Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:55
[MK3] Nie można wrzucić biegów
Autor Wiadomość
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 20 Kwi 2012, 19:44   [MK3] Nie można wrzucić biegów

Ford Fiesta Courier 1.8 D 1995 r.
Podczas postoju gdy silnik jest wyłączony da się biegi wrzucać, lecz gdy uruchomię auto na luzie to po wciśnięciu sprzęgła do końca żadnego biegu nie można wciepnąć.
Linka i pedał wyglądają ok, ale dźwignia widełek(ta na końcu które jest zaczepiona linka) wogóle nie ma oporu i nie jest sprężysta.Co to może być zepsute, bo podejrzewam, że coś w środku przy sprzęgle.?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2012, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 20:17   

Ano coś przy sprzęgle, zrzucisz skrzynie to się przekonasz co poleciało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 21 Kwi 2012, 09:06   

Ze "słoneczka" w docisku zostało najprawdopodobniej tyle co u mnie - 2 zęby ;)

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:26   

No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ;-| ?
2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni :rotfl: ?
3.Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła :9: ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Kwi 2012, 22:10   

Roach napisał/a:
Czy jest możliwe, że sprzęgło się popsuło bo przez przypadek pociągnąłem wcześniej ręcznie te dźwignię wyłączania do siebie czyli w zwrocie przeciwnym niż podczas wciskanie sprzęgła
Jak użyłeś dużej siły to tak,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:11   

Roach napisał/a:
No i dobra, zacząłem to powoli ogarniać.Teraz mam takie pytanie,
1.Czy żeby wyciągnąć skrzynie biegów koniecznie trzeba wyciągać półosie ze skrzyni, czy można je tylko odkręcić od kół ;-| ?

ale co dałoby Ci odkręcenie przegubów - półosie zostaną w skrzyni, więc robota dopiero nabiera upierdliwości :) Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też) wtedy wybijasz półośki ze skrzyni - jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję :)
Roach napisał/a:
2.Czy można wyciągnąć skrzynie razem z tą belką , czy też należy ją odkręcić od skrzyni :rotfl: ?

Może ktoś ma inny pomysł ale ja belkę najpierw odkręciłem, silnik był oparty na klockach drewnianych, skrzynia zresztą też póki jej nie odkręciłem od silnika.
_________________
Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:35   

Seb0l napisał/a:
Musisz rozpiąć przednie zawieszenie tak żebyś mógł odchylić kolumnę (sworzeń wahacza, amortyzator ze zwrotnicy, nie pamiętam czy zacisk też)
Wystarczy na dole odkręcić i WYJĄĆ śrubę i rozpiąć zwrotnicę od wahacza - już się da odciągnąć na potrzeby demontażu
Seb0l napisał/a:
jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję
Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:56   

JoeMix napisał/a:
Seb0l napisał/a:
]jak dawno nie zmieniałeś oleju to masz okazję
Taaa,,, od 36 lat nigdy i nie planuję nadal,,,

?
_________________
Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 06:57   

Jestem zdania że wymiana oleju w tych skrzynkach nie ma sensu, a wymiana na rzadszy je dobija,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 23 Kwi 2012, 07:20   

jesli nie wyjąłś skrzyni to jeszcze sprawdz krzyżak ja miałem własnie taki sam problem ściął się jeden "klin" i raz wybierał biegi raz nie .
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 07:31   

Grax, kolega nie ma problemów z wybieraniem biegów tylko sprzęgło mu nie działa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:10   

Dobra, krzynia jest wyciągnięta.Ogólnie wydaje mi się, że docisk nie ma żadnego zebu wyłamanego, ale nie podoba mi się, że kilka zębów jest pogiętych.Wygląda to tak jakby łożysko wyciskowe nie pracowało na całym obwodzie, jakby coś je blokowało.Proszę was o diagnozę, czy wymieniać całe sprzęgło czy tylko łożysko wyciskowe.Tak wygląda docisk:







Mam takie pytanie:Jak jest mocowane łożysko we widełkach?Bo u mnie wyglądało tak, że u góry na widełku jest mała tulejka która wchodzi w otworek na oprawie łożyska, a na dolnym widełku nie było takiej tulejki/bolca.Czy tak ma być?Druga sprawa , że zęby łożyska i zęby wyprowadzenia ze skrzyni są praktycznie płaskie
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:17   

Docisk do wymiany w mojej opinii, a jak docisk to zainwestować i całe sprzęgło zrobić,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:28   

Montaż nowego nie będzie chyba zbyt trudny? :|
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Kwi 2012, 23:20   

Przeciez to widac ze docisk jest wywalony jak kon po ostrym westernie z clintem estwoodem...
Kpl tarcz docisk i lozysko oporowe z LUK (fabrycznie ford daje te sprzegla z sygnatura Motorcraft lub teraz FoMoCo)
Lozysko oporowe ma takie slizgi na przylgni walka sprzeglowego i to musi byc czyste... mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...
Osadzanie zestawu nie jest trune ani proste... o ile wiemy jak sie do tego zabrac... trzeba niestetry wyosiowac tarcz podlug tarczy, a zeby walek sprzeglowy wsunol sie idealnie i nie bylo jaj z osadzeniem skrzyni...
Wywalenie skrzyni z 1.8d to kolo 45 minut, zmiana sprzegla i skrzecanie kolo 1,5h i to bez pneumatyka....
Zanim odkrecisz docisk zobacz jak jest ustawiona tarcz i dopasuj cos co bedzie osiowac ci nowe sprzeglo podlug ustawienia starego :yes:
_________________

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 26 Kwi 2012, 00:26   

Fordon napisał/a:
. mocowanie dolne to tez bolec osadzajacy, w zestawie jest tulejka do wybieraka widelek ktory sie tez zmienia...

Rozumiem, że zmienia się tulejkę i jest w zestawie z łożyskiem

Fordon napisał/a:
.
Odkrec tarcz blokujac przy tym wal bo bez tego bedziesz krecil silnikiem w lewa strone i moze przeskoczyc rozrzad...

Mam trzpień blokujący wkręcany do kadłuba,to powinno wystarczyć, nie?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Kwi 2012, 10:36   

Bolec trzymajacy lozysko oporowe nie wystepuje w zestawie.
Tulejka plastikowa od widelek gdzie przypada linka jest...
Jesli posiadasz trzpien blokujacy to jestes w domu :)
_________________

 
 
 
Roach 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Poland
Wysłany: 19 Lip 2012, 20:50   

Dawno nic nie pisałem....
Sprzęgło wcale nie było do wymiany.Słoneczko było tak pogięte, bo jedna z chyba sześciu śrub na końcu wału była odkręcona :9:
Wkręciłem ją , założyłem stare sprzęgło i gra.

Tera mom inny problem.Szlag trafił krzyżak układu kierowniczego.A ja mam wersję ze wspomaganiem.I teraz niespodzianka.Stary krzyżak był z wersji bez wspomy.

Chyba dam se spokój z Fordami, nigdy więcej takiego złomu.
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 20 Lip 2012, 21:32   

A inne to lepsze będą? hehe... każdy jeździ czym mu pasuje. Zawsze jajca jakieś będą w każdym samochodzie bez wyjątku...
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Lip 2012, 11:58   

Miałem nieprzyjemność jeździć bez sprzęgła, jak mi powiedziało papa. Po rozebraniu okazało się, że kilka zębów miałem wyłamanych :9:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Link do strony na której można sprawdzić VIN
Freeman Przed zakupem 0 1 Sie 2014, 19:04
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
Marcin Tuning mechaniczny 74 22 Lis 2018, 09:32
lukaszceglarski
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.