Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:56
[MK4] 1.8D - Silnik wyprzedzenia zapłonu
Autor Wiadomość
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28 Kwi 2012, 13:56   [MK4] 1.8D - Silnik wyprzedzenia zapłonu

Witam wszystkich.

W zimę zauważyłem, że nie działa wyprzedzenie zapłonu w 1,8d. Dzięki forum dowiedziałem się że w mojej wersji FoFi nie ma termostatu woskowego a jest właśnie silniczek.

Ponieważ jest teraz cieplutko no i zbliża się długi weekend postanowiłem się za to zabrać. Silnik wybebeszyłem po niewielkich trudnościach ze śrubami i teraz mam do Was wszystkich takie pytanie.

Czy ktoś z Was posiada schemat podłączenia tego silnika, albo schemat samego silnika. Chciałbym sprawdzić co jest przyczyną że to wszystko nie funga;p

Poniżej dla zainteresowanych wstawiam zdjęcia tego ustrojstwa


Jeszcze jedno pytanie, gdzie ewentualnie taki silnik można kupić i jak go szukać po necie

PS
Mam nadzieje że to jest silnik a nie jakaś inna konstrukcja ;p
_________________
---> www.AQQ.eu <---
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Kwi 2012, 14:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Kwi 2012, 14:15   

Wygląda jak silniczek przepustnicy z 1,1 / 1,3
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28 Kwi 2012, 14:37   

JoeMix napisał/a:
Wygląda jak silniczek przepustnicy z 1,1 / 1,3


Wielkie dzięki za tą podpowiedz. Dzięki temu trafiłem na opis stworzony przez forumowicza Jakrzec http://jackrzec.republika...reanimacja.html

Wygląda bardzo podobnie, zobaczymy po otwarciu co tam siedzi.
Wrzucę zdjęcia dla potomnych ;p

--->EDIT<---

Środek wygląda dokładnie tak samo. Silnik jest sprawny, styki wyglądają normalnie.
W takim układzie pojawił mi się problem, gdzie szukać dalej. Prawdę mówiąc liczyłem, że będzie coś nie tak z tym silniczkiem.

Jeżeli ktoś ma schematy tego układu wyprzedzenia konta wtrysku to bardzo o nie proszę. W posiadanych schematach nie mam takiego układu (większość schematów dotyczy wersji benzynowych)
_________________
---> www.AQQ.eu <---
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Kwi 2012, 17:58   

Ten silniczek nie ma układu dzięki któremu maiłby informacje w jakiej jest pozycji, jego konstrukcja umożliwia tylko pewne ustawienie stanu max wsunięty lub max wysunięty, wszystko pomiędzy to niewiadoma,,, jest tam jeszcze coś przy silniczku (np. jak CPP przy przepustnicy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 28 Kwi 2012, 23:07   

Nie nie ma nic dodatkowego. Ten silniczek naciska dźwignie która ciągnie linkę przypiętą do pompy paliwa, do dźwigni wyprzedzenia konta wtrysku.

Wydaje mi się, że sterowanie tym silniczkiem wykonuje sterownik posiłkując się temperaturą z czujnika. Z tego co zauważyłem w okolicach termostatu posiadam 2 czujniki temperatury. Jeden jest na pewno od wskazań temperatury na desce, drugi pewnie idzie do tego sterownika.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to albo uszkodzony czujnik temperatury albo uszkodzony sterownik. Możliwa jest jeszcze przerwa na kablu lub jakiejś złączce. Ale bez schematów ciężko cokolwiek szukać.
_________________
---> www.AQQ.eu <---
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Kwi 2012, 23:16   

Jak nic nie ma to ten silniczek nie ma stanów pośrednich, albo jest wysunięty albo schowany,,, (?)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
Aspirek Mechanika 19 9 Kwi 2011, 18:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.