moze to byc termostat winny? |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:26
|
|
|
Może być termostat albo niedrożność któregoś z przewodów. Coś poza chłodnicą ruszałeś ? Jaki był powód wymiany ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:31
|
|
|
byla nieszczelna po przygodach na rajdzie:) wymienilem na uzywke kompletna razem z termostatem |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:32
|
|
|
BuMeL napisał/a: | to ilość powietrza zasysanego skutecznie chłodzi cały układ dolotowy i mogę to udowodnić na najbliższym spotkaniu, niech sobie każdy pomaca. Skończcie już z tymi bzdurami. |
Podczas jazdy owszem chłodzi, ale mówie o staniu w korku i powolnej jeździe po mieście, wtedy już tak pięknie nie jest i silnik łapie muła...
Markz, gdyby termostat się nie otwierał to nie włączałby się wentylator. a to czy otwiera się za późno można przecież sprawdzić, nawet w aucie, trzeba mieć tylko termometr (lub chociażby na dotyk) |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:35
|
|
|
mam leżec termostat z starej chlodnicy wiec w sumie to zaden problem wymienic na probe, bylem pogadac z znajomym mechanikiem i tez mowil ze moze byc termostat albo pompa siada/ siadła |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 19:54
|
|
|
Nie mylisz czasem termostatu z termo włącznikiem wentylatora ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
Markz

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 20:01
|
|
|
raczej nie, to termostat włacza obieg i sie zastanawiam czy go niewłacza za pozno dlatego temp mam w normie a w zbiorniczku sie plyn gotuje |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lip 2012, 23:33
|
|
|
Markz napisał/a: | zalozyłem temat bo plyn w zbiorniku sie gotuje i niewiem od czego zaczac | Gotuje czy się ostro przelewa i tak to wygląda,,, od czego zacząć, od zmierzenia faktycznej jego temperatury, choćby i termometrem do ciasta |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|