Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:55 |
[MK3] Nie można wrzucić biegów |
Autor |
Wiadomość |
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 19:44 [MK3] Nie można wrzucić biegów
|
|
|
Ford Fiesta Courier 1.8 D 1995 r.
Podczas postoju gdy silnik jest wyłączony da się biegi wrzucać, lecz gdy uruchomię auto na luzie to po wciśnięciu sprzęgła do końca żadnego biegu nie można wciepnąć.
Linka i pedał wyglądają ok, ale dźwignia widełek(ta na końcu które jest zaczepiona linka) wogóle nie ma oporu i nie jest sprężysta.Co to może być zepsute, bo podejrzewam, że coś w środku przy sprzęgle.? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2012, 19:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 20:17
|
|
|
Ano coś przy sprzęgle, zrzucisz skrzynie to się przekonasz co poleciało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 09:06
|
|
|
Ze "słoneczka" w docisku zostało najprawdopodobniej tyle co u mnie - 2 zęby
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:26
|
|
|
No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ?
2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni ?
3.Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:10
|
|
|
Roach napisał/a: | Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła | Jak użyłeś dużej siły to tak,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:11
|
|
|
Roach napisał/a: | No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ? |
ale co dałoby Ci odkręcenie przegubów - półosie zostaną w skrzyni, więc robota dopiero nabiera upierdliwości Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też) wtedy wybijasz półośki ze skrzyni - jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję
Roach napisał/a: | 2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni ? |
Może ktoś ma inny pomysł ale ja belkę najpierw odkręciłem, silnik był oparty na klockach drewnianych, skrzynia zresztą też póki jej nie odkręciłem od silnika. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:35
|
|
|
Seb0l napisał/a: | Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też) | Wystarczy na dole odkręcić i WYJĄĆ śrubę i rozpiąć zwrotnicę od wahacza - już się da odciągnąć na potrzeby demontażu Seb0l napisał/a: | jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję | Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:56
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Seb0l napisał/a: | ]jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję | Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,, |
? |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:57
|
|
|
Jestem zdania że wymiana oleju w tych skrzynkach nie ma sensu, a wymiana na rzadszy je dobija,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 07:31
|
|
|
Grax, kolega nie ma problemów z wybieraniem biegów tylko sprzęgło mu nie działa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:10
|
|
|
Dobra, krzynia jest wyciągnięta.Ogólnie wydaje mi się, że docisk nie ma żadnego zebu wyłamanego, ale nie podoba mi się, że kilka zębów jest pogiętych.Wygląda to tak jakby łożysko wyciskowe nie pracowało na całym obwodzie, jakby coś je blokowało.Proszę was o diagnozę, czy wymieniać całe sprzęgło czy tylko łożysko wyciskowe.Tak wygląda docisk:
Mam takie pytanie:Jak jest mocowane łożysko we widełkach?Bo u mnie wyglądało tak, że u góry na widełku jest mała tulejka która wchodzi w otworek na oprawie łożyska, a na dolnym widełku nie było takiej tulejki/bolca.Czy tak ma być?Druga sprawa , że zęby łożyska i zęby wyprowadzenia ze skrzyni są praktycznie płaskie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:17
|
|
|
Docisk do wymiany w mojej opinii, a jak docisk to zainwestować i całe sprzęgło zrobić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:28
|
|
|
Montaż nowego nie będzie chyba zbyt trudny? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 23:20
|
|
|
Przeciez to widac ze docisk jest wywalony jak kon po ostrym westernie z clintem estwoodem...
Kpl tarcz docisk i lozysko oporowe z LUK (fabrycznie ford daje te sprzegla z sygnatura Motorcraft lub teraz FoMoCo)
Lozysko oporowe ma takie slizgi na przylgni walka sprzeglowego i to musi byc czyste... mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...
Osadzanie zestawu nie jest trune ani proste... o ile wiemy jak sie do tego zabrac... trzeba niestetry wyosiowac tarcz podlug tarczy, a zeby walek sprzeglowy wsunol sie idealnie i nie bylo jaj z osadzeniem skrzyni...
Wywalenie skrzyni z 1.8d to kolo 45 minut, zmiana sprzegla i skrzecanie kolo 1,5h i to bez pneumatyka....
Zanim odkrecisz docisk zobacz jak jest ustawiona tarcz i dopasuj cos co bedzie osiowac ci nowe sprzeglo podlug ustawienia starego |
_________________
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 26 Kwi 2012, 00:26
|
|
|
Fordon napisał/a: | . mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...
|
Rozumiem, że zmienia się tulejkę i jest w zestawie z łożyskiem
Fordon napisał/a: | .
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...
|
Mam trzpień blokujący wkręcany do kadłuba,to powinno wystarczyć, nie? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Kwi 2012, 10:36
|
|
|
Bolec trzymajacy lozysko oporowe nie wystepuje w zestawie.
Tulejka plastikowa od widelek gdzie przypada linka jest...
Jesli posiadasz trzpien blokujacy to jestes w domu |
_________________
|
|
|
|
|
Roach
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Poland
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 20:50
|
|
|
Dawno nic nie pisałem....
Sprzęgło wcale nie było do wymiany.Słoneczko było tak pogięte, bo jedna z chyba sześciu śrub na końcu wału była odkręcona
Wkręciłem ją , założyłem stare sprzęgło i gra.
Tera mom inny problem.Szlag trafił krzyżak układu kierowniczego.A ja mam wersję ze wspomaganiem.I teraz niespodzianka.Stary krzyżak był z wersji bez wspomy.
Chyba dam se spokój z Fordami, nigdy więcej takiego złomu. |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Lip 2012, 21:32
|
|
|
A inne to lepsze będą? hehe... każdy jeździ czym mu pasuje. Zawsze jajca jakieś będą w każdym samochodzie bez wyjątku... |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Lip 2012, 11:58
|
|
|
Miałem nieprzyjemność jeździć bez sprzęgła, jak mi powiedziało papa. Po rozebraniu okazało się, że kilka zębów miałem wyłamanych |
|
|
|
|
|